Toon posts:

Reservekopie onmogelijk terug te zetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen dat mijn home button stuk is. Ik heb dan een reservekopie gemaakt op mijn computer via iTunes en mijn telefoon hersteld omdat Apple dit aanbeveel om te proberen.

Nu kan ik mijn reservekopie niet meer op de iPhone zetten omdat mijn computer een te kleine harde schijf heeft.

Ik heb dus een 128 gb SSD waarvan maar 96 GB gebruikt kan worden. De reservekopie alleen was al 44 GB en tijdens het terugzetten van een reservekopie, maakt de computer een tijdelijk bestand aan. Voor dat tijdelijk bestand heb ik dus te weinig ruimte.

Ik heb alle films en dergelijke verwijderd dus ik snap niet dat ik geen ruimte meer kan vrijmaken?

Iemand die hier ervaring mee heeft of weet hoe ik de reservekopie kan terugzetten?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowDown
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 15:06
OS ?
Misschien een idee om de reserve kopie op een externe schijf te zetten en dan proberen om deze terug te zetten op de telefoon.
Scheelt 44 GB op je systeemschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, Windows.

Dat wou ik inderdaad gaan proberen maar denk niet dat je bij iTunes kan selecteren van waaruit je de reservekopie terug op het toestel wilt zetten? Normaal is dat een vaste map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowDown
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 15:06
Heb zelf geen windows maar OSX en ik kan prima aangeven waar de library staat.
In deze folder worden ook de backup's geplaatst van je devices dus je kan (tijdelijk) even een map aangeven
op de externe schijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:30
Wat ik doe om dit te voorkomen is de backups in eerste instantie opslaan op een externe schijf. Het moet blijkbaar nog even landen bij Apple dat hedendaagse laptops geen terabytes aan schijfruimte meer hebben dus op een 128GB SSD is 44GB voor een smartphone-backup gewoon veel te veel.

Wat je kunt doen is de backupdirectory (mobilesync) verplaatsen naar een externe harddisk en vervolgens een link aanmaken vanuit de oorspronkelijke locatie. iTunes kan dan het verschil niet zien. Maar het is wel even een heisa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:21
PhilipsFan schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 17:17:
Wat ik doe om dit te voorkomen is de backups in eerste instantie opslaan op een externe schijf. Het moet blijkbaar nog even landen bij Apple dat hedendaagse laptops geen terabytes aan schijfruimte meer hebben dus op een 128GB SSD is 44GB voor een smartphone-backup gewoon veel te veel.

Wat je kunt doen is de backupdirectory (mobilesync) verplaatsen naar een externe harddisk en vervolgens een link aanmaken vanuit de oorspronkelijke locatie. iTunes kan dan het verschil niet zien. Maar het is wel even een heisa.
Wat houdt je tegen om tijdelijk je iCloud storage te upgraden en de backup daar te plaatsen? En iemand kiest er toch zelf voor om zo'n kleine schijf te kiezen? Waarom moet Apple daar iets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:30
Volkan1984 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 19:34:
[...]

Wat houdt je tegen om tijdelijk je iCloud storage te upgraden en de backup daar te plaatsen? En iemand kiest er toch zelf voor om zo'n kleine schijf te kiezen? Waarom moet Apple daar iets aan doen?
Omdat dit nogal gebruikersonvriendelijk is? iTunes pleurt gewoon die backups ongevraagd in je userprofiel. Als je een iPhone en iPad hebt, veel foto's maakt en veel apps hebt, dan gaat het soms om honderden gigabytes. In het verleden was dat geen probleem, maar tegenwoordig hebben veel mensen SSD's. Het is niet zinvol om dit soort informatie op een SSD op te slaan want de performance doet er toch niet toe. iTunes zou bijvoorbeeld vooraf kunnen vragen waar je de backups opgeslagen wilt hebben. Of een mechanisme hanteren waarbij de backups niet bestaan uit een directory met honderden losse files, maar bijvoorbeeld een zipfile. Zodat je zelf de backups kunt verplaatsen en van een andere locatie weer kunt inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Honderden gigabytes? Dat is toch knap voor een iPhone of iPad met een max van 128 GB.

Kijk als je nou een kleine SSD hebt is dat natuurlijk verder prima maar daar kan Apple niets aan doen.

Als je een grote applicatie (game ofz) wilt installeren loop je tegen hetzelfde probleem.

Je had ook zelf even kunnen nadenken en de iTunes library op een tweede schijf kunnen zetten.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremes
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-08 16:38
Ik had dit probleem ook. En het is niet zo simpel als Donstil hier voorstelt, want mijn library staat gewoon op een externe schijf. Dat verhindert iTunes niet de backup vrolijk in mn user-folder te zetten op mn SSD. Aangezien ik een backup-file heb van ongeveer 60GB is dat bij vlagen dus nogal onhandig. Wat ik dan ook vaak deed was de backup, zodra hij was gedaan, op mn tweede hdd zetten en pas terugzetten zodra ik m nodig had. Overigens lijkt me de oplossing die PhilipsFan aandraagt de meest handige die ik tot nu toe ben tegengekomen. Zeker als je niet vast wil zitten aan de betaalde iCloud-backupdienst van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyLooterKing
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 03:58
Als je een upgrade naar Windows 10 hebt gedaan of onlangs nog een upgrade naar de nieuwste Anniversary update kun je zo 20GB of meer ruimte vrijmaken op je SSD. Dit doe je door naar Deze Computer of This Computer te gaan -> rechtsklik op je C:-schijf -> Properties -> Disk Cleanup -> Clean up system files (Let op! Er wordt opnieuw een dialoog geopend) -> In dit dialoog kun je gerust alles aanvinken en voornamelijk letten op Previous Windows installations of Windows Upgrades. Klik op OK. Windows vraagt om bevestiging of je zeker weet of je alle tijdelijke bestanden wilt opruimen. Kies Delete Files en wacht totdat het opruimen is voltooid.
Pagina: 1