MD 254 sitecom

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wsigna
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-01 12:59
Mijn vraag
ik heb een sitecom md 254. Helaas heeft de home Nas de geest gegeven maar is de schijf nog 100%. Helaas kan ik geen software gevonden krijgen om de schijf te lezen. Knoppix geprobeerd die ziet de schijf maar zegt dat de partities zijn write Protectors en benaderd ze niet. Waarschijnlijk is de schijf in eenzelfde Nas tezetten wel te lezen en dan de grhevens veilig te stellen. Iemand die me kan helpen met een MD of suggesties voor het veilig stellen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Die NAS heeft 2 HDD bays en is meestal bedoelt om JBOD (Just a Bunch Of Disks), Raid 0 (Striping) of Raid 1 (Mirroring) te draaien met 2 HDD's. Heb jij maar 1 schijf in die NAS gehad ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:33
Wsigna schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 14:22:
Knoppix geprobeerd die ziet de schijf maar zegt dat de partities zijn write Protectors en benaderd ze niet.
Probeer anders nog even een andere Linux live-cd, Ubuntu oid. Mogelijk heeft Knoppix standaard geen ondersteuning voor software raid (mdadm), lvm, xfs of wat de Sitecom dan ook maar allemaal gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:24
Hier een gebruiker met het zelfde probleem als jij. Volgens hem wordt de array automatisch gemount met een ubuntu desktop live cd.
Ik zou zeggen, neem het even door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wsigna
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-01 12:59
Ondertussen blijkt dat de voeding die bij de NAS zat om zeep was. Eenzelfde hier toevallig liggen geprobeerd en MD 254 werkt weer. Ondertussen een ReadyNas Duo aangeschaft en alles via een tussen station daarop geplaatst.

Probleem opgelost.
Iedereen bedankt voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dode voedingen zijn belangrijkste oorzaak van uitval van dit soort consumentenelectronica. Het is waar de slechtere (goedkopere) ontwerpen door de mand vallen, maar helaas zijn ook betere modellem/merken niet immuun. In ieder geval een goede voor de volgende keer zoiets :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1