Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verbouwen: coax leggen?

Pagina: 1
Acties:

• DenBeke
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:53
Moet ik anno 2016 nog coax kabel in huis voorzien voor TV toestellen (bij Belgische providers).
Of loopt alle TV signaal tegenwoordig over UTP kabels vanaf de router?

In de kelder zal Belgacom en Telenet signaal binnenkomen (provider is nog niet gekozen), moet ik vanaf daar nog coax trekken?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:11
Als je glasvezel hebt lijkt het mij onnodig.
Als je het nog met dsl moet doen, dan is het wellicht aantrekkelijker om coax met dvb-c (tv) en docsis (internet) te gebruiken.
*echter moet je dan beide leggen

[ Voor 12% gewijzigd door jeroen3 op 07-08-2016 17:42 ]

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-11 09:19
Bij ons kan je nog maar met 1 tv via glas kijken, de rest via coax. Hoe is dat in België?

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:22

Blokker_1999

Full steam ahead

DenBeke schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 17:26:
Moet ik anno 2016 nog coax kabel in huis voorzien voor TV toestellen (bij Belgische providers).
Of loopt alle TV signaal tegenwoordig over UTP kabels vanaf de router?

In de kelder zal Belgacom en Telenet signaal binnenkomen (provider is nog niet gekozen), moet ik vanaf daar nog coax trekken?
Coax leggen, absoluut. Kies je voor Telenet heb je nood aan die coax kabels om het DVB-C signaal tot aan je TV te krijgen. Belgacom (DSL), Mobistar (kabel) maken wel gebruik van IP TV. Zou je kiezen voor TV via de schotelantenne dan heb je ook een nood aan de coax kabel.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• DenBeke
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:53
Blokker_1999 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 18:03:
[...]

Coax leggen, absoluut. Kies je voor Telenet heb je nood aan die coax kabels om het DVB-C signaal tot aan je TV te krijgen
Bedankt! Ik dacht dat Telenet ook over UTP liep vanaf de modem... Goed dat ik het hier gevraagd heb!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:40

DukeBox

loves wheat smoothies

Met dingen als bekabeling is het nooit verstandig af te wijken van wat er bij 90% van de andere huizen nog de standaard is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

DenBeke schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 19:02:
[...]

Bedankt! Ik dacht dat Telenet ook over UTP liep vanaf de modem... Goed dat ik het hier gevraagd heb!
Alleen voor het interactieve gedeelte van hun digitale TV vziw.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:10
Jup, inderdaad enkel het interactieve gedeelte loopt via UTP, rest gaat nog via Coax.

• Huff002
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:06
Zowel coax als UTP voorzien, dan kan je nog alle kanten uit.

Ik heb bij mezelf één flex met coax+utp voorzien + een lege wachtbuis.

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:46
+1 voor coax én UTP

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-11 00:31
Heb zelf alle coaxkabel eruit gesloopt en geheel vervangen voor UTP. Er is hier dan ook geen DVB-C beschikbaar.

My favorite programming language is solder.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:51
Je weet nooit wat je in de toekomst nog gaat doen. Denk aan overstappen naar Telenet bijvoorbeeld of je huis verkopen. Beter mee verlegen dan om verlegen zou ik zeggen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je kan toch bij de 2 providers kijken naar abbo's en op welke manier dat gaat. Dan weet je toch precies wat je nodig hebt ?

Ik heb zelf KPN en die werken gelukkig met UTP vanaf de router naar 2 losse ontvangers voor de TV. Dat ik wat met COAX gedaan heb is alweer een jaar of 10 terug schat ik zo.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:11
Jammer dat je geen rj45+coax muurdozen kan krijgen.
Maar beide leggen is het meest flexibel. Ik ben wel een beetje huiverig met die combikabel. Dat lijkt me riskant.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
jeroen3 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 21:01:
Jammer dat je geen rj45+coax muurdozen kan krijgen.
Maar beide leggen is het meest flexibel. Ik ben wel een beetje huiverig met die combikabel. Dat lijkt me riskant.
http://www.coaxcombikabel...-tv-en-sat-creme-wit.html
Zoets?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kijkt iemand anno 2016 nog linear TV? 8)7

