Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 728780

Topicstarter
Weet iemand of de 100mbps per poort is of in totaal voor de gehele switch?

Ik gebruik namelijk interactieve TV en nu wil het beeld nogal eens blijven hangen. 100mbps per poort zou voor interactieve TV genoeg moeten zijn terwijl ik denk dat deze snelheid voor de gehele switch resulteert in een te karige verbinding voor m'n TV.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-05 11:26
Als het een het een echte switch is, dan is het in principe per poort, er vanuitgaande dat de backplane genoeg bandbreedte heeft.

Dat gezegd hebbende, interactieve TV heeft veel minder dan 100Mbit/s nodig. Het zal eerder in de buurt van 10-15Mb/s liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yuragon
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-04 11:35
Aangezien dit een switch is en geen hub is dit de snelheid per poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok top. Bedankt voor het snelle antwoord. En betreffende interactieve TV. Zou jij een snellere switch (bijv LN 120) aanraden of moet dit genoeg zijn?

groet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05 16:38
Dit soort problemen heb ik in het verleden ook gehad, bleek dat sommige merken switches, routers simpelweg niet goed combineerden. Een geteste en goedwerkende gigabit switch uiteindelijk vervangen na uren uitzoek/uitsluit werk voor een switch van een ander merk en alle problemen waren weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-04 13:20
Welke switch heb je precies.
De 100Mbit is per poort. Maar de totale snelheid is vaak lager dan 100Mbit * aantal poorten.
En in het geval van interactieve TV is het natuurlijk ook belangrijk hoe snel je internet is en wat je daar nog meer mee doet. Als je interactieve TV afneemt van je internet provider dan regelt het modem meestal dat je TV voorrang krijgt op je downloads. Maar als je bij een andere partij zit kan dit ook een probleem zijn.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is wellicht wat onduidelijk, maar dat is het gerelateerde product, oftewel de Sitecom LN-118. :)

Voor kleine, tijdelijke netwerken is Sitecom leuke apparatuur, voor dagelijks gebruik of veel dataverkeer, zou ik liever een degelijke gigabit switch prefereren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:08

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

Je probleem heeft mogelijk te maken met IGMP snooping,.

Als je switch dat niet kan, of niet goed ingesteld is wordt het iptv signaal naar alle actieve netwerkkaarten gestuurd, wat een onnodige belasting is voor het netwerk. Als je alleen je kabel voor tv op de switch aansluit, of de tv direct op de router van de provider aansluit werkt het dan wel goed?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een sitecom LN 118 idd. Ik gebruik de 5 poorten als volgt:

E in - via een Sitecom Homeplug LN553
E uit - speaker
E uit - TV
E uit - interactieve TV
E uit - open (niet in gebruik)

M'n internet (download) snelheid uit de Sitecom Homeplug zou snel genoeg moeten zijn (35mb - 40 Mb).
Verder heb ik een Zyxel moden van Online en een tv modem van Online (merk weet ik niet - Zenterio geloof ik).

Verder maak ik geen gebruik van het internet van de TV of de speaker terwijl ik interactieve TV bekijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 728780 op 08-08-2016 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05 16:38
Weet niet of het toevallig is maar bij was degene die niet werkte ook een sitecom, model weet ik echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 21:55

it0

Mijn mening is een feit.

Anoniem: 728780 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:16:

M'n internet (download) snelheid uit de Sitecom Homeplug zou snel genoeg moeten zijn (35mb - 40 Mb).
Mijn ervaring is dat bij een homeplug dat de bandbreedte en kwaliteit niet consistent zijn. Daarom is een homeplug met een hoge snelheid aan te raden omdat de DSP doorgaans beter is en daardoor minder pieken en dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oké dus 1 optie is een andere homeplug en de andere zou een nieuwe switch kunnen zijn (van netgear) waarbij IGMP verholpen wordt. Ik denk zelf dat een andere homeplug het antwoord niet zal zij , omdat de algemene hoeveelheid vd homeplug zeker 3 keer zo hoog is als de minimaal benodigde hoeveelheid voor interactieve televisie van Online. Hoe denken jullie hierover?

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-04 13:20
Anoniem: 728780 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:14:
Oké dus 1 optie is een andere homeplug en de andere zou een nieuwe switch kunnen zijn (van netgear) waarbij IGMP verholpen wordt. Ik denk zelf dat een andere homeplug het antwoord niet zal zij , omdat de algemene hoeveelheid vd homeplug zeker 3 keer zo hoog is als de minimaal benodigde hoeveelheid voor interactieve televisie van Online. Hoe denken jullie hierover?

