Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game pc 950 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na vier jaar is mijn pc aan vervanging toe. Ik zit al een halfjaar pc builds te volgen om de beste onderdelen voor de beste prijs te vinden. Nu de nieuwe gpu’s stilaan beschikbaar worden is het tijd om een pc build te realiseren.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen op 1080p ultra settings. Zowel triple A als indie games en ook veel diablo 3.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen € 800 en € 900.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Liefst 500gb ssd, maar 250gb als het niet ander kan qua budget. 2 TB hdd. I5-6400 cpu. Rx 480 of gtx 1060. 8gb RAM.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
- Wat denken jullie van deze Seasonic voeding?
- Neem ik een RX480 of een gtx1060? Ik heb een voorkeur voor de 1060, maar ik weet niet of dit momenteel haalbaar is qua budget.
- Moederbord: Ik lees dat een H110 zou volstaan voor gaming? Of toch beter voor een B150 gaan?
- Zijn er nadelen aan deze Bitfenix case? Een Corsair n300 case zou ook kunnen. De NZXT source is mooier maar zal niet in mijn budget passen denk ik.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 183,50€ 183,50
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 53,95€ 53,95
1Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G€ 310,99€ 310,99
1Seagate Barracuda, 2TB€ 81,24€ 81,24
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 35,95€ 35,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 36,15€ 36,15
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 52,95€ 52,95
1Samsung 750 EVO (retail) 500GB€ 127,95€ 127,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 882,68

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik neem aan dat je reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2016 hebt gezien?

Ik zie in je lijstje zo geen gekke dingen, behalve dat je een mATX moederbord hebt gekozen. Dit kan natuurlijk maar is niet het handigste qua aansluitmogelijkheden en eventuele uitbreidbaarheid.
Gezien het prijsverschil en de verkrijgbaarheid zou je kunnen overwegen om voor een RX480 te gaan, die keuze is echter persoonlijk. Is de meerprijs (en de evt levertijd) van de GTX1060 het je waard?

🖥️ | 🚗

Verwijderd

De 2tb hdd zou je later toe kunnen voegen. Een 500gb ssd zal niet vanaf dag 1 vol zijn neem ik aan. Je hebt dan budget voor een betere behuizing als pricewatch: Cooler Master Silencio 352, pricewatch: Fractal Design Define S, pricewatch: Fractal Design CORE 2500, pricewatch: Cooltek Antiphon Black of pricewatch: Nanoxia Deep Silence 4 (Dark Black).
De voeding kan je beter wijzigen naar een pricewatch: Corsair CX450M welke nauwelijks duurder is maar wel beter en moderner met ondersteuning van de hoogste Intel powerstates.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:33:
Je hebt dan budget voor een betere behuizing als pricewatch: Cooler Master Silencio 352, pricewatch: Fractal Design Define S, pricewatch: Fractal Design CORE 2500, pricewatch: Cooltek Antiphon Black of pricewatch: Nanoxia Deep Silence 4 (Dark Black).
De voeding kan je beter wijzigen naar een pricewatch: Corsair CX450M welke nauwelijks duurder is maar wel beter en moderner met ondersteuning van de hoogste Intel powerstates.
Bedankt voor de verduidelijking waarom de Corsair cx450m beter is dan de Seasonic s12ll, omdat ik toch vaak lees dat Seasonic gewoon een beter merk is voor voedingen.

Is er behalve het uitzicht een reden om de Fractal Design CORE 2500 te verkiezen boven de Bitfenix Neos case?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2016 13:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:33:
De 2tb hdd zou je later toe kunnen voegen. Een 500gb ssd zal niet vanaf dag 1 vol zijn neem ik aan.
De 2tb moet er meteen inzitten. Is een Samsung EVO 750 evenwaardig als een Samsung EVO 850?

Verwijderd

Topicstarter
MadMarky schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:27:
Ik neem aan dat je reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2016 hebt gezien?

Ik zie in je lijstje zo geen gekke dingen, behalve dat je een mATX moederbord hebt gekozen. Dit kan natuurlijk maar is niet het handigste qua aansluitmogelijkheden en eventuele uitbreidbaarheid.
Gezien het prijsverschil en de verkrijgbaarheid zou je kunnen overwegen om voor een RX480 te gaan, die keuze is echter persoonlijk. Is de meerprijs (en de evt levertijd) van de GTX1060 het je waard?
De BBG van juli heb ik gelezen natuurlijk, net als alle voorgaande van 2016 :) Bestaan er ATX H110 mbo's? Of toch maar beter voor Gigabyte B150 gaan? Een € 40 besparen klinkt verleidelijk, vandaar.

Dan kan ik er ook een gtx1060 van maken ipv rx480.

Verwijderd

Gebruik aub voortaan de wijzig knop ipv een aantal keer direct achter elkaar te reageren.

De Core 2500 is kwalitatief beter dan de Neos. Ook de koeling is beter. Komt standaard met 2 casefans.

Als je wil besparen op de ssd dan kan je net zo goed pricewatch: Kingston SSDNow UV400 480GB of pricewatch: Mushkin Triactor 480GB nemen. In dagelijks gebruik merk je helemaal niks van het prestatieverschil die in benchmarks naar voren komt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:58:
Gebruik aub voortaan de wijzig knop ipv een aantal keer direct achter elkaar te reageren.

De Core 2500 is kwalitatief beter dan de Neos. Ook de koeling is beter. Komt standaard met 2 casefans.

Als je wil besparen op de ssd dan kan je net zo goed pricewatch: Kingston SSDNow UV400 480GB of pricewatch: Mushkin Triactor 480GB nemen. In dagelijks gebruik merk je helemaal niks van het prestatieverschil die in benchmarks naar voren komt.
Bedankt voor de tips. Hiermee zijn de meeste van mijn vragen beantwoord. Heb je nog advies voor het mobo? Een H110 of een B150? Heb ik de extra's van een B150 nodig?

Verwijderd

Prestatieverschil is er niet tussen H110 en B150. Het verschil zit 'm in de mogelijkheden. Kan je leven met 2 ipv 4 geheugensloten, 4 ipv 6 sata aansluitingen, wat minder usb poorten op het I/O dan is H110 een prima keuze.
Pagina: 1