IP camera kwijt, maar toch ook weer niet !

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-07 12:16
Had al een paar weken een China IP outdoorcamera draaien (buiten in de achtertuin) verbonden met een powerline. Dit werkte prima.

Mijn router heeft de ip range 10.0.0.1 tot 10.0.0.199 ingesteld staan.

De IP camera "had" ip adres 10.0.0.112 en werkte perfect samen met Surveillance station op mijn NAS.

Sinds een week ben ik de camera "kwijt" en kan ik deze niet meer benaderen op het ip adres.

Via het bijgeleverde programma NVClient ben ik er nu achter dat mijn camera een ander ip adres heeft gekregen namelijk 192.168.192.63 (poort 8200). de Camera is er dus nog wel, maar ik kan hem niet aanpassen.

Ik heb geen zin om mijn router aan te passen naar een andere ip range.

Hoe kan ik SIMPEL dit probleem oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 22:13

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Iets meer info over de camera zou welkom zijn.

Kan je het IP adres niet veranderen met de NVClient?
Kan je via dat nieuwe IP wel op de camera komen of ook niet?
Ik zou me afvragen waarom hij op een volledig ander netwerk zit. Hang eens een laptop o.i.d. aan die powerline, krijgt die ook een ander IP?

Misschien is hij wel verbonden met een ander netwerk?

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Meestal kun je via een tooltje van de fabrikant de camera benaderen (via de browser of tool zelf) en is het mogelijk om het IP adres aan te passen. Ik vermoed dat de camera zichzelf heeft gereset naar de fabrieksinstellingen en zodoende een IP adres heeft gekregen wat niet in jouw range zit (non-DHCP, default IP adres). Het is sowieso aan te raden om voor de toekomst de IP camera's te voorzien van een vast IP adres. Welk merk/type IP camera heb je?

[ Voor 23% gewijzigd door Han op 08-08-2016 11:21 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-07 13:57

Liberteh

All your base belong to me

Start de IP camera eens opnieuw op? Als deze DHCP gebruikt moet het weer een IP adres van je router krijgen.

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:14
Lekker je eigen (lees PC) IP-address aanpassen naar een statisch address in de range en zodoende even op de webconfig kijken of je wat aan kan passen. Als je hem daar weer in je eigenlijk IP-range kan zetten is de camera weer te gebruiken als jij je eigen PC weer op DHCP zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Afvalzak schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:12:
Iets meer info over de camera zou welkom zijn.

Kan je het IP adres niet veranderen met de NVClient?
Kan je via dat nieuwe IP wel op de camera komen of ook niet?
Ik zou me afvragen waarom hij op een volledig ander netwerk zit. Hang eens een laptop o.i.d. aan die powerline, krijgt die ook een ander IP?

Misschien is hij wel verbonden met een ander netwerk?
Het is deze camera:

http://www.aliexpress.com...amera-IR/32420993493.html

Goedkoop cheapass ding, maar werkte perfect en een fatsoenlijk beeld.

Nu dus even niet.

Via dat nieuwe IP adres kan ik er ook niet bij komen, volgens mij omdat het buiten mijn range zit.

Heb al een laptop aan de powerline gehad, die krijgt vervolgens netjes een ip adres binnen de range van mijn router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Stel op jouw laptop even een IP adres in op dezelfde range.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel je PC in op 192.168.192.100, en toets dan in je webbrowser: http://192.168.192.63

Dan kan je de camera in. Nadat je in de camera DHCP op "obtain automatic" hebt gezet, ze je de PC ook op automatic, en als het goed is, moet alles werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Okay, het is gefixt maar wel op een "rare"manier.

Spontaan had mijn IPcamera een ip adres gekregen binnen mijn eigen range, ik weet niet hoe of waarom.

Vervolgens even ingelogd op de webinterface van de camera en daar het IP adres vast gezet. In mijn router had dat macadres al een vast ip adres. Vervolgens ook maar even een ander wachtwoord ingevoerd.

Het is dus opgelost !
Pagina: 1