Receiver + zuilluidsprekers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 15:13
Ik zoek een?
Na jaren gebruik van de Logitech Z2300 en daarna 6 jaar lang de Philips HTS7200 wil ik nu een meer professionele hifi set aanschaffen. Ik kijk vaak films en series en luister regelmatig muziek. Ik erger me eraan als een televisie geen 'externe' speakers heeft met een subwoofer. Ik hou er van als je de bas voelt in een film, wanneer het nodig is. Lage en hoge tonen (uitschieters) vind ik belangrijk dat ze helder klinken.

Wat is je budget?
Ongeveer 600 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik sluit regelmatig mijn laptop aan op de televisie om Netflix te kijken (heb nog geen smart tv). Verder luister ik radio via het Ziggo kastje en stream ik muziek over de tv en Philips HTS7200.

Op korte termijn schaf ik een 4K televisie aan. Het is belangrijk dat de receiver 4K ondersteund en wifi heeft.

Wat heb je zelf al gevonden?
Speakers:
pricewatch: Q Acoustics 2050i (Grafiet)
pricewatch: Yamaha NS-555 (Zwart)

Receiver:
pricewatch: Denon AVR-X1200W
pricewatch: Denon AVR-X2100W
pricewatch: Denon AVR-X2200W Zwart
pricewatch: Onkyo TX-NR646 Zwart
pricewatch: Pioneer VSX-830-K
pricewatch: Yamaha RX-V479 Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
Na reviews en topics hier te hebben gelezen kwam ik erachter dat het HDMI board van de Onkyo's te wensen overlaat. De wifi functie van Denon schijnt niet heel stabiel te zijn. Ik vind het een pluspunt als het aansluiten en de installatie makkelijk te doen is d.m.v. bijgeleverde software, en dat je dat dan doorloopt op het tv scherm.

Een tweedehands set is ook prima, ik hoef niet alles nieuw te hebben. Er staat een tweedehands set te koop van een Denon avr-x-2100w met een twee Jamo S628 zuilluidsprekers voor een nette prijs beneden mijn budget. Is dat een goede set om mee te beginnen?

[ Voor 3% gewijzigd door SX-Superfly op 07-08-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:13
Onthoud dat dergelijke passieve speakers bijna altijd per stuk worden aangeboden. De prijzen in de pricewatch zijn dus ook per stuk.

€600,- klinkt als een aardig budget, maar is het niet. Je ontkomt niet aan tweedehands, zeker wanneer er een subwoofer bij moet. Jamo komt regelmatig voorbij. Maar er zijn veel meer fabrikanten. Slechte speakers worden volgens mij niet gemaakt, maar wel speakers die qua klank niet bij je passen. Ik geloof dat jamo, dali en monitor audio een klank hebben die de meesten wel kunnen waarderen, maar er zijn er ongetwijfeld meer.

Ik dacht ook dat dat hdmi probleem bij onkyo iets uit het verleden was. Verder zijn marantz en denon feitelijk gelijke apparaten met een ander uiterlijk (dacht gelezen te hebben dat het uit dezelfde fabriek kwam). Eigenlijk doe je ook qua receivers niet snel een miskoop, zolang je bij de wat bekendere merken blijft en niet een die bijvoorbeeld bij de lidl in de aanbieding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

SX-Superfly schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 11:46:
Ik zoek een?
Na jaren gebruik van de Logitech Z2300 en daarna 6 jaar lang de Philips HTS7200 wil ik nu een meer professionele hifi set aanschaffen. Ik kijk vaak films en series en luister regelmatig muziek. Ik erger me eraan als een televisie geen 'externe' speakers heeft met een subwoofer. Ik hou er van als je de bas voelt in een film, wanneer het nodig is. Lage en hoge tonen (uitschieters) vind ik belangrijk dat ze helder klinken.
Die laatste zin met een budget van 600 euro lijkt mij lastig. Voor het eerste heb je al een goede subwoofer nodig en die kan het gros van je budget al kosten. Dus om het referentieniveau te bepalen: was die eis ook ingewilligd met de toenmalige set van Logitech en Philips?

Als je die sets al goed vond dan zou je eigenlijk haast blind zo'n Jamo S628 aan kunnen schaffen. Het zal altijd beter zijn dan die genoemde twee setjes. Pas als je gaat luisteren weet je of het echt je smaak is.
LA-384 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 12:30:
Ik dacht ook dat dat hdmi probleem bij onkyo iets uit het verleden was.
Met het laten vallen van Audyssey op Onkyo en de implementatie van AccuEQ lijkt het sneuvelen van HDMI boards inderdaad een stuk minder voor te komen. Wat niet is kan nog komen, maar zo pessimistisch wil ik er niet tegenaan kijken. Natuurlijk sneuvelen er soms nog HDMI-boards, maar dat is bij elk merk zo. Het blijft gewoon elektronica die kapot kan gaan net als met een koelkast of magnetron. Het helpt ook niet dat mensen hun receiver weg gaan proppen in IKEA-kastjes die maar net genoeg ruimte bieden waardoor de warme lucht niet weg kan.
...monitor audio een klank hebben..
MA wordt door velen toch wel als wat te scherp/fel in het hoog ervaren.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 07-08-2016 13:25 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Laatst online: 10-10 15:13
Bedankt voor de reacties! Ik wil toch wel een stapje hoger dan de Logitech en Philips set. Ik heb Jamo zuilluidsprekers vaker gehoord en dat klonk me goed in de oren. De set die ik hierboven tweedehands noemde (denon avr x2100w plus Jamo s628) lijkt me goede keus... Kunnen jullie een prijsindicatie geven wat deze set tweedehands mag kosten?

In de toekomst wil ik een goede subwoofer aanschaffen en vervolgens rear speakers voor het surround geluid bij films.

[ Voor 15% gewijzigd door SX-Superfly op 07-08-2016 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* knip *

Hier voor hebben we Vraag & Aanbod dus als je iets wil verkopen kun je daar een advertentie plaatsen.

[ Voor 85% gewijzigd door S1NN3D op 17-08-2016 07:25 ]