Vraag

Anoniem: 683229

Topicstarter
Na een nieuwe installatie van windows 10 heb ik al mijn software opnieuw geinstalleerd. waaronder OFFICE 365.
alles werkt prima behalve Outlook 2016. ik krijg de volgende error:

Kan Microsoft Office niet starten. kan het Outlook-venster niet openen. Kan de set mappen niet openen. De bewerking is mislukt.

ik heb op google gezocht naar eventuele oplossingen maar echter niks heeft geholden.
- het hele office pakket verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
- gezocht naar compatibiliteit optie in de eigenschappen van OUTLOOK.EXE. (niet aanwezig)
- gechecked voor updates
- openen in safemode lukt ook niet

op het moment weet ik niet meer hoe ik verder moet en hoop dat iemand mij verder kan helpen.
als je meer info wilt hoef je het maar te vragen.

_/-\o_ _/-\o_

Alle reacties

Topicstarter
al geprobeerd maar ik zie de optie in het eigenschappen menu niet

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:40
En het starten in safe mode werkt ook niet?

Topicstarter
ook geen succes.. krijg de zelfde melding.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:55
Is dat niet de melding dat outlook het lokale pst bestand niet kan vinden?

Anders even via config > Mail eerst een outlook profiel (eventueel opnieuw) aanmaken. Dan outlook opstarten.

Topicstarter
dat kan best.. ik heb nml. de gebruikers mappen verplaats naar mijn D:\ drive maar dat is excl. appdata map.

Dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
Tevens heb ik in een virtueel machine de situatie proberen na te bootsen maar daar start die wel goed op.

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-03 15:21

Jean Paul

Reservebelg

Nog kunnen fixen? Hernoem de Outlook folder anders even in de Appdata, mogelijk staan daar corrupte profielen/bestanden in.

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-02 00:27
Moet je niet gewoon opstarten met iets van /resetnavpane ofzo?

Anoniem: 930583

Hey folks, ik heb het zelfde probleem. Iemand inmiddels een oplossing gevonden? :|

Anoniem: 980173

heb iets soortgelijks. Na installeren icloud start outlook niet op, het path wat hij wil openen bestaat niet, er is ineens vooraan ?\UNC\ bij het te zoeken path bijgezet en wordt dus niet gevonden. Outlook 2016, windows 10, in configuratiescherm bij email heb je foutmelding als je een nieuw gegevenspad aan wil maken, iedereen zegt doe het in outlook zelf, maar ja die opent niet.....
Kunnen we dit in de registry ergens weer goed zetten?
Alvast bedankt voor de antwoorden!

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-03 20:52
Vervang het opstart.dll bestand eens door een ouder exemplaar.
Ooit met Word gehad, was toen opgelost.

• hureka
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-01-2021
Ik heb volgens mij zoiets bij de hand gehad laatst. Als je naar configuratiescherm gaat en dan naar gebruikersaccounts --> email dan kun je daar het profiel verwijderen waarmee je in Outlook opstart.

Als je outlook nu opnieuw start, start deze als "nieuw" op en zul je wel je mail gegevens weer opnieuw moeten invullen. Volgens mij moet het daarna weer werken.

Anders zou je kunnen controleren met scanpst.exe of je outlookfile beschadigd is. Deze kun je vinden bij programfiles / Microsoft office / (in mijn geval, office 2010) office14 / en daar moet deze staan.

Maak van te voren eerst even een backup van je documenten / outlook-bestanden map zodat je je mail veilig hebt.

Succes!

• Magicbuster
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-07-2021
Onderstaande oplossing van Gollem gevonden op een ander platforum en heeft het probleem bij mij opgelost! Daarna wel een nieuw profiel aangemaakt en de emailaccounts opnieuw moeten ingeven. De oude pst files gekoppeld en outlook werkt weer uitstekend!

Als je het programma de-installeert en installeert, blijft de configuratie en de data bestaan. Kennelijk zit er dus iets niet goed in de configuratie.

Als je een compleet nieuw profiel wilt maken, dien je Outlook af te sluiten en de volgende registry key aan te passen:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\15.0\Outlook\Profiles
Verwijder hier alle onderliggende sleutels.

Denk erom dat verkeerde wijzigingen van het register kunnen leiden tot een kreupel systeem! Je kunt het beste eerst voor een goede back-up van de registry zorgen!!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Omdat het oorspronkelijke topic uit 2016 stamt en inmiddels drie keer is gereanimeerd gaat er nu maar een slotje op.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee