Ik heb dus een Abit BE6 bordje en net een Cel566 aangeschaft die op 850 draait. De eerste uren draaide alles heel stabiel maar na een tijd diep in de nacht inmiddels hehe liep me systeem toch 3 keer tamelijk snel achter mekaar vast en moest er gereboot worden, dit gewoon bij bv het openen van een txt filetje can me desktop af! Dus niet in een spel waar hij het druk had ofzo. De vraag is natuurlijk of het door de cpu komt maar lijkt er wel verdomd veel op. Had em even teruggeklokt en nu weer op 850 gezet. Hij staat "slechts" op 1,7 volt ingesteld nu. Dit is omdat dat niet hoger schijnt te kunnen! Vreemd dat dat bord dat aanpast aan de processor die erop zit blijkbaar want me me vorige processor (celeron 1) draaide op 2 volt dus ik zie niet in waarom ik nu ineens alleen van 1,3 tot 1,7 in kan stellen!
Nu las ik verhaaltjes van een aantal mensen dat om dit te omzeilen moet je je voltage op zen hoogst zetten, en dan een biosupdate doen, dan zou je ineens verder kunnen gaan! Ik het proberen maar mooit niet, bij een aantal anderen ahd ik al gezelen dat dat bij hun ook niet hielp. Heeft iemand nog een ideetje en zijn er dan ook daadwerkelijk mensen met een BE6 (niet revisie 2 maar gewoon de eerste) bordje waarbij dit op deze manier wel is gelukt?!
Nog iets! Ik kan van die Abit site nieteens de allernieuwste biosupdate binnenhalen! ftp site is al tijden down en de mirrors hebben die nieuwste file niet! Iemand die hem wel al heeft binnengehaald? Hierbij zal dit voltage probleem ook wel niet opgelost zijn neem ik aan? Ik heb de biosupdate van daarvoor trouwens nu, van eind juni.
Nu las ik verhaaltjes van een aantal mensen dat om dit te omzeilen moet je je voltage op zen hoogst zetten, en dan een biosupdate doen, dan zou je ineens verder kunnen gaan! Ik het proberen maar mooit niet, bij een aantal anderen ahd ik al gezelen dat dat bij hun ook niet hielp. Heeft iemand nog een ideetje en zijn er dan ook daadwerkelijk mensen met een BE6 (niet revisie 2 maar gewoon de eerste) bordje waarbij dit op deze manier wel is gelukt?!
Nog iets! Ik kan van die Abit site nieteens de allernieuwste biosupdate binnenhalen! ftp site is al tijden down en de mirrors hebben die nieuwste file niet! Iemand die hem wel al heeft binnengehaald? Hierbij zal dit voltage probleem ook wel niet opgelost zijn neem ik aan? Ik heb de biosupdate van daarvoor trouwens nu, van eind juni.