Groet
Heb je een PC of laptop die je op de open poort kan aansluiten voor een speedtest?
De switch is waarschijnlijk prima voor wat je er mee doet. Die homeplug van "500Mbit" haalt waarschijnlijk 10Mbit als je geluk hebt...
Andere merken van dit soort dingen doen het vaak niet veel beter. Als je een goede verbinding wilt moet je een kabel leggen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 728780 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:16:

E uit - speaker
E uit - TV
E uit - interactieve TV
E uit - open (niet in gebruik)

Verder heb ik een Zyxel moden van Online en een tv modem van Online (merk weet ik niet - Zenterio geloof ik).

Verder maak ik geen gebruik van het internet van de TV of de speaker terwijl ik interactieve TV bekijk.
Wat voor snelheden haal je onderling met dat homeplug gebeuren? Als ik zo kijk is dat een powerline adapter. Als ik de reacties hier lees daarover, is de kans op een goede verbinding middels powerline an sich best mogelijk, maar zal het geen al te snelle verbindingen opleveren. Test daarom dus ook even wat je voor snelheden haalt, als je een lokaal netwerk maakt middels die Sitecom Homeplug / powerline adapters? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CH40S schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:30:
[...]
Wat voor snelheden haal je onderling met dat homeplug gebeuren? Als ik zo kijk is dat een powerline adapter. Als ik de reacties hier lees daarover, is de kans op een goede verbinding middels powerline an sich best mogelijk, maar zal het geen al te snelle verbindingen opleveren. Test daarom dus ook even wat je voor snelheden haalt, als je een lokaal netwerk maakt middels die Sitecom Homeplug / powerline adapters? :)
Als ik een kabelverbinding plaats tussen m'n lappie en de powerlinehomeplug haal ik zon 32mb. Dat zou dus zeker genoeg moeten zijn. Ik kan de speedway ook prima doen in de open poort van de switch maar ik weet niet kf dat wel nodig is? NAW zal mijn snelheid dan dus gewoon 10mb zijn aangezien Mn switch niet meer trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bedoel je 32MB (megabyte) of 32 millibit? Zit nogal een verschil in qua snelheden wat je halen kan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CH40S schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:38:
Bedoel je 32MB (megabyte) of 32 millibit? Zit nogal een verschil in qua snelheden wat je halen kan. ;)
Mbps aldus Speedtest.net. Neem aan dat het milibit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dat is megabit, dan moet je voor een ruwe schatting van de snelheid nog even delen door 10, dan is de verbinding 3,2MBps, megabyte per seconde dus. ;) Of delen door 8 voor theoretische max. Zelf deel ik altijd door 10 ivm overhead op verbindingen e.d (en het rekent makkelijker). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OK duidelijk. Dan is er naw alsnog niets mis met de snelheid van de switch, omdat men naar verluid rondom de 10 megabit nodig heeft voor interactieve TV. Wellicht dat het probleem dan toch met IGMP te maken zou kunnen hebben. Uiteraard is een normale kabel de beste optie. 'Maar helaas heb ik hier geen mogelijkheid tot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-05 08:17

Nox

Noxiuz

Vervang de homeplug eens door een netwerkkabel. 9/10 dat daar het probleem zit.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-03 13:43

amx

Ik denk dat je het beste op basis van bovenstaande info kan gaan testen. Door een en ander uit te sluiten krijg je een antwoord dat meer bij de werkelijkheid ligt dan ongefundeerde adviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:21
Anoniem: 728780 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:14:

Groet
Nieuwe switch nemen die IGMP goed ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-04 10:48
Gooi eerst die homeplug er maar uit en bedraad het inkomende verkeer naar je switch.kijk dan eens of het beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:29

FreakNL

Well do ya punk?

Inderdaad , daarmee beginnen. Al is het maar voor een avond. Scoor/leen een lange netwerkkabel en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-03 12:00
Vaak zie je wel eens dat de homeplugs hun snelheid niet stabiel kunnen houden over langere tijd. Resultaat is vaak een prima speedtest, maar kan dus wel voor problemen zorgen.

Het gebrek aan IGMP snooping zorgt weliswaar dat het netwerk extra belast wordt echter wordt dat vaak pas een probleem als er een accespoint aan hangt.

Probeer eens of het probleem blijft wanneer je de switch er tussen uit haalt voor een periode waarin je normaal het probleem ziet (bijvoorbeeld een avond) (dus IPTV decoder rechtstreeks in powerline adapter)

Probleem weg? --> nieuwe switch
Probleem niet weg? --> Kabel leggen indien mogelijk of als dat niet wenselijk is, andere set powerline modules nemen. (WiFi is geen optie voor IPTV)

Tip, powerline modules hebben een hekel aan verlengsnoeren e.d. plaats ze daarom altijd direct in een stopcontact voor het beste resultaat en bij voorkeur in stopcontacten die onder dezelfde groep vallen.
Pagina: 1