850 euro gaming desktop die toekomstbestendig is

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
..................

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2018 00:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De voeding is niks en de videokaart is veel te duur. AMD heeft de RX 470 en RX 480 uit gebracht welke beide veel interessanter zijn en goedkoper, 200 euro is dan ook al veel voor een nieuwe GTX 970. 300 euro is gewoon een grap van een nieuwprijs, dat is veel te veel. Als SSD kun je beter voor 240GB gaan voor zo'n twee tientjes meer. Scythe Katana is niet echt interessant, voor dat bedrag is wel iets veel beters en als je dat niks uit maakt is de boxed koeler ook prima. En voor de rest zijn de behuizing en extra fan niet echt goed.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 08:47
Waarom wil je een lossen koeler erbij kopen? Zonder overclocken kan de stockcooler prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChris
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-06 15:28
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 22:39:
Beste users, ik zou graag een beroep willen doen op jullie deskundigheid. Ik heb zelf een game PC van 875 euro samengesteld (Alternate prijs), en na enig onderzoek ben ik tevreden met mijn keuzes, maar dit soort bedragen zijn te groot om het maar te gokken.

Als er iets in de lijst staat wat beter kan qua prijs/kwaliteit verhouding, of er valt wat van de prijs af te scheren om een bepaalde reden, dan zou ik dit graag willen weten (uiteraard hieronder aanvullende informatie).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit wordt hoofdzakelijk een gaming PC, die ook wel gebruikt zal worden voor huiswerk, en eventueel streaming van/naar XBONE. Een film/serie kijken is ook niet uitgesloten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil zo dicht mogelijk bij de 850 euro blijven (excl. verzenkosten en/of assemblage), maar mocht er een goed genoeg reden voor zijn is dichter bij de 900 euro ook geen probleem. Dit bedrag is alleen voor de desktop bedoelt. Scherm, muis, keyboard etc niet meegerekend.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De desktop zal waarschijnlijk aangesloten worden aan een Sony KDL-40W4210 televisie. Dat of ik haal een oude monitor tevoorshijn (maar ik weet niet wat het merk/type nummer is, dus voor het gemak ga ik van de Sony televisie uit). Ik sluit een kleiner fatsoenlijke monitor in de toekomst niet uit.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk nodig te hebben: een 120gig SSD harde schijf met puur en alleen de windows OS (windows 8.1 64bit pro (aanbieding op tresbizz voor 26 euro, en dat betaal ik liever dan 100+ voor windows 10 die mij niet zo aanstaat)), ook zal de SSD de antivirus en eventueel Steam/Gom player (of vlc) programmas bevatten maar meer niet.

Een 2e SATA HDD van 1TB voor alle games, muziek, films e.d. (puur voor opslag dus)

Een grafische kaart zoals in de wenslijst aangegeven (MSI GTX 970 Gaming 4G), om zo de komende paar jaar Kerbal Space Program, No man's sky, skyrim, witcher 3 Civ6 enz. te kunnen spellen op ultra/high settings.

De voeding (Corsair 450w) heb ik berekend op Outervision, maar Alternate beweert dat 450w te weinig is? Maar de berekening constateert toch echt dan 400 al genoeg moet zijn.

Voor de rest wil ik zo veel mogelijk de kosten drukken, maar toch wel een pc die zeker wel 3-5 jaar mee kan gaan zonder nieuwe grote investeringen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Motherboard: GIGABYTE GA-B150-HD3P omdat ik geen overbodige functies behoef (overklokken ga ik bijv. niet aan beginnen)
Grafische kaart: GTX 970 omdat deze mij bekend is (een vriend heeft deze kaart, en heeft meerdere keren laten zien wat er mogelijk was hiermee)
CPU: Intel i5 6500 omdat mij is geadviseerd dat iets anders voor gamen niet nodig is, want deze is zeker goed genoeg.
dit alles is niet zo zeer een voorkeur, maar eerder een resultaat van onderzoek. Ik heb me zo goed mogelijk ingelezen, en mijn wenslijst is het resultaat van mijn 'research'. Ik sta altijd open voor suggesties.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het enige dat ik wens is dat de pc jaren mee kan zonder er iets aan te hoeven vervangen. Een degelijke build dus.

