When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Verwijderd
Welk merk en type zit er nu in?
Goed punt, ik zal vanavond wanneer ik thuis ben even kijken en het hier posten.Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 07:46:
Het is het beste geheugenmodules te nemen met dezelfde snelheid en timings.
Welk merk en type zit er nu in?
Verwijderd
Nope, 1066 MHz is PC3-8500. Dit is PC3-10600 wat 1333 MHz is. CL9 in dit geval.TERW_DAN schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 22:00:
Nope, dat is DDR3 1066, dat draait op 533MHz.
Prik er iets als pricewatch: Corsair CMV4GX3M1A1333C9 bij.
DDR3 1333TERW_DAN schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 22:00:
Nope, dat is DDR3 1066, dat draait op 533 666MHz.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Hoe zit het met timingen, waar ACB2401 het over had? Zit dat goed met die Corsair? Of de Kingston uit mijn OP?
[ Voor 8% gewijzigd door LankHoar op 09-08-2016 07:38 ]
Verwijderd
Ik koop altijd dezelfde modules, zeker per channel. dus kan zijn dat ik wel 1333 cl9 heb maar dan van ander merk, 2 gelijken per channel. dus beter leg je de huidige module weg en koop je er een Kit voor in de plaats met gewenste gb.LankHoar schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:25:
Het is me allemaal duidelijk nu, bedankt allen!
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik vind dat denk ik een te grote investering voor dit beestje. Er zit verder een Pentium G630 in, en een Nvidia 520 (als ik me niet vergis, ben nu niet thuis). Anderzijds, ik zou ook een i5 2500 of i7 2700 op V&A kunnen scoren voor 75-120 euro. Dan nog een bijpassende videokaart..Hackus schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:39:
[...]
Ik koop altijd dezelfde modules, zeker per channel. dus kan zijn dat ik wel 1333 cl9 heb maar dan van ander merk, 2 gelijken per channel. dus beter leg je de huidige module weg en koop je er een Kit voor in de plaats met gewenste gb.
Hmm, ik vraag me af of dat het waard is. Eigenlijk wilde ik met dit extra geheugen nog even een half jaar/jaartje vooruit, zodat ik in de tussentijd kan door sparen voor een echt goed systeem. Anderzijds merk ik naast mijn geheugen bottle neck dat de CPU ook vaak op zijn tenen loopt. Denkvoer..
Ik heb momenteel 2x2 GB (twee dezelfde modules). Door 1 reepje van 4GB te kopen krijg ik 6, wat in principe wel voldoende is voor mijn huidige gebruik met deze PC.Hackus schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:36:
De module van ABC kost 2 tientjes, dan heb je 4gb ipv 2 nu