Van Spanje (Figueras) naar Amsterdam, via Lyon of Parijs?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:27

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
We zijn momenteel op vakantie in Catalonië (Spanje). Zojuist typte ik op Google Maps de route naar Amsterdam en zag dat je via Parijs/Lille kunt of via Lyon/Luxemburg. Qua reisafstand of -duur, maakt het weinig uit.

Op de site van de ANWB zag ik dat beide routes €71,30 aan tol kosten.

Hebben anderen ervaring met deze routes of is het om het even en kan ik 's ochtend gewoon een muntje opgooien?

Tanken in Luxemburg is nog een (klein) voordeeltje van €10,- :)

Iemand een mening/advies? We reizen op zondag (voor als dat nog van invloed is).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Alle reacties

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:24
Even de ochtend van rijden de files bekijken en dan tegen de tijd dat je moet kiezen nogmaals kijken welke route file vrij is?

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Idd, dag van vertrek even aankijken. Al zegt dat op moment van vertrek niet zoveel omdat t nog wel even duurt voor je bij de splitsing bent.

Mocht t via Parijs worden: zorg dat je de juiste route om de stad heen neemt en niet op de periferie terechtkomt. Dat is wel garantie voor file :(

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
(dubbel post, sorry... Brakke camping-WiFi)

[ Voor 84% gewijzigd door Galois op 10-08-2016 20:36 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Wordt dus kop of munt! :)

Nadeel is dat op het moment van vertrek (of moment van keuze maken) de files 300 km later er bv. nog niet staan...

Misschien was het zo dat juist één van deze routes elke dag drukker is...

We gaan het zien! :)

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:11
Lyon is zoveel chiller. Lyon zelf kan druk zijn, maar over het algemeen beter te doen dan de route over Parijs.

• mrhercules80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:47
Vorig week zondag teruggenomen uit Rosas. Over Lyon en geen enkele file gehad. Collega van me zat in Perpignan en is over Parijs teruggereden, 2 uur vertraging gehad op de Périphérique.
Ik zou over Lyon terugrijden als ik jou was.

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-12 19:47
Ik mijd Parijs als de pest. Als je de keus hebt, altijd over Lyon.

Maar da's mijn mening ;)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-12 16:30
Parijs is prima te doen. Vooral oostkant is erg druk. Wij pakken eigenlijk altijd de relatief nieuwe westelijke rondweg de A86. Dik 10km toltunnel waar je bijna alleen rijdt. Parijs is zaak om:
(a) goed te kijken waar de files staan
(b) navigatie uitzetten
(c) zelf de beste route te kiezen.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
mrhercules80 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 23:34:
Vorig week zondag teruggenomen uit Rosas. Over Lyon en geen enkele file gehad. Collega van me zat in Perpignan en is over Parijs teruggereden, 2 uur vertraging gehad op de Périphérique.
Ik zou over Lyon terugrijden als ik jou was.
Hoe laat vertrokken uit Rosas?

Ik neig idd naar via Lyon...

• mrhercules80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:47
Galois schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 17:45:
[...]

Hoe laat vertrokken uit Rosas?

Ik neig idd naar via Lyon...
8.45 vertrokken uit Rosas. 16.00 waren we in Dijon. Daar hadden we een hotelletje.
Pagina: 1