Ga je overklokken?
Nee. Ik ben een te grote leek om hieraan te beginnen.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen dat jullie kijken of alles klopt. Ik heb alles gecheckt (kabels, voeding, aansluiting etc), maar ik ben ook maar eens mens. Ook zou ik graag willen dat er suggesties gegeven worden over hoe het beter kan, of nog liever, beter en goedkoper.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 300,37€ 300,37
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 48,95€ 48,95
1Sharkoon VS4-V USB 3.0€ 32,99€ 32,99
1Scythe Katana 4€ 23,95€ 23,95
1Cooltek Silent Fan 120 Blue LED€ 7,99€ 7,99
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8€ 41,42€ 41,42
1LG GH24NSD1 Zwart Zwart€ 11,82€ 11,82
1Corsair VS450€ 38,45€ 38,45
1Adata Premier SP550 120GB€ 40,99€ 40,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 832,83

De behuizing heb ik gekozen vanwegen de prijs en de vorm. Hier wil ik ook 2 extra 12cm fans in vanwegen betere hitte distributie.

De dvd lezer/brander zit er puur en alleen in om de desktop bij Alternate te kunnen laten assembleren, en zo 2 jaar garantie te kunnen krijgen (oftewel dvd lezer/brander is goedkoop en dat is prima).

CPU cooler heb ik gekozen vanwege de positieve reviews, en de hoeveelheid kuub per uur luchtverplaatsing. Deze zal ik niet snel veranderen tenzij iemand echt een sterk argument kan geven.

Overigens, op Alternate (https://www.alternate.nl/...124c9e8a7597102d4c69fc41c) heb ik deze build samengesteld, omdat ik deze build graag door hen samen wil laten stellen. Uiteraard is een andere site ook een optie, maar Alternate vertrouw ik op dit moment het meest.

TLDR: Klopt mijn build (Kan het beter, of kan het beter en goedkoper)?
Klopt het wattage wat Outervission had berekend, of moet ik echt meer watt?
Zijn er dingen waar ik echt over na moet denken voordat ik deze desktop bestel?

Bij voorbaat hartelijk dank!
i5 6500 is het niet waard. Aan een i5 6400 heb je meer dan zat. De i5 6400 heeft een boostclock van 3,3Ghz: pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed

Zoals TheMask al zei. Een RX 480 (beter dan GTX 970) en RX 470 (iets slechter dan GTX 970) zijn nieuwer en goedkoper. Ik zou wel een custom variant nemen.
Ik raad je wel aan als je de nieuwe games wilt gaan spelen op hoge settings zou ik een RX 480 nemen. Als je tevreden bent met medium settings zou ik een RX 470 nemen.

Ik zou als ik jou was een Cooler Master N300 nemen. Betere kwaliteit: pricewatch: Cooler Master N300 (Closed)

Extra cooler niet nodig. Of je moet de processor veel gaan gebruiken

Extra fans maken je PC er niet stiller op. Alleen koelt het meer

Waarom een duur geheugen als deze bijna €10 goedkoper is: pricewatch: Crucial CT8G4DFD8213

Mhm, dvd branders zijn leuk. Maar waarom download je de films niet gewoon? Scheelt uiteindelijk geld

Zoals TheMask ook zei. Je voeding is niks. Ik zou een pricewatch: Corsair CX450M nemen. Goede kwaliteit. En aan een 450w heb je zeker genoeg. Leuke SSD. Ik zou alleen meer geheugen doen: pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB
Of
pricewatch: Kingston SSDNow UV400 240GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waarom niet? Voor een 9% hogere prijs heb je een 19% hogere basisklok.. lijkt mij een no-brainer.
De GPU is ook een stuk beter, wat hier alleen niet relevant is.

[ Voor 11% gewijzigd door Olaf van der Spek op 08-08-2016 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
......................

[ Voor 151% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2018 00:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik zou geen computer kopen bij winkels die geen garantie meer geven als je de kast open maakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 00:39:
[...]

Waarom niet? Voor een 9% hogere prijs heb je een 19% hogere basisklok.. lijkt mij een no-brainer.
Kijken naar de basisklok is totaal niet interessant als de CPU onder belasting toch altijd op de boostclock draait. Dan is het verschil in eens nog maar even groot als het prijsverschil à 9%.

