Nieuwe game pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menno2222
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 02-12-2024
Hallo,

Ik ben van plan binnenkort huisje te gaan kopen met mijn vriendin en daarna heb ik natuurlijk geen geld meer over. Momenteel speel ik nog op een verouderde laptop die nieuwste titels niet eens meer aankan dus ook goede reden nog even snel veel uit te geven voordat dit geld in de meubels zit :p Voor mij de eerste keer om zelf een computer in elkaar te zetten maar ik denk dat ik een mooi lijstje heb nu.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil een goed systeem neerzetten, waar ik kan besparen is dit natuurlijk meegenomen maar als het de extra kosten waard zijn mag het iets duurder zijn

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis toetsenbord e.d. verder niks

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1070 kan ik heel wat jaartjes mee vooruit en komende tijd alles maximaal draaien

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Vriendin heeft in het verleden geen goede ervaring gehad met corsair voeding (meerdere onderdelen in computer kapot tot voeding vervangen was)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil het liefst nog een aantal jaartjes met het systeem doen hoeft natuurlijk niet altijd op de hoogste settings zoals nu

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een lijstje gemaakt waarvan ik vrij zeker ben. CPU cooling, SSD en videokaart heb ik nog enkele vragen over. Verder als ik gewoon ronduit slechte keuzes gemaakt heb hoor ik dit natuurlijk graag. Hieronder ook uitleg waarom ik voor bepaalde onderdelen gekozen heb:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1EVGA GeForce GTX 1070 FTW GAMING ACX 3.0 8GB€ 511,-€ 511,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 48,95€ 48,95
1Phanteks Enthoo Luxe Zwart€ 143,51€ 143,51
1Gigabyte WB867D-I€ 29,15€ 29,15
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 73,99€ 73,99
1EVGA SuperNOVA 550 G2€ 93,50€ 93,50
1Samsung 850 EVO 250GB€ 91,95€ 91,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.277,95

CPU:
6500 omdat slechts tientje meer dan 6400 was. Hiervoor heb ik echter boxed genomen omdat deze prijs zelfde is als tray. Is de koeling voldoende? Wat ik lees is dat ze vooral luidruchtig zijn, is het mogelijk is gewoon stock te gebruiken en als ik niet tevreden ben er af te halen en alsnog een andere cooling er op te zetten? En welke cooler is aan te raden als ik later toch besluit een cpu cooler erbij te halen?

GPU:
1070 gekozen omdat ik daar nu (nog :p ) het geld voor heb en in ieder geval voor komende tijd mee vooruit kan. Hierbij vraag ik me echter wel af wat het (prestatie) verschil tussen de verschillende videokaarten zijn. Zo heb ik de pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB en pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming voor 450 en 475 euro. En de pricewatch: EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0 en pricewatch: EVGA GeForce GTX 1070 FTW GAMING ACX 3.0 8GB voor 493 en 511 euro. Is hier prestatie of kwaliteit verschil? Kan ik beter voor goedkope gigabyte gaan of de iets duurdere EVGA kaart? (EVGA kaart is mooier dan de gigabyte maar voor 60 euro wil ik wel iets minder mooie kaart er in doen)

Voeding:
Hevige discussie met vriendin hierover gehad maar toch overtuigt dat pricewatch: Corsair CX450M zonde is om zo een systeem te stoppen.
Deze had ik eerst uitgekozen omdat deze populair is hier op het forum. Het volgende populaire advies is de pricewatch: Corsair RM550x . Maar door slechte ervaringen van haar en googlen naar wat beter / slechter is kwam ik uit op pricewatch: EVGA SuperNOVA 550 G2 . Prijs gelijk aan de corsair en afhankelijk van welke site je kijkt om te vergelijken scoort hij soms hoger of lager

MOBO:
Gewoon goed ATX boord uitgezocht hierbij heb ik zelf geen vragen. Als je een mooier zwart/wit boord hebt rond deze prijsklasse hoor ik natuurlijk graag :p

SSD:
Ik vindt de samsung SSD vrij prijzig vergeleken met andere merken. Is dit het geld waard? Of kan ik beter een ander merk halen en paar tientjes in de LED verlichting van de GPU stoppen :p
(250GB gekozen omdat ik 500gb opslag niet genoeg vindt en dus minder SSD opslag en HDD erbij)

Case:
Ik zal hem even vermelden omdat dit kreng veel duurder is dan nodig is maar.... mijn vriendin heeft een pricewatch: Phanteks Enthoo Luxe Wit en dus als ze in het boven genoemde huis naast elkaar komen te staan moeten ze wel mooi zijn.... als je mijn vriendin over kan halen dat ik hier 100 euro mag besparen ben je mijn held :P (oké het is een hele mooie case maar prijzig O-) )

Koeling:
De case komt met een aantal fans. Mijn vriendin heeft momenteel 4x pricewatch: Cryorig QF120 Performace, 120mm extra erin omdat deze toen met een mooie actie voor een set van 4 voor bijna niks te verkrijgen waren. Dit is lichte overkill.

Hiervoor wil ik dus 2x cryorig 120mm halen. Als er betere prijs en/of kwaliteit suggesties zijn hoor ik deze graag. 2x 140mm ipv 120mm fan is ook mogelijk in de case.

Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De luidheid van een Intel Stock koeler valt nog best mee, maar de gekozen behuizing heeft wel een raam dus dan kan een mooie koeler wel leuk zijn bijvoorbeeld:
pricewatch: Thermalright True Spirit 120M Rev.A
pricewatch: be quiet! Pure Rock
Ook koelen deze natuurlijk een stuk beter. Maar dat kan zoals je al zegt ook later mocht je niet tevreden zijn met de stock koeler.

Qua videokaart komt het voornamelijk aan op welke je het mooiste vinden en welke voor jou belangrijke aspecten uit reviews goed naar voren komen. Maar kaarten met 1-fans koelers kun je in zo'n build in ieder geval beter links laten liggen vanwege de minderekoeling en geluid. Alle door jou genoemde modellen zijn prima keuzes. Het verschil is voornamelijk dat de ene kaart wat hoger is geklokt dan de andere, dit levert misschien een paar extra FPS op, maar of je het echt gaat merken is de vraag. En de ene koelt wat beter/stiller dan de andere.
Dit is nog een goede hooggeklokte en stillere kaart:
pricewatch: Palit GeForce GTX 1070 Super JetStream 8GB

Of wat goedkoper:
pricewatch: Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix 8GB

De pricewatch: EVGA SuperNOVA 550 G2 en pricewatch: Corsair RM550x ontlopen elkaar echt qua prestaties en het maakt dan ook echt niet uit welke van de 2 je kiest. Beiden hebben 10 jaar garantie dus dat is mooi meegenomen. Ik zou voor de RM550X gaan puur omdat de G2 niet leverbaar is. De levertijden van SI Computers moet je niet al te serieus nemen, en kun je gerust een paar weken voor verwachten als ze al geen mail sturen dat hij helemaal niet meer leverbaar is.

De SSD kan naar een pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB welke meer opslagcapaciteit heeft en goedkoper is. Het verschil met de EVO 250 in snelheid ga je niet merken, misschien alleen aan de cijfertjes die uit benchmarks komen.

In principe zijn de extra fans voor de behuizing niet nodig, maar als je het leuk vindt gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Higaphix
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-09 21:48

Higaphix

Dit is geen ondertitel

Ik lees vaak dat het verschil tussen de i5-6400 en de i5-6500 voor gamen verwaarloosbaar is, maar als het maar een tientje is, lekker boeien.
Je moederbord is helemaal prima, zit erover te denken die ook aan te schaffen in de nabije toekomst.
Qua grafische kaart zou ik er gewoon een nemen die er leuk uitziet, of zoals JVRadeon al zei, net iets hoger geclockt is.
Ik heb dezelfde harde schijf, en mijn ervaring is zeer positief; ik draai er nu Windows 10 mee en de opstartsnelheid verslaat menig SSD, maar ja, die ga je al gebruiken dus het maakt niet zoveel uit :)
Aangezien je een raam hebt in je kast is esthetiek wel een puntje, en op dat vlak is een stock koeler inderdaad af te raden, maar het is maar smaak :)

De rest ziet er goed uit!

Dit is geen handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op basis van een wit mATX bord heb ik een fraai systeem proberen samen te stellen in een Phamteks mATX behuizing die qua afmetingen niet onder doet voor een ATX kast.
Het systeem is ssd only dus geen geluid van een hdd.
De EVGA voeding heeft Seasonic als OEM en krijgt 5 jaar garantie mee. Voor een paar € meer is een pricewatch: Corsair RM550x een beter keuze. Stiller en 10 jaar garantie.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1MSI B150M MORTAR ARCTIC€ 95,51€ 95,51
1EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0€ 493,50€ 493,50
1Phanteks Enthoo Mini XL€ 150,50€ 150,50
1Thermalright True Spirit 140 Power€ 44,50€ 44,50
1Crucial Ballistix Sport BLS2C8G4D240FSC€ 76,90€ 76,90
1EVGA SuperNOVA 550 GS (V2)€ 89,50€ 89,50
1Crucial MX300 2,5" 750GB€ 189,08€ 189,08
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.338,49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menno2222
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 02-12-2024
Hartstikke bedankt voor feedback en vragen beantwoorden hierbij pak ik de crucial SSD en twijfel ik alleen nog even tussen de palit en de EVGA gpu. En afhankelijk van levertijd van de EVGA voeding hier een corsair rm550 van maak. Amazon.de heeft deze op voorraad staan en ga de gok denk ik maar daarop doen (en ze hebben een 2pack van de cryorig fans een stukje goedkoper dan Nederlandse webshops dus die maken de kleine meer prijs van de psu weer goed)

@ACB2401 OEM van g2 is superflower is 7 jaar garantie. De gs is van Seasonic met 5 jaar garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

menno2222 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 00:04:
@ACB2401 OEM van g2 is superflower is 7 jaar garantie. De gs is van Seasonic met 5 jaar garantie
Dat weet ik. Laten we voor het gemak zeggen dat de G2 niet leverbaar is in NL vandaar mijn voorstel voor de GS te gaan. Vraag je zelf ook af of uit het buitenland halen handig is mocht er een RMA nodig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09 10:45
Je kan altijd nog voorstellen om alles in de NZXT S340 Wit te stoppen.

Voor het geld dat je bespaart kun je meteen je vriendin uit eten meenemen, word vast op prijs gesteld :9

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Pagina: 1