Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Webbased software/site om veilig documenten te delen/beheren

Pagina: 1
Acties:

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-11 03:01
Beste tweakers,

Ik hoop dat mijn topic hier op de juiste plaats staat (zo niet mijn excuses aan de modjes). Ik ben op zoek naar iets relatief simpels maar ik kan geen goede oplossing vinden via Google, ik kom uit bij software die niet geschikt is of enterprise oplossingen.

Ik wil heel simpel een aantal documenten (pdf/doc/jpeg)(stuk of 200) via een website of webbased software kunnen delen met een aantal andere gebruikers met daarbij 2 extra's;
- Alle gebruikers moeten notities kunnen plaatsen bij het document (niet in het document)
- Het zou heel mooi zijn als je een paar sleutelwoorden/tags kon meegeven aan het document en binnen de website/software op basis van deze sleutelwoorden resultaten zou kunnen sorteren of weglaten.

Exacte vereisten;
- Webbased software (het liefst een website/online provider die dit kant en klaar aanbiedt)
- Mogelijkheid groot aantal documenten up te loaden en daaraan kenmerken mee te geven
- Per gebruiker een eigen account aanmaken en notities achter te latne
- Software/site mag geld kosten maar geen honderden euro's per maand

Is er iemand die iets weet wat dit kan?
Alvast hartelijk dank

Groeten,
Silvos

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En wat had je zelf al gevonden dan? Want waarom volstaan Google Docs/Office 365 daar niet voor?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-11 15:44

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Met je zoektocht op Google zat je toch al verdraaid dicht bij een oplossing. Waarom zou bijvoorbeeld Google Drive niet voor je werken, aangezien dat aan je eisen voldoet?

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-11 03:01
Het gaat om bedrijfsmatige privacygevoelige informatie die ik liever niet wegzet bij Google of Microsoft. Daarnaast zoek ik iets wat zo simpel/beperkt mogelijk is.

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-11 21:55

larshack

Zonder melk en suiker

Sharepoint een optie?

• stefan1988
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-11 19:49
Owncloud

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-11 10:21

amx

Silvos schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 23:54:
Het gaat om bedrijfsmatige privacygevoelige informatie die ik liever niet wegzet bij Google of Microsoft. Daarnaast zoek ik iets wat zo simpel/beperkt mogelijk is.
Dat blijft de vraag: vertrouw je de partij waar je je gegevens opslaat. Microsoft en Google zijn echt niet de grote bozerikken in het cloud opslag verhaal. Als dat niet het geval is, kun je inderdaad beter kijken naar Owncloud. Betekent wel dat je zelf aan de slag moet met configureren, of laten doen (zie eerste zin).

Box.com richt zich overigens op zakelijk gebruik qua gebruikersbeheer.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

amx schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:14:
Betekent wel dat je zelf aan de slag moet met configureren, of laten doen (zie eerste zin).
Zelf eenmalig installeren en configureren is het pas stap 1: dat is nog te doen. Inlezen, een tijdje 'spelen' in een testomgeving en dan gaan. :+ Spannender: je moet het zelf beheren. Er gaan veiligheidsgaten en bugs komen in de applicatie en in het onderliggende OS, webserver, etc. Die je per direct moet oplossen (of ook goed: downtime accepteren). dus niet pas na het weekend laat staan na drie weken vakantie. En dat is op termijn vaak veel duurder.

Ik zou ook eerder kijken naar MS dan een klein clubje. MS heeft veel te veel te verliezen om mee te willen lezen met de documenten van een klein NL bedrijfje.

Je moet wel denken aan Privacy Shield, bewerkersovereenkomst, etc. Maar dat laatste geldt ook voor een NL partij.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1