Geen garantie door het verbreken van een zegel is trouwens niet rechtsgeldig, dus dat mag Alternate niet doen, die is nog steeds verplicht garantie te geven bij een doorbroken zegel.

[ Voor 16% gewijzigd door -The_Mask- op 08-08-2016 00:50 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Lijkt mij nog steeds een no brainer. Wanneer is die basisklok dan eigenlijk wel relevant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.............................

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2018 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChris
Olaf van der Spek schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 00:39:
[...]

Ja dat kan, maar volgensmij gaf het maar iets van 7% meer FPS in games. Of heb ik het fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
..................................

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2018 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChris
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 01:12:
[...]

In mijn vorige repply staat er bij m'n 1e edit waarom ik de RX 480 als minder beschouw, maar dat even daar gelaten, wat bedoel je precies met een custom variant nemen?

De Cooler master n300 is 16 euro duurder dan deze behuizing, maar is dat het ook waard? Er kunnen meedere fans in, maar die zal ik niet gebruiken (althans, niet 9), en de cpu coole hoogte is wat beter, maar dat is wat ik zo snel als kenmerken verschil zie.

De extra fans en andere cpu cooler is om alles zo cool mogelijk te houden. Mijn kamer is vrij warm, en zeker vrij stoffig. En de extra fans maken minder geluid dat de voeding.

Het geheugen is puur op aanrader. Een vriend is bekend met het merk, was er erg positief over. De reviews waren ook vrij positief, en daarom koos ik ervoor.

De cdrom lezer/brander is puur voor dat het er zit, want als ik de desktop niet kan openen voor de 2 jaar garantie dan wil ik toch de optie hebben om een cdrom te kunnen afspelen of iets dergelijks.

de voorgestelde voeding kan ik me in vinden, geen commentaar op dat front.

Overigens wil ik iedereen graag bedanken voor de reacties. Ik ga op alles in om zoveel mogelijk te leren, ik zal ook de build aanpassen als er alternatieven getoond worden waar ik het compleet mee een ben. Maar voor nu excuseer mij, en goedenacht.
Een costum variant heeft een ander uiterlijk en soms inerlijk.
Bijvoorbeeld:
Standaard GPU: 1 fan, standaard clock van 1,028Ghz. Boost clock van 1,114Ghz
Costum variant: 2 fans, standaard clock van 1.097Ghz. Boost clock van 1,209Ghz (hoeft niet altijd een andere snelheid te hebben)

Een cooler master n300 is het waard. De sharkoon budget behuizing zijn niet echt de beste. Ik zelf heb mijn voorkeur op cooler master dan als ik moest kiezen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

De systeembouwer van Alternate wil je altijd een veel te zware voeding door de strot duwen en dan bevelen ze er ook nog vaak één van matige kwaliteit aan. Is een heel groot nadeel.
Maar waarom Alternate. Azerty en Afuture zijn de betere winkels, goedkoper en betere aftersales. Bij die winkels kan je elke voeding die je wil in het systeem laten zetten en dan is een pricewatch: Corsair CX450M de beste keuze.

Een Sharkoon VS4 is een erg matige behuizing, zowel bouwkwaliteit als airflow. Dat laatste komt niet door de ventilatoren die erin zitten maar door het chassis. Er zit zoveel metaal voor de intakefan dat het een goede airflow belemmert. Daar veranderd het plaatsen van extra fans niets aan. De enige behuizingen van Sharkoon die de prijs wel waard zijn pricewatch: Sharkoon DG7000 Blauw en pricewatch: Sharkoon BW9000-W (Window) Zwart

De Katana is ook maar een matig ding. Een pricewatch: Cooler Master TX3 i presteert beter, is stiller en goedkoper maar ook die zou ik niet nemen in een behuizing met raam. Een pricewatch: Thermalright True Spirit 90M Rev.A wel omdat deze mooier is afgewerkt met een zwart plaatje aan de bovenkant. De cpu koeler is wel het eerste waar je op kunt besparen door de boxed koeler te gebruiken. Een betere koeler plaatsen kan altijd nog.