Maar goed, zolang antwoord daarop nog "ja" is, is het alleen al vanwege doorverkoopbaarheid later dat je in ieder geval loze leidingen wilt waardoor gemakkelijk coax getrokken kan worden indien nodig. Als je zelf TV denkt te willen kijken in meerdere kamers en een provider overweegt waar dat voor nodig is, dan zelf alvast de leidingen vullen. Zo niet, gewoon leiding leeg laten (met trekdraad erin). Dan kan een evt volgende bewoner gemakkelijk zelf doen wat hij wil.

Oslik blyat! Oslik!

• Huff002
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:06

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:26

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Uit onze glasvezel komt ook nog een dvb-c (coax). Dus ja. Coax.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:47
dion_b schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 21:42:

Maar goed, zolang antwoord daarop nog "ja" is, is het alleen al vanwege doorverkoopbaarheid later dat je in ieder geval loze leidingen wilt waardoor gemakkelijk coax getrokken kan worden indien nodig. Als je zelf TV denkt te willen kijken in meerdere kamers en een provider overweegt waar dat voor nodig is, dan zelf alvast de leidingen vullen. Zo niet, gewoon leiding leeg laten (met trekdraad erin). Dan kan een evt volgende bewoner gemakkelijk zelf doen wat hij wil.
Precies, net een weekend lang Coax vervangen in het nieuwe huis van m'n broertje voor UTP achter de rug. Tv kijken in bed doe je met een tablet of telefoon, ga je toch geen tv meer voor neerzetten?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• PilatuS
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 22:40:
[...]

Precies, net een weekend lang Coax vervangen in het nieuwe huis van m'n broertje voor UTP achter de rug. Tv kijken in bed doe je met een tablet of telefoon, ga je toch geen tv meer voor neerzetten?
TV kijken in bed doe ik toch veel liever op een 40+ inch scherm dan op een telefoon op tablet.

• --MeAngry--
  • Nu online

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Inderdaad, wie gaat er nu op een tablet tv kijken als je 40+ inch aan de muur hebt/kunt hangen. 😉

Hier juist alles weer van coax voorzien om gewoon DVB-C te kunnen gebruiken, al waren het maar de gratis door gegeven zenders van de kabelprovider.

Tesla Model Y RWD (2024)

• EricJH
dion_b schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 21:42:
offtopic:
Ja... Ik heb zo'n hippe vriend die als een speer gaat in de IT die ik slechts af en toe zie. HIj heeft de complete Wallander non lineair gekeken en ik lineair.... :o

Ik heb vreemd genoeg niet het gevoel dat ik iets tekort kom. Wat ik zeker kan missen is het gezeik met achter nieuwsgroepen aanhollen want zo snel als iets daar gepubliceerd wordt wordt het bij wijze van spreke alweer off line gehaald na een cease and desist warning. Ik word al moe als ik er over lees.... lolol }:O

[ Voor 4% gewijzigd door EricJH op 07-08-2016 23:00 ]

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-11 22:17
Als je de kans hebt: Twee dikke (3/4) holle pijpen per kamer trekken naar één centraal punt. De meeste (rijtjes) huizen hebben ergens een centraal kabel/buizen tracé van zolder tot in de kruipruimte. Per verdieping daar de boel op laten uitkomen en alvast de kruipruimte in trekken, dan heb je zelf de keuze nog in de toekomst.Het is even werk met het frezen in de muur en het weer dichtstucken, maar daar heb je vele jaren lol van ...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

EricJH schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 22:57:
[...]
offtopic:
Ja... Ik heb zo'n hippe vriend die als een speer gaat in de IT die ik slechts af en toe zie. HIj heeft de complete Wallander non lineair gekeken en ik lineair.... :o

Ik heb vreemd genoeg niet het gevoel dat ik iets tekort kom. Wat ik zeker kan missen is het gezeik met achter nieuwsgroepen aanhollen want zo snel als iets daar gepubliceerd wordt wordt het bij wijze van spreke alweer off line gehaald na een cease and desist warning. Ik word al moe als ik er over lees.... lolol }:O
offtopic:
Nieuwsgroepen zijn zo 1995... Je kunt tegenwoordig via Netflix of tig concurrenten van providers of van contentmakers dingen zien als je wilt.

