Toon posts:

Vraag voor iedereen met een Abit BE6 of iedereen die daar meer over weet!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een Abit BE6 bordje en net een Cel566 aangeschaft die op 850 draait. De eerste uren draaide alles heel stabiel maar na een tijd diep in de nacht inmiddels hehe liep me systeem toch 3 keer tamelijk snel achter mekaar vast en moest er gereboot worden, dit gewoon bij bv het openen van een txt filetje can me desktop af! Dus niet in een spel waar hij het druk had ofzo. De vraag is natuurlijk of het door de cpu komt maar lijkt er wel verdomd veel op. Had em even teruggeklokt en nu weer op 850 gezet. Hij staat "slechts" op 1,7 volt ingesteld nu. Dit is omdat dat niet hoger schijnt te kunnen! Vreemd dat dat bord dat aanpast aan de processor die erop zit blijkbaar want me me vorige processor (celeron 1) draaide op 2 volt dus ik zie niet in waarom ik nu ineens alleen van 1,3 tot 1,7 in kan stellen!
Nu las ik verhaaltjes van een aantal mensen dat om dit te omzeilen moet je je voltage op zen hoogst zetten, en dan een biosupdate doen, dan zou je ineens verder kunnen gaan! Ik het proberen maar mooit niet, bij een aantal anderen ahd ik al gezelen dat dat bij hun ook niet hielp. Heeft iemand nog een ideetje en zijn er dan ook daadwerkelijk mensen met een BE6 (niet revisie 2 maar gewoon de eerste) bordje waarbij dit op deze manier wel is gelukt?!
Nog iets! Ik kan van die Abit site nieteens de allernieuwste biosupdate binnenhalen! ftp site is al tijden down en de mirrors hebben die nieuwste file niet! Iemand die hem wel al heeft binnengehaald? Hierbij zal dit voltage probleem ook wel niet opgelost zijn neem ik aan? Ik heb de biosupdate van daarvoor trouwens nu, van eind juni.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ja, dat heb ik ook gehoord. Je zet het voltage op maximaal, doet een bios reset (weet eigenlijk niet hoe je dat doet, maar goed) en dan kun je verder. Als jij begrijpt hoe dat moet, please tell me, want ik snap het niet en koop binnenkort ook een Celly2 566 of 633 (ben er nog niet helemaal uit)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
als je een celly 2 gaat halen en je gebruikt een slocket, koop dan gewoon een slocket waar je het voltage op kan instellen (soltek, msi)

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 17:03
Die nieuwste bios (TH) heb ik ff voor je op www.hervers.nl/files/be6th.exe gezet, have fun

Verwijderd

Topicstarter
Hey dat is tof van je Ritch!
Heb alleen inmiddels al een mailtje gestuurd naar Abit met het verhaaltje dat het onmogelijk is die file via hun site te krijgen en of ze hem effe willen mailen, en dat hebben ze inmiddels gedaan! Dus heb net geupdate......ging weer allemaal goed gelukkig alleen ben ik er bar weinig mee opgeschoten denk ik. Ik had nog de stile hoop dat ik me voltage misschien wat hoger zou kunnen zetten maar dat zal wel aan dat convertorkaartje liggen dat ik niet boven de 1,7V in kan stellen,....moet ik DIE meteen alweer vervangen dus! tsss, ik wacht nog wel effe daarmee! Hij lijkt nu stabiel te draaien op 850 (ZONDER SB Live!!...AWE64 (ISA) heb ik weer terug moeten zetten want zelfs met de nieuwste drivers bleef die SB Live zorgen dat het systeem bleef vastlopen en later zelfs niet meer op 850 te booten was) En die 850 vind ik voorlopig wel weer even genoeg! Ik ben tevree