Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Na zelf wat zoeken en volgend artikel: reviews: Drie instap-dslr's onder de 450 euro: welke presteert het best? helemaal te hebben doorgelezen heb ik voor mezelf beslist dat ik eigenlijk niet meer dan een systeemcamera nodig heb, een DSLR is net een brug te ver voor mijn gebruik.

Ik ken er zelf heeeeel weinig van, ik zoek dus voornamelijk een point-and-shoot toestel met strakke kwaliteit.
Het wisselen van lenzen of statieven etc...is niet voor mij weggelegd.

Budget is rond de 400-450€ en het is vooral om te gebruiken op vakantie en ons toekomstig zoontje :+

Wie kan me wat aanraden aub?
Wifi mag er altijd opzitten, is handig om foto's over te zetten.

Verwijderd

Waarom dan een systeemcamera als je toch niet van plan bent om van objectief te wisselen? Kijk dan bijvoorbeeld naar de Panasonic LX100. De latere versies van de Sony RX100 liggen iets buiten je budget.

@ reactie hieronder:
Sony RX100 III vs Panasonic LX100 vs Canon G7X

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2016 23:48 ]

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:53
En compactcamera is dan inderdaad een beter idee. De canon G7x heeft en lichtsterke lens en zit maar net boven je budget. Anders krijgt je toch camera's met kleinere sensoren en/of minder goede lenzen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 18:20:
Waarom dan een systeemcamera als je toch niet van plan bent om van objectief te wisselen? Kijk dan bijvoorbeeld naar de Panasonic LX100. De latere versies van de Sony RX100 liggen iets buiten je budget.

@ reactie hieronder:
Sony RX100 III vs Panasonic LX100 vs Canon G7X
Die LX100 komt wel aan 600€+ uit nieuw? ( :)B hier trouwens) Terwijl deze al dateert van 2014 als ik het goed heb gelezen.?

Misschien moet ik het gewoon anders vragen, wat krijg ik het meest rond de 400€ ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2016 12:10 ]

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:23
pricewatch: Canon PowerShot G9 X Zwart
Goede beeldkwaliteit, zeer compact, makkelijke bediening, wel beperkte zoom (niet minder dan een standaard kitlens van een systeemcamera/dslr).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 12:09:
Die LX100 komt wel aan 600€+ uit nieuw?
Daarom plaatste ik ook een zo goed als nieuw tweedehands-link in mijn bericht dat binnen je budget viel, die kon ik van de Sony RX100 III sowieso niet vinden en tweedehands geeft over het algemeen meer bang voor je buck. Wil je per se nieuw? Bijvoorbeeld die hierboven of een Panasonic TZ80.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 14:35:
[...]

Daarom plaatste ik ook een zo goed als nieuw tweedehands-link in mijn bericht dat binnen je budget viel, die kon ik van de Sony RX100 III sowieso niet vinden en tweedehands geeft over het algemeen meer bang voor je buck. Wil je per se nieuw? Bijvoorbeeld die hierboven of een Panasonic TZ80.
Nieuw heeft een voorkeur ja, naar garantie in een BE winkel toe, maar zal er nog eens over nadenken :) Bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2016 08:00 ]

Pagina: 1