• Jaco S
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-01 21:33
Ik heb een Sony tv waarop ik dus Kodi kan afspelen(android tv)
Alleen nadeel is zodra ik een film aanzet gaat die direct op volume 100 en keihard gekraak(soort transformer) als geluid.
Het zou mooi zijn als deze zou werken, dan kan m'n mini pc weg.

Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen, ik heb meerdere films geprobeerd en hij doet het bij elke film

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

Het oude liedje

in Kodi instellingen zoeken lijkt me.
Iets van instellingen-video etc.
Probleem lijkt me niet in de film zelf tez itten maar in een instelling van Kodi.

• Jaco S
Daar heb ik al veel in zitten rommelen, maar kom er niet echt uit.

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

Het oude liedje

Wel in de expert modus dan?
Anders kun je niet overal bij.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Croga

The Unreasonable Man

De kans is heel groot dat de CPU van de Sony TV niet krachtig genoeg is om fatsoenlijk Kodi te kunnen draaien. Dan gaat de decoding mis en krijg je dat soort symptomen (en wellicht stoterend beeld, veel artefacten, etc.)

Wat probeer je af te spelen met Kodi? Waar komt het vandaan, wat voor soort bestand, resolutie, etc.?

• Jaco S
Me kodi staat op expert de instellingen.

Gaat om een MKV 1080p bestand. in VLC player pakt hij hem namelijk wel. Dan zou je zeggen speel lekker alles af met VLC. Maar mijn ervaring is dat je niet altijd in VLC de ondertiteling pakt of kan kiezen.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Misschien zou je je Kodi audio instellingen ook kunnen delen in dit topic? Dat maakt het zoeken naar een mogelijke oplossing en het geven van advies, in ieder geval een stuk simpeler voor degene die een handje toe zou willen steken.

Testing, one, two ...

• Jaco S
Ik heb zojuist de fout gevonden denk ik.

Ik speel normaal geluid af via m'n denon receiver. En dan moet de functie "activeer doorvoor" aan staan. Anders komt er geen DTS of Dolby door.
Maar wil ik alleen geluid over m'n tv hebben moet ik deze dus uitschakelen, doe ik dat niet dan krijg ik transformer taal.

Het is wel een puntje dat die dat niet automatisch kan activeren zodra je de receiver aanzet. De tv zelf doet dat wel alleen kodi niet

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zoiets dacht ik eigenlijk al aangezien je volume op 100% bleef staan en dat is niet gebruikelijk als de audio uitgang op analoog ingesteld zou zijn. Opgelost dus....?

Testing, one, two ...

• Jaco S
Ja opgelost. Voorheen had ik kodi altijd op m'n Mini PC. Moet nu dus opletten als ik alleen op me tv wilt hebben dat ik het uitschakelen.
En moet alleen nog kijken hoe ik me externe harddisk op me router kan vinden via kodi.
Pagina: 1