Een 120gb is erg klein en als deze voor meer dan 50% gevuld zijn worden ze merkbaar trager. Voor iets meer heb je dubbel zoveel opslag pricewatch: Kingston SSDNow UV400 240GB of pricewatch: Mushkin Triactor 240GB wat de prijs meer waard is dan bijv een andere cpu koeler.

De meerprijs van een i5-6500 tov een 6400, al is die nog zo klein, zie je in games niet terug.

Je lijstje zou er dan zo uit kunnen zien.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 183,50€ 183,50
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G€ 258,90€ 258,90
1Sharkoon DG7000 Blauw€ 65,95€ 65,95
1Thermalright True Spirit 90M Rev.A€ 28,50€ 28,50
1Corsair CX450M€ 55,40€ 55,40
1Kingston SSDNow UV400 240GB€ 62,02€ 62,02
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 843,36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder zegt videocardbenchmark.com niets over de performance in games. De RX 480 is de krachtigere kaart en ondersteunt asychronische berekeningen d.m.v. DirectX 12 of Vulkan. Dx12 is de toekomst en daar is de RX 480 duidelijk beter in. In huidige Dx11 games zijn ze ongeveer gelijk in performance, maar de 480 is nog maar iets meer dan een maand uit en je kunt verwachten dat de performance van deze kaart alleen nog maar beter wordt door driver optimalisaties, zoals ook de afgelopen generaties is gebeurd met AMD kaarten.

Zie hier wat Vulkan goed geïmplementeerd kan doen:
YouTube: Doom Vulkan Tested - RX 480 vs GTX 970

Of gewoon nog wat benchmarks van games:
YouTube: Radeon RX 480 vs GTX 970/ R9 390/ R9 380 1080p Gaming Benchmarks

Of de RX 470 ook nog meegenomen:
YouTube: RX 470 1440p vs RX 480 8GB/ GTX 1060/ GTX 970 Gaming Benchmarks

De RX 470 is zelfs soms sneller dan een 970.

Het mindere punt is dat de aftermarket RX 480's slecht leverbaar zijn, over een paar weken hopelijk niet meer.

Als je toch voor Nvidia wilt gaan, neem dan de GTX 1060, die ook lekker wat sneller is dan de GTX 970. De 970 is alleen nog interessant als je tweedehands een goede deal op de kop kunt tikken; €300,- nieuw is gewoon gekkenwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me opvalt is dat je een WD blue hebt gekozen als opslag. Deze doet zeker zijn ding hoor, maar voor vaak kleinere meerprijzen kun je bijvoorbeeld naar een black of een SSHD. Uiteraard is het maar opslag, maar nadat ik persoonlijk een SSD gewend was, wil ik niet meer terug naar een normale schijf. Als het dan toch moet, neem dan een SSHD zodat je toch nog een stuk meer performance krijgt voor je laadtijden van je games.

http://www.tomshardware.c...een-blue-black-difference

In het kort ( engels , Gekopieerd )

WD Blue
These are your baseline drives; typical power consumption, solid performance, good price. If none of the specific features of the other types stand out then these are the ones you want, they're ideal as capacity drives for a desktop for example.

WD Green
These are all about saving energy; they're not actually all that slow in practice for things like streaming, but for more random read/write they lag behind a bit, again not by all that much. The main benefit is that they save power and wear by spinning down when they can, this means they're basically best for things like backup drives which are only in use periodically (e.g - once an hour), if they're made to spin up too often then you obliterate any potential savings you could make, at which point you've got a slightly slower Blue.

WD Black
These are pure performance drives, all about speed. Their top speed for streaming isn't that much further ahead than a blue drive, but the main difference comes from it being generally more responsive. Basically if all you want is speed, but you can't afford an SSD with the capacity you need, then WD Blacks are for you. A good value gaming system can do well with an affordable SSD for OS and a few other bits and pieces you can fit, with a WD Black as your main drive for your games, for example by moving your Steam folder onto it, giving you good all round performance and capacity.
They also now have generous warranties (5 years), they're basically WD Red+, if you can take advantage of the extra performance that is.

WD Red
I think of these as a hybrid between Greens and Blacks; their power consumption is really good, but unlike the Green which is designed to save power between uses, the Reds are designed to just spin constantly for continual use/availability. They're quiet, responsive, and have good speeds, but most importantly they have an extended (3 year) warranty.
You could use them as system drives and they'd perform just fine, but you probably wouldn't be getting the most of their cost; they're ideal for often used NAS devices, I also like them for RAID setups, particular RAID-5 and RAID-6 since a bunch of them doesn't use tons of power, but they're responsive enough to handle the distributed blocks of data, parity writes etc.

