Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansheem
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-12-2024
Hoi allemaal

Ik heb een apple macbook retina pro en heb na 3,5 jaar helaas mijn box (luidspreker) opgeblazen..geen idee hoe! Maar hij kraakt en ruist aan alle kanten. Hij boot nog gewoon en verder heb ik geen problemen maar zodra ik muziek opzet, via youtube, spotify of mijn videobewerkingsprogramma...alles is hetzelfde.

Ik kan op internet maar verdomd weinig vinden voor wat betreft te de reparatie, maar wellicht zitten hier mensen met wat ervaring?

Weten jullie of het mogelijk is hem te repareren?
Weten jullie wat het kost?
OF zeggen jullie onzin kijk eens naar een andere oplossing... Geen idee wat :)

Ik heb geen garantie meer na 3,5 jaar dus ik zal hem moeten laten repareren. Ik doe dit liever niet zelf.

Thanks!

[ Voor 25% gewijzigd door hansheem op 08-08-2016 10:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Kraken en ruisen klinkt als een kapotte HDD. Boot 'ie wel?

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Bal0n schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:01:
Kraken en ruisen klinkt als een kapotte HDD. Boot 'ie wel?
Het gaat over zijn box. 3,5 maand of 3,5 jaar, welk model betreft het (ivm garantie)?

Edit: lees her en der dat dit ook een software probleem kan zijn. Gebeurt het met elk programma en welke osx heb je?

[ Voor 18% gewijzigd door Palthe op 08-08-2016 09:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:37
Wellicht is het handig om de juiste term "luidspreker" te gebruiken ;)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvdgraaff
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-06 12:25
Zou het niet kunnen dat er zand o.i.d. in de speaker terecht is gekomen?

Ben je eventueel bereid zelf een reparatie te doen?
Dan kun je 'em eens open draaien om die speaker gewoon eens te bekijken.
Check dan zeker ook even ifixit.com. Bijvoorbeeld MacBook Pro 15" Retina Display Mid 2012 Speakers Replacement

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Pff.. of het nou maandag is of niet, heel helder omschreven had TS het niet. Misschien noemt hij z'n MBPr liefkozend 'boxje'. :+

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansheem
Sorry voor het onduidelijke eerste topic. Ik heb hem wat aangepast.

Hij is 3,5 jaar oud en doet het verder prima.
Het probleem zit hem in de muziek. Verder nergens problemen mee.

Ik heb gewoon de nieuwste OSX maar dit zou ik moeten nakijken.
Ik denk niet dat er iets in is gekomen want ik had hem op schoot en van het ene op het andere moment is het gebeurd. (tijdens het monteren van video).

Ik weet het typenummer helaas niet uit mijn hoofd dus moet dit straks thuis nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:53
Even Apple bellen zij kunnen jou telefonisch vaak een indicatie van reparatiekosten geven.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

De speakers zijn overigens niet geschikt om hele dagen krachtige muziek op vol volume te spelen, dus ik hoop niet dat je dat gedaan hebt, want dan zal je een gewoonte moeten afleren ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-06 13:55
Op eBay vind je diverse setjes. http://www.ebay.com/sch/i...o+retina+speaker&_sacat=0

En volgens mij zijn ze (na het uit elkaar schroeven van de laptop relatief) makkelijk te vervangen.
Ik heb hier de repair guide van het mid 2012 model:
https://nl.ifixit.com/Gui...Speakers+Replacement/9734

[ Voor 6% gewijzigd door Sepio op 08-08-2016 15:32 ]

• Roel84
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-06 09:14
Veel voorkomend probleem. Vooral de "subwoofer" gaat vaak kapot. Het rubber van de speaker lost op wat resulteert in krakend geluid bij lage tonen.

Aangezien ik de replacement setjes vaak te duur vind, repareer ik ze zelf met wat siliconen kit. Daarna doen ze het weer goed. Nou ja goed; goed genoeg om een Skype gesprek te voeren zonder gekraak of wat muziek af te spelen. Volgens mij is het geluid wat minder omdat de siliconen kit wat stijver is dan het originele materiaal.

461943

nelizmastr schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:08:
De speakers zijn overigens niet geschikt om hele dagen krachtige muziek op vol volume te spelen, dus ik hoop niet dat je dat gedaan hebt, want dan zal je een gewoonte moeten afleren ;)
Hoezo? Speakers kunnen het prima aan om continu gespeeld te worden op hoog volume. Het is aan Apple om het zo af te stellen dat je ze niet kan oversturen.

• nelizmastr
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

461943 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:37:
[...]

Hoezo? Speakers kunnen het prima aan om continu gespeeld te worden op hoog volume. Het is aan Apple om het zo af te stellen dat je ze niet kan oversturen.
Niet voor jaren achtereen. Probeer maar eens op je speakers van je eigen geluidsinstallatie. Je boxen blazen binnen no-time op.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Gebruik gewoon een Bluetooth speakertje. Probleem opgelost.

Als je dat niet wilt, dan kun je me een PM sturen voor een goede reparateur omgeving Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansheem
Ik denk inderdaad dat bluetooth speakers prima zijn. Ik werk voornamelijk thuis of met koptelefoon / oordopjes dus ipv een dure reparatie ga ik eens kijken voor boxjes.

Bedankt voor alle reacties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-05 01:05
nelizmastr schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:01:
[...]

Niet voor jaren achtereen. Probeer maar eens op je speakers van je eigen geluidsinstallatie. Je boxen blazen binnen no-time op.
Onzin, zolang je versterker maar goed is en je speakers van fatsoenlijke kwaliteit zijn, is er niks aan de hand.

Het met mijn setup al jaren.
Pagina: 1