Toon posts:

Apple Pay op iPad Pro in Nederland?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Ik heb hier een iPad Air 2 die ik anderhalf jaar met heel veel plezier gebruik. Volgens het internet is het een van de eerste apparaten die in de juiste landen Apple Pay ondersteund. In Nederland dus niet. Een kennis van mij heeft een nieuwe 9,7 inch iPad Pro met cellular. (met een Apple Sim). Maar bij hem is in de systeemvoorkeuren wel te zien dat hij Apple Pay in kan stellen. Hij woont in Nederland, de iPad is in de Nederlandse online store gelocht en hij heeft een nederlandse Apple ID.

Waarom heeft hij het knopje wel om in te stellen en ik niet? Ben eigenlijk wel benieuwd.

We draaien beiden de nieuwste recente versie van iOS 9.

Beste antwoord (via Verwijderd op 11-08-2016 22:36)

Verwijderd

In Settings > General > Language & Region de Region op United States zetten. Tijdens het omschakelen wordt er direct gevraagd of je Apple Pay wil instellen. Ook krijg je er in Settings dan een Wallet & Apple Pay optie bij, je kunt Apple Pay dus ook op een later moment pas instellen.

Na het instellen op United States moet je handmatig de Temperature Unit en 24-Hour Time instellingen weer even terugzetten. Verder zul je niet zo heel veel last hebben van de "verkeerde" regio.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 12:38
de iPad bezit niet de nfc chip welke nodig is voor Apple pay (in winkels). Maar zodra Apple pay in Nederland beschikbaar komt zal ook bij jou het knopje tevoorschijn komen. Dan kan je met Apple pay in apps en op websites afrekenen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja precies,maar weet je dan ook waarom de pro die functie nu wel heeft en de air 2 niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 15:05

ronaldm3

Apple Watch :)

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 07:01:
Ja precies,maar weet je dan ook waarom de pro die functie nu wel heeft en de air 2 niet?
Misschien heeft die een publieke beta van iOs 10?

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ook hij draait de laatste versie van iOS 9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:21
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 07:42:
Nee, ook hij draait de laatste versie van iOS 9.
Ik heb de pro non cellular en deze heeft de optie iig niet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

In Settings > General > Language & Region de Region op United States zetten. Tijdens het omschakelen wordt er direct gevraagd of je Apple Pay wil instellen. Ook krijg je er in Settings dan een Wallet & Apple Pay optie bij, je kunt Apple Pay dus ook op een later moment pas instellen.

Na het instellen op United States moet je handmatig de Temperature Unit en 24-Hour Time instellingen weer even terugzetten. Verder zul je niet zo heel veel last hebben van de "verkeerde" regio.

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Apple Pay werkt op een ipad alleen voor inapp/online betalingen. Zie je het al voor je, dat je je iPad Pro 12" tegen de betaalterminal houdt?

Afbeeldingslocatie: https://forums.macrumors.com/attachments/635612
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:55:

Dat gaat niet werken, tenzij je een US creditcard koppelt aan je Wallet.

[ Voor 80% gewijzigd door Whatson op 11-08-2016 13:02 ]

Verwijderd

Dat gaat niet werken, tenzij je een US creditcard koppelt aan je Wallet.
Ik heb er een credit card uit Hong Kong aan gekoppeld. Dat werkt prima.

Nederlandse cards worden inderdaad nog niet ondersteund, maar dat lijkt los te staan van de gekozen regio op je iPad/iPhone. Je kunt zelfs de regio weer terugveranderen nadat je je card hebt toegevoegd. Het enige dat de regiokeuze lijkt te beinvloeden is het wel of niet tonen van de Apple Pay instellingen.

Overigens gebruik ik het zelf alleen op mijn iPhone. Naar aanleiding van deze thread heb ik het zojuist pas op mijn iPad Pro geprobeerd.

Enfin, ik kan me goed voorstellen dat sommige mensen, zoals Afroman9's kennis, hun telefoon/ipad op United States hebben staan zonder dat te weten. Het beinvloed namelijk erg weinig. Taal, tijd, App Store, iTunes, etc. staan er allemaal los van. Alleen de weergave getallen is iets anders.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:55:

Dat is de boosdoener. Ik heb nu inderdaad voor het testen alles in het Amerikaans staan en ik heb nu die functie ook. Dat het niet werkt verbaasd me miets.(want niet officieel in Nederland). Maar nu is het voor mij opgelost.

Iedereen bedankt voor het meedenken! Hopelijk kan ik ooit gebruik maken van die functie haha.
Pagina: 1