Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal

nou heb ik een klein probleempje wat ik zelf helaas niet opgelost krijg. Ben namelijk niet zo thuis in dit soort dingen.

ik heb een week of 4 geleden een hele nieuwe harman kardon 5.1 set gekocht de allernieuwste versie.
hij doet het helemaal goed! bluetooth, apple airplay, alle functies werken goed!
maar zodra ik mijn playstation aan zet dan werkt de 5.1 surround dus soms wel en soms niet..
de stand stereo heb ik dan wel gewoon dus geluid over alle boxen. alleen niet het surround gedeelte.

ik heb dus wel de standen: stereo/original/5 channel stereo
maar niet de standen : dolby PL11 movie etc/dobly music

voor de duidelijkheid. ik kan dus altijd de 5.1 aanzetten behalve zodra de ps4 aan gaat.

heel vervelend als ik bv een film of game wil spelen. dan zet ik hem een paar keer uit en aan en dan pakt hij ineens weer wel de movie stand (5.1 surround)

ik zal even op een rijtje zetten wat ik heb:

* Reciever: BDS 580S
* speaker set: BDS 785SW
* tv : Sony brava KDL-50W81xB

hier boven ook een link naar de set die ik heb.

nu heb ik dus harman kardon zelf gebeld en die zeiden mij dat de playstation slecht verbinding maakt.
en dat ik een optical kabel moest gebruiken.. ik zal hier even neer zetten wat ik zelf al geprobeerd heb.

poging 1:

ACR vanuit tv met hdmi naar de reciever.
met hdmi vanuit ps4 naar reciever .

toen heb ik een optical kabel vanuit ps4 rechtstreeks naar de reciever geprobeerd deed niks.

Toen heb ik geprobeerd om alles via mijn tv af te spelen dus:
HDMI ps4 recht naar de TV. HDMI reciever naar tv. Optical kabel naar de TV.

heb ik in de tv geprobeerd aan te geven dat hij output via die optical kabel moet doen. toen gaf hij aan communicatie fout met reciever. heb ik die HDMI van reciever eruit gehaald de foutmelding was weg maar kreeg geen geluid.

wat doe ik fout? en waarom krijg ik soms wel en soms niet die 5.1 via de ps4 aan?
sorry als ik het wat slordig uitgelegd heb.
ik zelf en mensen rondom mij hebben helaas niet zo heel veel verstand hier van. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want het is erg frustrerend.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2016 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:45
Standen als "Dolby Pro Logic II Movie etc./Dobly Music (of DTS: Neo 6)" wil je niet hebben. Dat zijn stukjes software die een filter over de inkomende track gooien en er surround van proberen te maken. De PS4 stuurt standaard "Dolby Digital". "DTS" of "LPCM" uit. Dat kan je zelf instellen in het menu van de PS4. Eenmaal ingesteld zal je altijd die track hebben (ook in het hoofdmenu) en zal de display van de Harman Kardon ook die tracks aangeven. Al kan "LPCM" op sommige receivers wel anders heten.

Qua aansluiten vind ik het een warrig verhaal. Sluit sowieso niets aan via de TV. Dan zit je met het probleem dat de TV zich ook met het geluid gaat bemoeien en mogelijk niet alles door kan sturen. Dat maakt de situatie alleen nog maar een stuk lastiger. De meest simpele methode is in de PS4 instellen dat beeld en geluid over HDMI gaat. HDMI-kabel naar een ingang van de Harman Kardon en dan een andere HDMI-kabel vanaf de HDMI Out van de Harman Kardon naar een HDMI ingang op de TV. Op die manier heb je - voor in ieder geval de PS4 - ook geen ARC nodig. Ook die functie werkt lang niet altijd even goed.

Als je de PS4 optisch aansluit zal je in het menu van de PS4 ook in moeten stellen dat je geluid via die uitgang uit wilt voeren. Idem voor de Harman Kardon: daar zal je in moeten stellen dat de input waar je de PS4 op wilt hebben op de Optische Ingang zit.

Waarom je soms wel en soms geen 5.1 krijgt? Geen idee. Vooral omdat ik niet op kan maken wanneer het wel of niet werkt. Via ARC kan het dus zijn dat ARC niet lekker werkt.

Ander verzoekje: zou je in een volgende post zinnen willen beginnen met hoofdletters en ook merken en types hebben normaal hoofdletters. Dat leest voor ons allen een stuk fijner.

Edit:
Net de handleiding van de Harman Kardon doorgelezen. Wat een karige handleiding die de helft van de informatie niet geeft. Betreffende informatie op de display ben ik daardoor even niet zeker. Er staat namelijk nergens wat er weer wordt gegeven of gegeven kan worden...

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 07-08-2016 13:54 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.