Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Pc dient puur om te gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum 1400 euro. Pc hieronder dat ik samengesteld heb kost 1360 euro op bij alternate wat jammer genoeg een vereiste is voor de persoon waarvoor ik het samenstel.

Mijn systeem
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 183,50€ 183,50
1ASRock H170A-X1/3.1€ 76,-€ 76,-
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming€ 474,32€ 474,32
1Seagate Barracuda, 2TB€ 81,24€ 81,24
1Aerocool Strike-X Coupe€ 48,-€ 48,-
1BenQ GL2450HM Zwart€ 135,39€ 135,39
1Microsoft Wired Keyboard 200 for Business (Azerty BE)€ 8,76€ 8,76
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 36,15€ 36,15
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 13,10€ 13,10
1Seasonic M12II 520W€ 70,-€ 70,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 91,95€ 91,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.218,41

Wat verwacht je van ons?[i]
Is dit een goed systeem? Kan ik nog zakken in prijs door even goede materialen maar goedkopere aan te schaffen? Moet ik 16gb ram nemen ipv 8?(16 lijkt me overkill om te gamen?) Is men voeding sterk genoeg?

Ik kijk uit naar alle input. :)

Games dat er op gespeeld worden zullen zijn;
WoW Legion,
Battlefield 1
CSGO
Overwatch
Total War Warhammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De monitor is wel heel erg low-end voor zo'n high-end PC, een full HD TN paneel van 60Hz is echt niet meer van deze tijd. Daarnaast doe je normaal gesproken vrij lang met een monitor, dus een goede monitor moet echt lang mee kunnen.

Als videokaart zijn de pricewatch: Palit GeForce GTX 1070 JetStream 8GB, pricewatch: Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix 8GB en pricewatch: Palit GeForce GTX 1070 GameRock erg goed en die kosten evenveel als de Gigabyte.

Als SSD is de pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB eigenlijk te duur, voor 20 euro minder heb je er ook genoeg die niks minder zijn.

Als geheugen zou ik wel 16GB nemen niet omdat het nodig is, maar omdat het kan en geheugen wordt op dit moment alleen maar duurder, is de laatste weken al duurder geworden en het zal alleen nog maar stijgen de komende tijd.

De voeding is gewoon heel erg oud en ook al jaren eigenlijk niet meer interessant, ook mist de voeding de ondersteuning voor de nieuwe C6 en C7 power states van de laatste Intel CPU's vanaf de Haswell generatie.

Je komt trouwens uit België? (Azerty tobo)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Belgie ja :)
-The_Mask- schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 19:49:
De monitor is wel heel erg low-end voor zo'n high-end PC, een full HD TN paneel van 60Hz is echt niet meer van deze tijd. Daarnaast doe je normaal gesproken vrij lang met een monitor, dus een goede monitor moet echt lang mee kunnen.

De voeding is gewoon heel erg oud en ook al jaren eigenlijk niet meer interessant, ook mist de voeding de ondersteuning voor de nieuwe C6 en C7 power states van de laatste Intel CPU's vanaf de Haswell generatie.

Je komt trouwens uit België? (Azerty tobo)
En deze voeding en monitor?
https://www.alternate.be/...ding/html/product/1133502?
https://www.alternate.be/...90HL/html/product/1194079?

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2016 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mijn maat moet bij alternate bestellen en daarom kan ik niet over budget gaan en die vallen er perfect binnen en lijken mij in orde? :) Ik ken niet zoveel ervan. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nou die voeding is sowieso geen goede keuze, https://www.alternate.be/...duct/1253693?tk=7&lk=5914 is bijvoorbeeld een stuk goedkoper en een stuk beter.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 05:28
Waarom wilt hij alles bij alternate bestellen? Krijgt hij daar korting ofzo?

Bestel gewoon via Tweakers.. heb je zo veel meer keuze en misschien ben je goedkoper uit.

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dogtagz schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 21:20:
Waarom wilt hij alles bij alternate bestellen? Krijgt hij daar korting ofzo?

Bestel gewoon via Tweakers.. heb je zo veel meer keuze en misschien ben je goedkoper uit.
Wantrouwen om op het internet te bestellen. :'( Maar dit topic mag gesloten worden wegens dat hij het allemaal zal bestellen bij iemand die hij kent. :) Thanks voor de input anyway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 21:26:
[...]

