Toon posts:

5.1 pioneer vsx911 geluid vervormd laag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Zojuist heb ik een nieuwe tv gekocht (Philips 55PUS6401) en hier heb ik een versterker op aangesloten (Pioneer VSX-911). Als ik gewoon stereo geluid afspeel is alles prima maar zodra ik een film of dergelijke mer Dolby Digital 5.1 afspeel wordt het geluid ineens heel diep, de stemmen vervormen helemaal naar een diepe step. Schakel ik weer terug dan is niks aan de hand. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Niels

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-10 22:37
Te weinig informatie. Hoe heb je de TV op de versterker aangesloten, wat voor speakers hangen daar weer aan, gebruik je een subwoofer, hoe heb je op de versterker het bass management ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de tv alleen via hdmi aangesloten , die zit op de hdmi out poort van de versterker. Er hangt een harman kardon 5.1 set aan met subwoofer. Het bass management weet ik niet waar dat staat, maar het geluid komt zo diep uit alle speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:16

Jag

Misschien even een filmpje opnemen, want het geluid wordt heel diep, dan snap ik nog niet wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals in dit filmpje hoor je dat als ik hem naar 5.1 omschakel de vrouwen stem bijvoorbeeld ineens zwaar klinkt. Het geluid wordt gewoon vervormd op een of andere manier. Bij stereo is dat niet.[YouTube: https://youtu.be/3Wr1D5A_3H4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-10 22:37
Wat bedoel je precies met 'stereo'? Waar stel je dat in?

In het filmpje hoor ik niet echt vervorming. Misschien vergelijk je het geluid van de tv-speakers met het geluid van de echte speakers? Want daar zit verschil ja, de tv-speakers laten gewoon de helft weg, vooral de lage tonen. Misschien is wat je via de speakers hoort wel hoe het hoort te klinken?

Als je de TV met HDMI hebt aangesloten (en dus ARC gebruikt) en je hebt op de versterker geen extra bas bijgedraaid of een subwoofer verkeerd ingeregeld, dan kun je er vanuit gaan dat dat geluid het dichtst komt bij hoe het had moeten klinken.

Edit: Iets beter geluisterd, nu hoor ik wat je bedoelt. Het lijkt wel alsof het geluid te laag wordt weergegeven. Je gebruikt de Netflix app op je TV? Dan denk ik aan een softwarefout in de TV waardoor de 5.1 stream niet goed aan de versterker wordt doorgegeven.

[ Voor 43% gewijzigd door PhilipsFan op 08-08-2016 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:22

kraats

Ik rol

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 00:56:
Zoals in dit filmpje hoor je dat als ik hem naar 5.1 omschakel de vrouwen stem bijvoorbeeld ineens zwaar klinkt. Het geluid wordt gewoon vervormd op een of andere manier. Bij stereo is dat niet.[video]
Grappig.. die film heb ik net gisteren zitten kijken :)
Komt het ook bij zenders voor, of alleen bij Netflix? Het lijkt een probleem te zijn met de samplerate van het signaal. Kun je in je tv nog ergens instellen dat de digitale uitgang niet hoger mag dan 44.1kHz? Misschien kun je daarmee het probleem omzeilen.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet alleen bij netflix maar ook als ik vanaf mijn synology iets afspeel, als het maar 5.1 is dan vervormd het. En met stereo bedoel ik gewoon alleen links rechts. Dit kan je bij netflix ook kiezen bijv. Maar het geluid komt san exht uit de surroundset en niet uit de tv. Ik moet eens kijken of ik in de tv iets kan vinden van die digitale uitgang, maar heb alles zover al doorgelopen maar niks kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind voor de rest niks van instellingen van digitale uitgang wat verschil maakt. Zojuist met een optische kabel geprobeerd maar ook dit werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:55
Het eerste wat je kan doen is de instellingen terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Verder is het handig om te weten hoe het signaal loopt. Heb je een mediaspeler? Hoe is die aangesloten? Gaat het signaal direct naar de receiver, of eerst naar de tv?

Dit doet me denken aan bpm studio. Daar had je twee schuifjes (pitch en ??) waarbij de ene het geluid vertraagde en de ander de toonhoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het 5.1 geluid past alleen in bitstream door de optische en arc kabel. Het retourkanaal ARC van HDMI is beperkter dan de hoofdrichting.
Misschien toch nog een keer in het tv menu zoeken of er ergens een optie PCM/Bitstream is?

En wat gebeurd er als je met de Pioneer een andere geluidmodus kiest? Dus van stereo surround maken, of andersom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

hebben jullie het probleem al gevonden?? ik heb ook een 55pus6401 en ik gebruik de optische uitgang met daarachter een logitec z906 5.1 set.... zelfde probleem, het geluid pitcht... dus alles vervormd en klinkt te laag.. het gekke is, als ik op de 5.1 set luister klopt het niet, zet ik dan de 2 speakers IN de tv harder, klopt het geluid uit deze 2 WEL. dus heel vreemd.
het lijkt dus op een softwareprobleem, want alle uitgaande signalen vervormen/pitchen in 5.1 behalve in de ingebouwde speakers.
Ik lees ook op andere internationale sites dat mensen deze problemen hebben, maar philips laat niks van zich horen... :(

Update: Ik heb net een update op de tv uitgevoerd, en dit maakt GEEN verschil. het VREEMDE echter is waar ik achter ben gekomen: Als ik de tv instel op: *Alle instellingen -> Geluid -> Geavanceerd -> Indeling voor audio uitvoer -> MEERKANAALS Dan heb ik het probleem. Schakel ik hier van meerkanaals op STEREO heb ik geen problemen meer, athans... Netflix is SOMS geneigd om automatisch over te schakelen op DTS ipv 5.1

Dit brengt mij tot een nieuw punt want: Als ik de tv WEL op MEERKANAALS instel, naar Netflix ga en onder de audio opties van netflix 5.1 omzet naar Stereo is het probleem er OOK niet.. Hoewel de Logitech z906 automatisch afspeeld op 5 satelite's (stereo 3D) klinkt het nu wel goed maar is het dus geen DTS meer. Alleen zodra op mijn Logitech op DECODE/DTS dus digitaal signaal springt (of het nou via Netflix of de Tv instellingen zijn) doet het probleem zich voor... Ik kan het niet oplossen, ik blijf erbij dat het een softwareprobleem is.

Update 19-8: Ik heb vandaag contakt met philips gehad en het probleem uitgelegd, alles doorgelopen met de technische ondersteuning. vermoedelijk is er een probleem met de audio-codecs. ze nemen snel weer contakt met me op. ik houd jullie op de hoogte!

update 5-9

Vorige week een nieuw mainbord in de tv gekregen, het probleem is NIET opgelost.
Zonet contakt gehad met philips, er is GEEN oplossing voor. Misschien dat er in de toekomst een softwareupdate komt.......

dus helaas... :( 7(8)7

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2016 11:00 . Reden: contakt met philips gehad. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skywalker1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-10 09:56
Ik heb hetzelfde probleem met de 49PUS6501.
Logitech z906 via toslink aangesloten.
Heb het probleem niet altijd. Nu al een paar dagen geen last van gehad en nu opeens wel weer?

Iemand enig idee of er inmiddels een oplossing voor is?

ASUS ROG Strix SCAR 17 G733QS | 5900HX | RTX 3080 16GB | 32GB RAM | QHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borrel16
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-05-2024
Hallo,

Ik vraag me af of iemand hier al een oplossing voor gevonden heeft.
Ik zit met hetzelfde probleem

TV: Philips 43pus6501
Soundbar: Philips HTL5140B

Aangesloten via HDMI arc.

Ik heb het probleem bij netflix en via kodi vanaf mijn synology.
Het is niet altijd het rare vervormde geluid.
Maar als het er is, en ik zet de aoundbar uit, zodat het geluid uit de boxen van de tv komt, is het probleem er niet.

Het gebeurt dus bij het versturen van het geluid via hdmi arc

• Guy78
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-09-2022
49pus6401 hier..

Had ineens hetzelfde probleem. Tv terug naar fabrieksinstellingen verhielp het bij mij.. beetje irritant want je kunt weer opnieuw gaan kalibreren maar nog altijd beter dan het gedownpitchte geluid.
Pagina: 1