Geluidskaart spanningspiek, PCI slot defect??

Pagina: 1
Acties:

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:38

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Topicstarter
Hey,

Ik heb gister iets raars gehad, ik heb een Cel566/Abitva6 met een SounBlasterPCI128. Aan de SB128 heb ik aan de speaker-out computerboxen en aan de line out de stereo. Nu was ik een dvd'tje aan 't afspelen en vond het geluid wat te zwak, dus ik de kabeltjes omwisselen (van de boxjes en de stereo). Hoop gekraak en gevonk terwijl ik de kabel uit de line out haal en omwissel met de kabel in de speaker out.

Ik kijk weer op de monitor, windows gecrasht.
Druk op reset.. Computer gaat uit.... en blijft uit.

Geluidskaart eruit (zat in PCIslot2) en hij start weer op. Geluidskaart weer in pcislot2 en hij start niet op. Geluidskaart in pcislot3 en hij start weer op. Daarna geluidskaart weer in slot2 en hij doet het daar ook weer normaal.

Iemand een verklaring hoe dit kan?? Eerst niet werken in slot2, nadat ik 'm in slot 3 doe, doet hij het wel weer normaal in slot2

Heb ik 'tijdelijk' het pci-slot kapot gehad ofzo??

Sys Specs

• aatos
  • Laatst online: 29-08 07:38
ik heb niet echt een verklaring maar als dit bij mij zou gebeuren zou ik die soundblaster snel uit mn comp rukken en een nieuwe halen (wie weet krijg je met dit verhaal gratis een nieuwe en anders zou ik er een kopen).
want ik ga niet mn mobo riskeren voor een brakke geluidskaart.

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Danfoss, misschien een nutteloze opmerking, maar doe zo weinig mogelijk in of aan de PC als de stroom erop staat! Er kan namelijk altijd iets fout gaan, zoals je hebt gemerkt. :+

Je zou ook je bios kunnen resetten bij dit probleem, want dan moet het bios de kaart opnieuw detecteren. Maar het blijft een vaag probleem.

• aatos
  • Laatst online: 29-08 07:38
mindfields in principe heb je gelijk maar als je al gewone line-kabeltjes niet meer kan verwisselen zonder dat je pc ontploft...

dit hoort toch echt niet

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
ik iets soortgelijks met de tv kaart, ik stopte de video in kabel erin, computer gecrashed. Toen heb ik hem laten opstarten zonder de kaart erin, alles opnieuw geinstalleerd en nou doet ie het weer. bij mligt het aan het kabelnetwerk, is heel slecht geaard, heb ook een permanente brom als de kabel erin zit.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:59
Zoiets had ik ook...alleen dan met de vga kaart, de stekker was eruit gegaan.. ( die zit niet vast), dus ik hem er weer in doen( pc stond aan)...allemaal kleine vonkjes!!..heele kleine..ik op beeldscherm kijken...geen beeld :((..pc uit doen...stroom er helemaal af doen...weer op..geen resultaat..vga eruit, er weer in...en toen deed alles weer :)

https://wren.co/join/Devian

Pagina: 1