hebben jullie het probleem al gevonden?? ik heb ook een 55pus6401 en ik gebruik de optische uitgang met daarachter een logitec z906 5.1 set.... zelfde probleem, het geluid pitcht... dus alles vervormd en klinkt te laag.. het gekke is, als ik op de 5.1 set luister klopt het niet, zet ik dan de 2 speakers IN de tv harder, klopt het geluid uit deze 2 WEL. dus heel vreemd.
het lijkt dus op een softwareprobleem, want alle uitgaande signalen vervormen/pitchen in 5.1 behalve in de ingebouwde speakers.
Ik lees ook op andere internationale sites dat mensen deze problemen hebben, maar philips laat niks van zich horen...
Update: Ik heb net een update op de tv uitgevoerd, en dit maakt GEEN verschil. het VREEMDE echter is waar ik achter ben gekomen: Als ik de tv instel op: *Alle instellingen -> Geluid -> Geavanceerd -> Indeling voor audio uitvoer -> MEERKANAALS Dan heb ik het probleem. Schakel ik hier van meerkanaals op STEREO heb ik geen problemen meer, athans... Netflix is SOMS geneigd om automatisch over te schakelen op DTS ipv 5.1
Dit brengt mij tot een nieuw punt want: Als ik de tv WEL op MEERKANAALS instel, naar Netflix ga en onder de audio opties van netflix 5.1 omzet naar Stereo is het probleem er OOK niet.. Hoewel de Logitech z906 automatisch afspeeld op 5 satelite's (stereo 3D) klinkt het nu wel goed maar is het dus geen DTS meer. Alleen zodra op mijn Logitech op DECODE/DTS dus digitaal signaal springt (of het nou via Netflix of de Tv instellingen zijn) doet het probleem zich voor... Ik kan het niet oplossen, ik blijf erbij dat het een softwareprobleem is.
Update 19-8: Ik heb vandaag contakt met philips gehad en het probleem uitgelegd, alles doorgelopen met de technische ondersteuning. vermoedelijk is er een probleem met de audio-codecs. ze nemen snel weer contakt met me op. ik houd jullie op de hoogte!
update 5-9
Vorige week een nieuw mainbord in de tv gekregen, het probleem is NIET opgelost.
Zonet contakt gehad met philips, er is GEEN oplossing voor. Misschien dat er in de toekomst een softwareupdate komt.......
dus helaas...
[
Voor 81% gewijzigd door
Verwijderd op 05-09-2016 11:00
. Reden: contakt met philips gehad. ]