So to summarise:
WD Black = Speed/high end use, extended warranty.
WD Blue = General use.
WD Green = Energy saving for backups or other less frequent use.
WD Red = Some energy saving, continual use, extended warranty, ideal for RAID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle234
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 30-06-2023
Nog een windows tip, pak een oem versie. Je bent dan hooguit 30e kwijt voor w10 home.
Er is ook wat voor w7 of w8 te zeggen, maar voor de prijs hoef je het niet te laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 00:40:
[...]
Bedankt voor de reply, maar zou ik wat meer info mogen waarom diversen items niks is (bijv voeding)?
Omdat ze dat zijn, lees maar reviews. ;)

De voeding is van erg matige kwaliteit, matige prestaties, geen ondersteuning voor de C6 en C7 power states van de CPU en daarnaast ook gewoon te duur voor wat je krijgt, maar sowieso bespaar je niet zo extreem veel op het belangrijkste onderdeel in de PC, het enige onderdeel dat je PC letterlijk kan maken en breken.
Wat de grafische kaart betreft, GTX 970 is mijn vergelijkings-kaart (omdat ik deze een soort van ken).
videocardbenchmark.com vergelijkt de gtx970 en RX480, en de 480 scoort zo'n 1000 punten lager, voor maar 50 euro minder. Is dat wel een goed genoegen reden om voor een mindere kaart te gaan?
Op de hele website videocardbenchmark.net zal je niks, maar dan ook niks nuttigs vinden over de prestaties van welk onderdeel dan ook. Wat daar staat is gewoon onzin in alle opzichten en verteld niks over de videokaart (of ander onderdeel) of zelfs over de prestaties.
De SSD: is 100gig extra in zo verre handig of belangrijk voor een schijf dat alleen dient voor de OS en ee handje vol programma's? Vooral gezien het budget?
120GB is echt heel weinig, dat zit gewoon zo vol en het dubbele kost heel weinig meer en moet prima in het budget passen.
De extra cooling in de behuizing is toekomst planning, en dat mijn kamer de buiten temperatuur evenaart. Daarom besteed ik liever wat extra aan koeling, lawaai en stroom meegenomen, om de desktop cool te houden tijdens de te warme dagen. Tenzij er echt een goed argument te geven is dat zoveel cooling overkill is?
Nee goede cooling is geen overkill, maar goede koeling ga je niet krijgen met een slechte behuizing en daarbij een slechte fan, dan blijft het nog steeds slecht. Een goed ontworpen behuizing met goede fans maakt heel veel verschil en kan ook vele malen stiller zijn. Gewoon slechte fans toevoegen aan een behuizing met slechte airflow mogelijkheden zal het gewoon niet beter maken. Een goed ontworpen behuizing met veel minder fans werkt nu eenmaal beter.
Olaf van der Spek schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 00:53:
Lijkt mij nog steeds een no brainer. Wanneer is die basisklok dan eigenlijk wel relevant?
Nooit
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 00:40:
[...]

(kleinste vraag eerst) Omdat de cpu uiteindelijk warm zal worden, en deze cooler verplaatst bijna 100kuub per uur, plus minder herrie.
De boxed koeler kan de CPU ook redelijk stil en koel houden, maar de Katana is een koeler bedoeld voor als je weinig ruimte hebt en dat is hier niet het geval, dus is het ook geen interessante keuze.
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 08:40:
Wat me opvalt is dat je een WD blue hebt gekozen als opslag. Deze doet zeker zijn ding hoor, maar voor vaak kleinere meerprijzen kun je bijvoorbeeld naar een black of een SSHD. Uiteraard is het maar opslag, maar nadat ik persoonlijk een SSD gewend was, wil ik niet meer terug naar een normale schijf. Als het dan toch moet, neem dan een SSHD zodat je toch nog een stuk meer performance krijgt voor je laadtijden van je games.
Omdat een Black eigenlijk vaak te duur is, dat geld kun je beter gebruiken voor een grotere SSD en een SSHD naast een SSD voegt ook niet veel toe, ook dat geld kun je beter voor de SSD gebruiken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 183,50€ 183,50
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G€ 258,90€ 258,90
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Scythe Kotetsu€ 29,95€ 29,95
1Corsair CX450M€ 55,40€ 55,40
1Kingston SSDNow UV400 240GB€ 62,02€ 62,02
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 844,81

Nou zo bijvoorbeeld dus.

Iets bespaart op de CPU, maar dat verschil is dus in het meest ideale geval 9% in prestaties, maar dan alleen als de de CPU echt de bottleneck is. Zo iets zal niet vaak gebeuren, dus is de i5 6400 voor 9% minder iets meer interessant.

CPU koeler ingeruild voor een Scythe Kotetsu, wat een erg goede en stille koeler is, met een zwarte bovenkant zodat het er beter uitziet. Maar ook de performance is een stuk beter als de Katana die bedoeld is voor in kleine behuizingen. De Thermalright True Spirit is minder stil en slecht leverbaar, niet echt interessant dus naar mijn idee.

Geheugen is gewoon een simpel zwart 8GB DDR4 geheugensetje, maakt vrij weinig uit welke je neemt.

Moederbord is een prima keuze met Intel NIC, redelijke goede Audiochip, goed uiterlijk, USB 3.1, M.2 en gewoon veel aansluitingen in het algemeen.

SSD capaciteit verdubbeld naar 240GB zodat je er ook nog enkele games op kan installeren, naast Windows en wat andere programma's. Games wil je namelijk ook wel op een SSD hebben, sommige games hebben worden zelfs zo zwaar dat een HDD al een bottleneck kan vormen.

Als HDD is de WD Blue een prima keuze, maar een andere van een ander merk kan ook prima zijn, zolang het maar een HDD is bedoeld voor desktop gebruik.

Als de DVD brander nog wordt gebruikt, dan zou ik gewoon de goedkoopste nemen die je kan vinden. Meeste mensen gebruiken dat ding echter bijna niet meer omdat alles tegenwoordig online binnen gehaald wordt en niet meer van een schijfje.

Als videokaart kun je zoals gezegd veel beter een RX 470 of RX 480 gebruiken. Ze zijn veel meer futureproof door de veel betere DirectX12 ondersteuning en prestaties. Maar daarnaast is een RX 480 ook sneller en een RX 470 is gemiddeld sneller in DX12 en iets langzamer in DX11. Maar vooral de prijs maakt het dat beide AMD kaarten veel betere keuzes zijn. Een GTX 970 is door de gebrekkige DX12 prestaties en ondersteuning, maar ook de DX11 prestaties op dit moment minder dan 200 euro waard, dus 50% meer daar voor betalen is gekkenwerk. Helaas zijn de RX 470 en RX 480 net nieuw en nog erg slecht leverbaar, dus je moet even geduld hebben, maar dan nog is het geen reden om 300 euro voor een GTX 970 uit te geven.

Als voeding de veel betere Corsair CX450M genomen met zwarte kabels wat een stuk beter staat bij een behuizing met window. Maar ook de kwaliteit en prestaties zijn stukken beter en deze voeding heeft ondersteuning voor de C6 en C7 power states van de CPU.

En doordat het totaal budget omlaag is gegaan is er nu ook geld voor een fatsoenlijke behuizing zoals bijvoorbeeld de NZXT S340, maar een andere zou ook kunnen, is maar net wat je mooi vindt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
...............................

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2018 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:41
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:30:
Hartelijk bedankt voor al het advies en uitleg! Ik zal alles doornemen en de gegeven sites bekijken.

Mijn grootste probleem blijft assemblage, omdat ik dit zelf niets kan moet een bedrijf als Alternate het doen, maar die zijn met de meeste van de gegeven suggesties duurder (de RX 480 alleen al is 300 euro, ipv 258 euro). Andere sites hebben niet veel opties qua zelf samenstellen, hebben ze dat wel dan schiet het bedrag snel boven de 950 euro.

