Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Studielaptop

Pagina: 1
Acties:

• Pushedspore
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:30
Hallo allemaal,

Ik ben voor mijn studie van het aankomende schooljaar opzoek naar een geschikte laptop.

Wat ga je met je laptop doen?
Besturingssysteem: Windows, Niet gamen of videobewerking, gewoon wat surfen en office.

Wat is je budget?
Ongeveer €450,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik heb dan ook liever niet een 15,6 inch laptop omdat dat mij te groot lijkt om steeds mee te slepen. Om toch een beetje een groot scherm te hebben lijkt mij 14 inch ideaal. Helaas is er vrij weinig aanbod van 14 inch heb ik zo gemerkt in de pricewatch. Als er voor 13,3 inch een beter alternatief kan worden gevonden zal ik voor 13 inch kiezen. Voor gewicht, lichter is beter, maar rond de 2 kg heb ik geen moeite mee.

Verder een redelijke batterij, ik zal geen lange dagen met mijn laptop maken, 5 uur lijkt mij prima.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen ervaring met laptops, maar hoor slechte verhalen over Acer.

Kort samengevat denk ik aan deze specificaties:
Schermdiagonaal: 14 inch
Resolutie: Liefst full hd, of 1600 x 900 (WXGA++)
CPU: Liever geen celereon, pentium lijkt mij goed genoeg.
Geheugengroote: 4gb
Opslag: Ik zou heel graag een ssd willen, 128gb lijkt mij genoeg.
Verder 5ghz ondersteuning, dat kan altijd handig zijn. Eventueel heb ik een externe wifi-adapter liggen, maar natuurlijk zou ik die liever niet hoeven te gebruiken.

Als ik in de pricewatch kijk springt deze er tussen uit: hp 250 g5: https://tweakers.net/pric...37/hp-250-g5-x0p56es.html
Deze laptop is precies wat ik zocht, maar helaas 15,6 inch. Deze laptop lijkt mij voor deze specs wel héél goedkoop, is dat een slecht teken? Verder kan ik weinig informatie vinden over de batterij.

De Medion akoya S4219 i2 is €100,- duurder, heeft wel een IPS scherm in tegenstelling tot de hp 250 G5 maar heeft helaas geen 5ghz. Dan zou ik eventueel een wifi-adapter moeten gebruiken, de wifikaart verwisselen of gewoon 2,4 ghz gebruiken.

Als laatste had ik nog een refurbished HP Elitebook 840 G1 gezien, deze laptop is dan wel 2,5 jaar oud, maar heeft nog steeds goede specs: Intel Core i5-4200U, 4gb geheugen, 128 gb ssd, Intel HD Graphics 4400, 14.1 inch, 5ghz ondersteuning voor €410,-. Helaas is de resolutie wel wat laag:1366x768.
Zowel de laptop als de verkoper hebben zeer goede reviews.

Van deze 3 laptops lijkt mij de hp 250 g5 de beste keus, ik moet alleen nog meer info hebben over de batterij.

Toevoeging: Deze Asus Vivobook heeft dezelfde specs als de HP 250 G5. https://tweakers.net/pric...sa-fa0056t/specificaties/. Deze is €170 duurder maar een Asus lijkt mij toch veel beter dan een hp, al heb ik er geen ervaring mee.

[ Voor 85% gewijzigd door Pushedspore op 08-08-2016 15:08 ]

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:33
Meen je dit nou?

• Pushedspore
Haha nee :p, ik moest plotseling even weg, ga mijn bericht nu volledig maken.

• Pushedspore
Ik laat bovenstaande ideeën varen. Ik twijfel nu tussen deze twee asus laptops: https://tweakers.net/pric...-flip-tp301ua-c4149t.html en https://tweakers.net/pric...obook-r416sa-fa0056t.html.

Ik denk dat deze 2 laptops vrij goed zijn. De een heeft een i3 processor, maar is wel 13,3 inch. Weet iemand iets over de accuduur? Er staat 53 wh en 55 wh maar hoelang is dit in uren?

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-11 10:26
Ik zou in deze vergelijking sowieso voor de Asus Transformer Book Flip gaan, mede door de processor en prijs. De accuduur kan je niet afleiden uit deze waarden, die zijn afhankelijk van het gebruik. Daarvoor kun je het best op reviewsites kijken.

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-11 20:56

spartacusNLD

This is Sparta!!

http://www.campusshop.nl/...ad-100-15ibd/details.aspx

15,6 inch, Intel Core i3-5005U, 4GB, 128GB SSD

best netjes voor 419 euro

daarnaast ook goede garantievoorwaarden daar

ik zou verder altijd wegblijven bij celeron of pentium processoren

[ Voor 11% gewijzigd door spartacusNLD op 12-08-2016 13:58 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• lolhoo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:48

lolhoo

Just reboot and relax

Heb zelf een laptop mogen testen met de specs van de Asus Transformer Book Flip TP301UA-C4149T.
Dit voelt gewoon aan als een volwaardige laptop.
Ja, game zit er niet in.
Maar voor normaal huis, tuin en keuken werk zijn die dingen snel genoeg.
Start lekker snel op vanwege de ssd en die I3 levert meer dan genoeg power voor alle standaard dingen.
Zou zeker voor die gaan.

Did you try to put it off and on again?

Pagina: 1