Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een gopro hero4 black en nu lijkt me infrarood wel een coole feature. Nu zoek ik iets wat dat mogelijk maakt.

Is er ook iets voor? Iknheb op youtube gezien maar dan moet je je gopro uit elkaar slopen om een nieuwe lens te plaatsen. Dit wil ik dus absoluut niet. Bestaat er ook iets wat je voor je lens kunt hangen dat t mogelijk maakt om snachts infrarood beelden te maken? Zo ja is het betaalbaar via bijvoorbeeld ebay?

Mvg stanlytookie

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:47

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Voor de sensor van de GoPro zit een IR block filter wat je eerst weg moet halen. Dit filter zorgt er voor dat er geen IR licht wordt opgevangen.

Zodra je die hebt verwijdert kun je er voor kiezen het te vervangen door een filter wat alleen IR licht doorlaat óf je plaatst een transparant filter. Dan kun je voor de lens een IR filter plaatsen (wat alleen IR licht doorlaat) en er eventueel ook zo weer af halen. Nadeel is wel dat je beeldkwaliteit achteruit kan gaan zonder IR filter.

Je komt er dus niet onderuit om dat filter weg te halen. Doe je dat niet en plaats je toch een IR filter voor de lens om alleen IR licht door te laten krijg je zwarte beelden of moet je een héle lange sluitertijd (minuten lang overdag of echt uuuuuren 's nachts) gebruiken.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8