Bestanden delen met 2 LANs en Freesco

Pagina: 1
Acties:

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het zou kunnen dat deze vraag al een keer eerder is gesteld, maar ik zou niet weten waar ik op moet zoeken.

Probleem:
Ik heb een Freesco router. Daarin zitten 3 nics. Nic 1 deelt internet. Nic 2 en 3 zitten aan ons LAN(die dus kunnen inetten). Is het nu mogelijk om bestanden en printers te delen tussen LAN 1 en LAN 2? ZO ja: hoe moet ik dat instellen. Op welke woorden moet ik zoeken op inet om daar een guide van te vinden?

Bij voorbaat dank.

WC Duck

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 16:46

Rtificial

as fake as can be

Ik weet dus echt geen f*ck van freesco, maar daar kan je toch Samba op draaien, of nie?

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

• marcus22
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 23:45
Als je met freesco twee LAN's aan elkaar wilt koppelen dan moet je een zogenaamde bridge maken. Staat ook in de handleiding.

Of dat dan ook voor windows netwerken (NETbuie of hoe schrijf je dat ook alweer) geld weet ik niet uit ervaring maar het schijnt te kunnen.

There is no place like 127.0.0.1

Verwijderd

Reset je router, bij het eerste scherm kan je enter drukken of setup intikken. Tik setup in(Binnen 5 seconden!!!)en dan kom je bij een scherm wat je vraagt welk type netwerk je hebt. Je kiest je netwerk en FreeSCO vraagt nu aan jou zijn benodigde informatie en ook of je je printer wil delen.

Succes
Marc

• wcduck
  • Niet online
Het opzetten van een printserver is wel gelukt, maar het delen van bestanden met een bridge nog niet.

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 16:23
Freesco kan veel, maar kan geen andere dingen erbij doen als je het als bridge gebruikt. Dus printerserver en bridge kan niet. In de opzet met kabelmodem op nic 1, LAN1 op nic 2 en LAN2 op nic 3 kan Freesco dus niet tevens als bridge tussen LAN1 en LAN2 fungeren.

Hiervoor zou je een aparte Freesco pc als bridge kunnen installeren, maar als je netwerk niet te gek veel traffic heeft, zou ik gewoon LAN1 en LAN2 samenvoegen tot 1 netwerk.

• wcduck
  • Niet online
Op donderdag 28 juni 2001 03:20 schreef Antonius het volgende:
Freesco kan veel, maar kan geen andere dingen erbij doen als je het als bridge gebruikt. Dus printerserver en bridge kan niet. In de opzet met kabelmodem op nic 1, LAN1 op nic 2 en LAN2 op nic 3 kan Freesco dus niet tevens als bridge tussen LAN1 en LAN2 fungeren.

Hiervoor zou je een aparte Freesco pc als bridge kunnen installeren, maar als je netwerk niet te gek veel traffic heeft, zou ik gewoon LAN1 en LAN2 samenvoegen tot 1 netwerk.
Bedankt!! Ik weet dan genoeg. Ik moet idd de 2 LANs bij elkaar voegen. Dit zal me wel wat moeite kosten vanwege het trekken van de kabels. Naja, het is niet anders.

Pagina: 1