Wantrouwen om op het internet te bestellen. :'(
Genoeg goede winkels in België en Nederland en meer dan genoeg shopreviews op een goede winkel uit te zoeken.
https://tweakers.net/shopreview/
Maar dit topic mag gesloten worden wegens dat hij het allemaal zal bestellen bij iemand die hij kent. :)
Waarom dat dan? Verkoopt die alleen maar perfecte onderdelen? "Bij iemand die hij kent" klinkt meer als dat wordt een hele slechte PC naar mijn idee eigenlijk. :p Dus misschien eerst even hier posten waar diegene dan mee komt? Als dat 10 keer niks is lijkt het mij niet verstandig dat te kopen natuurlijk. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
-The_Mask- schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 21:23:
Via Tweakers kun je niks bestellen. :p
Haha wijsneus, je snapt wat ik bedoel ;)
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 21:26:
[...]

Wantrouwen om op het internet te bestellen. :'( Maar dit topic mag gesloten worden wegens dat hij het allemaal zal bestellen bij iemand die hij kent. :) Thanks voor de input anyway.
Precies wat the mask zegt.

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij betaald veel te veel bij die man , maar hij moet van zijn ouders daar kopen en anders kan hij geen pc kopen. Tis een absurde situatie naar mijn mening , maar ik kan jammer genoeg niet zeggen tegen die mensen waar ze het MOETEN kopen natuurlijk. :'(

linkje

Hij vraagt daar 1600 euro met windows 10 nog inbegrepen + assemblage + toetsenbordje.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2016 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Juist, nou die voeding was dus al geen goede keuze zoals ik hierboven ook al zei. Deze voeding is vrij slecht en ook niet compatibel met de C6 en C7 power states van de CPU waardoor die PC tijdens de C6 of C7 power state kan vastlopen met deze voeding. Maar de voeding is sowieso geen goede keuze, voor de 70 euro die die kost zijn er heel veel betere opties.

SSD is zoals gezegd ook aan de dure kant, zijn veel goedkopere ook goede opties.

En de HDD is totaal ongeschikt, dat is een Surveillance HDD en niet één voor in een normale PC dus.

En een GTX 970 is gewoon een domme keuze, dat is een videokaart van de vorige generatie. Nieuw is die namelijk nog maar de helft waard van de prijs die daar staat. Als je zo'n videokaart dus nu nieuw zou kopen is 170 euro een realistische prijs, 340 euro is gewoon belachelijk veel daar zijn heel veel videokaarten voor te krijgen die stukken beter zijn en stukken minder kosten.

Eigenlijk alleen de CPU is een goede keuze en de rest is een matige, redelijke of slechte optie. Dus ik zou hem echt adviseren om dit niet te nemen, want het is niet alleen veel te duur het is ook gewoon een slecht systeem.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zal eens persoonlijk gaan praten met zen ouders denk ik want hij moet met zijn geld via hen kopen. :(

Maar ik moet jammer genoeg ook oppassen want ik kan moeilijk zeggen waar zij geld moeten uitgeven, het blijft iets delicaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straaljager27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-06 19:54
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 22:16:
Ja hij betaald veel te veel bij die man , maar hij moet van zijn ouders daar kopen en anders kan hij geen pc kopen. Tis een absurde situatie naar mijn mening , maar ik kan jammer genoeg niet zeggen tegen die mensen waar ze het MOETEN kopen natuurlijk. :'(

linkje

Hij vraagt daar 1600 euro met windows 10 nog inbegrepen + assemblage + toetsenbordje.
Dit is echt belachelijk. Schatting: deze pc zou je voor de helft van het geld kunnen samenstellen. Slechte onderdelen, niet in proportie (700W voeding, levert het niet eens wss en is enorme overkill), overprized oude generatie videokaart... Om tegen mensen te gaan zeggen waar ze geld aan moeten uitgeven kan inderdaad lastig zijn, maar je mag prima zeggen dat ze zo €500 aan het verbranden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
Dit lijstje ziet er uit alsof hij zijn overige apparaat aan t verkopen is. Wat een oplichterij :D

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kun je nog beter een Pre-build kopen bij Alternate:
https://www.alternate.be/...duct/1250531?tk=8&lk=8319
https://www.alternate.be/...duct/1291109?tk=8&lk=8319
Zit er ook meteen een besturingssysteem bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:53

NoTimeRemains

I know

en waarom moet jij daar dan bestellen? slecht verhaal dit...

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NoTimeRemains schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:15:
en waarom moet jij daar dan bestellen? slecht verhaal dit...
Mijn maat moet via zen ouders bij die vent bestellen , ik moet helemaal niks. En ja ik verspil graag de tijd van mezelf en anderen op het internet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straaljager27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-06 19:54
Gelukkig kan jij hem op het goede pad helpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2016 19:41 ]