Maar eerlijk is eerlijk, ik heb die behoefte gewoon steeds minder. Eenrichtingscommunicatie bevredigt gewoon niet meer. Ik zie het bij mezelf, maar ook bij m'n (niet inwonende) dochter: als ze al videomateriaal kijkt, is het door leeftijdsgenoten gemaakt en bijv op Youtube gepost. De behoefte om iets te kijken wat iemand anders op een bepaald moment voorschotelt komt gewoonweg niet bij haar op, laat staan dat ze naar een 'kanaal' van een of ander stoffig persoon in Hilversum (nouja, in haar geval Stockholm :P ) wil kijken.

Die behoefte om met z'n allen naar de muur te staren terwijl je iets binnengelepeld krijgt wat de buren ook kijken is van buitenaf echt een gekke.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 23:09:
[...]
Die behoefte om met z'n allen naar de muur te staren terwijl je iets binnengelepeld krijgt wat de buren ook kijken is van buitenaf echt een gekke.
Je bedoelt zoals in een bioscoop?? :+

Ben geen groot liefhebber van sportverslaggeving, maar ik kan mij zo voorstellen dat je een bepaalde wedstrijd live wilt zien en niet viereneenhalve dag na dato als je op dat moment iets meer tijd hebt.
Dat smaakt toch als overjarig lauw bier.

Zover de zegeningen van lineaire tv. ;)

• EricJH
dion_b schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 23:09:
Nieuwsgroepen zijn zo 1995... Je kunt tegenwoordig via Netflix of tig concurrenten van providers of van contentmakers dingen zien als je wilt.

Maar eerlijk is eerlijk, ik heb die behoefte gewoon steeds minder. Eenrichtingscommunicatie bevredigt gewoon niet meer.
Is dat niet gewoon breder aanbod van eenrichtingcommunicatie?
Ik zie het bij mezelf, maar ook bij m'n (niet inwonende) dochter: als ze al videomateriaal kijkt, is het door leeftijdsgenoten gemaakt en bijv op Youtube gepost.
Dat is nog steeds door iemand anders gemaakt zij het dat die ander meer identificeerbaar is.
De behoefte om iets te kijken wat iemand anders op een bepaald moment voorschotelt komt gewoonweg niet bij haar op,
Uitzending gemist ondervangt dat voor een deel.
laat staan dat ze naar een 'kanaal' van een of ander stoffig persoon in Hilversum (nouja, in haar geval Stockholm :P ) wil kijken.
Slaat het stof uit zijn kleren...
Narcisme van het kleine verschil? Ik ben heel anders want ik kijk net al hele hippe volksstammen naar dezelfde dingen op Netflix en ongeveer op dezelfde tijd anders kunnen we er niet op of na het werk over praten?

[ Voor 8% gewijzigd door EricJH op 08-08-2016 02:05 ]

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:47
PilatuS schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 22:47:
[...]

TV kijken in bed doe ik toch veel liever op een 40+ inch scherm dan op een telefoon op tablet.
Nou ja, sinds het je nachtrust en je slaapkamer qua uitstraling wat verpest (imho) :)

Maar ieder z'n ding natuurlijk, 'vroeger' hadden we het ook maar die fase ging weer over.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik heb Telenet en ik heb 2 UTPs per kamer liggen en coax. Waarom 2 UTPs? Een voor digibox, een voor wat ander, TV, Xbox, ...

Het kost nu niets, en bespaart je naderhand veel miserie.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Pagina: 1