Maar ik zal alles even tot me nemen, en opnieuw de lijst samenstellen. Als ik geen vragen meer heb, dan zal ik later vandaag in een nieuwe post verzoeken tot het sluiten van m'n topic.
Zet op V/A dat je hulp zoekt hieromtrent tegen de betaling van een aantal flesjes speciaalbier. Scheelt je een berg en het kan zomaar dat iemand je hiermee gaat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:30:

Mijn grootste probleem blijft assemblage, omdat ik dit zelf niets kan moet een bedrijf als Alternate het doen, maar die zijn met de meeste van de gegeven suggesties duurder
De meeste grote webshops hebben allemaal wel assemblage mogelijkheden.
(de RX 480 alleen al is 300 euro, ipv 258 euro).
Het hoeft niet perse deze RX 480 te zijn, andere RX 470 of RX 480 kan ook, maar voor allen geld dat ze nog niet goed leverbaar zijn. Zal waarschijnlijk nog wel enkele weken duren voordat ze echt goed leverbaar zijn.
Als ik geen vragen meer heb, dan zal ik later vandaag in een nieuwe post verzoeken tot het sluiten van m'n topic.
Topics sluiten gebeurt alleen als het een slecht topic is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 14:35
Zoals je zelf al aangeeft heb je eigenlijk voorkeur voor de Nvidia GTX 970.

Hoewel iedereen hier nogal hyped is over de AMD RX 480, zou ik je willen adviseren om te kijken naar de Nvidia GTX 1060. Deze heeft dezelfde mogelijkheden als de GTX 970, is ongeveer net zo snel maar toekomst bestendiger.

Daarnaast is de 1060 ook nog eens stuk energie zuiniger, zo is (als je zelf je stroom betaald) hij zo terug verdiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Bij alternate kost assemblage 75 euro. Bij azerty 59 euro. Dat terwijl de componenten goedkoper zijn. Win win toch?
Die samenstelling van mask kost 945 euro incl assemblage bij azery.

Neem gewoon de boxed processor-koeler en bespaar paar euro op de kast en je blijft netjes binnen de 900 euro. Op moederbord kan je ook nog wel wat besparen.

[ Voor 7% gewijzigd door Quacka op 08-08-2016 12:55 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

sapphire

Die-hard pruts0r

Martin.Air schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:27:

Daarnaast is de 1060 ook nog eens stuk energie zuiniger, zo is (als je zelf je stroom betaald) hij zo terug verdiend.
Dan weet ik niet wat jij voor je stroom betaald.

verschil is idle 7watt en load 30watt.

Verschil tussen de goedkoopste GTX 1060 en RX480 is €30. Dat verschil heb je er uit als je 2 jaar lang elke dag 6u full load draait.

Even uit de grove pols, zijn nou ook weer geen enorme verschillen hoor als je een kaart uitkiest op het feit dat hij na duizenden uren gebruik iets zuiniger is :+

Desalniettemin is de 1060 een prachtkaart hoor :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Martin.Air schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:27:
Hoewel iedereen hier nogal hyped is over de AMD RX 480, zou ik je willen adviseren om te kijken naar de Nvidia GTX 1060. Deze heeft dezelfde mogelijkheden als de GTX 970, is ongeveer net zo snel maar toekomst bestendiger.
Deze heeft gelukkig iets meer mogelijkheden dan de GTX 970, maar in vergelijking met de RX 480 of RX 470 is de architectuur minder geschikt voor DirectX 12. Maar een betere optie als een GTX 970 is het sowieso, alleen ook voor deze kaart geld dat die net nieuw is en gewoon zo goed als niet leverbaar en kijkend naar de RX 480 ook wat aan de dure kant.
Haha, dan mag je wel een hele extreme gamer zijn wil je het terug verdienen. Het verschil is zo'n 30W dus, 24/7 volledig belast is dit nog maar 60 euro. Maar niemand zal 24/7 gamen, want dan ben je binnen enkele dagen dood. :p Een mens kan nu eenmaal niet zonder slaap, eten en drinken. Als je dan 6 uren per dag 365 dagen per jaar gamed en de kaart al die tijd dus volledig belast wordt dan is het nog maar 15 euro per jaar. En zelfs 6 uren per dag gamen een jaar lang is natuurlijk extreem veel, zelfs drie uur gemiddeld per dag over een heel jaar en dus 7,50 euro is al veel naar mijn idee.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.......................................

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2018 00:37 ]

Pagina: 1