Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mijn vrouw heeft een LG G2 die op Android 4 draait (update naar 5 is geen optie ivm root). Nu hebben we een nieuwe Motorola G4. Uiteraard wil ik apps+data overzetten, maar dat geeft problemen. Voor het beeld: de G2 is geroot, de G4 wil ik niet gaan rooten zodat updates van de fabrikant makkelijk blijven.

Via Google zelf lukt niet omdat het oude toestel nog op Android 4 draait. Helium zet niet alle apps over, en het zijn er te veel om daar handmatig extra werk voor te gaan doen. Easy Backup lijkt wel wat te doen, maar als ik de backups van de G2 naar de G4 kopieer, dan vindt Easy Backup ze toch weer niet. Ultimate Backup maakt backups naar Google Drive, als ik die backups op het nieuwe toestel terug wil zetten krijg ik een parse error, dat werkt dus ook niet.

Kortom: wie heeft tips om alle apps+data over te kunnen zetten?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Alle reacties

Verwijderd

Ik zou hem toch maar rooten. Dan heb je je probleem zo opgelost met Titanium. Met root krijg je volgens mij gewoon nog de updates.

• pven
  • Niet online
Waar baseer je op dat de updates dan nog werken?

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-11 13:05
Ik zou gewoon met een schone lei beginnen. Als je de gsm instelt vraagt hij toch om apps terug te installeren? Dan moet je ze gewoon instellen...

Grote kans dat je anders problemen zult hebben met zo een grote stap. Avondje werk.en je bent er klaar mee.

• pven
  • Niet online
Nee dus, dat apps herstellen zit er pas in vanaf versie 5. Of zie ik iets over het hoofd?

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-11 15:34
Ik weet niet beter dan dat mijn Android toestellen de apps opnieuw installeren na het inloggen op een nieuw toestel. Heb dit heel vaak gedaan bij mijn HTC Desire Z, destijds niet eens officieel op Android 4.

Ik weet zeker dat wanneer je op het nieuwe toestel inlogt hij dit ook gaat doen..

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• pven
  • Niet online
Jassy schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 09:07:
Ik weet niet beter dan dat mijn Android toestellen de apps opnieuw installeren na het inloggen op een nieuw toestel. Heb dit heel vaak gedaan bij mijn HTC Desire Z, destijds niet eens officieel op Android 4.

Ik weet zeker dat wanneer je op het nieuwe toestel inlogt hij dit ook gaat doen..
Klopt, apps is inmiddels gelukt. Maar helaas zonder data, want dat werkt dus pas vanaf Android 5.

Kortom: ik zoek nog steeds tips hoe ik apps+data over kan zetten. :)

• pven
  • Niet online
Ik zit eraan te denken om op de G2 met titanium een backup te maken. Daarna de G2 te flashen naar Android 6, en vervolgens de backup terug erop zetten. Daarna wil ik vanaf de G4 het overzetten van de apps starten. Goed idee? Of krijg ik dan wederom alleen de apps en geen data van de apps?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:17
In theorie zou dat moeten werken, er zijn volgens mij alleen nog niet zoveel apps die hun app data in de cloud opslaan.. misschien is titanium backup icm rooten/unrooten van de G4 nog wel het meest volledig

Strava

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:33

woutur

Klauwtjes uit!

Ik hou dit topic in de gaten. Ik ben benieuwd of apps over de versies heen van Android hun data op een andere manier opslaan. Op een of andere manier heb ik in mijn hoofd dat intra-android versie dat goed gaat, maar cross-android niet. Daarnaast heb je altijd vervelende bankieren apps die een nieuwe installatie detecteren en je dan opnieuw laten registreren. Ik ga binnenkort van 5.01 op toestel A naar 6.0 op toestel B.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• pven
  • Niet online
Begrijp ik nou goed dat Android 6 ook niet alle apps met data over gezet krijgt? Of krijgt deze bv wel Whatsapp met behoud van data over gezet (zonder handmatig overzet-werk)?

• pven
  • Niet online
Ik heb uiteindelijk de premium-versie van Helium maar gekocht. Die zet het meeste over (van telefoon naar telefoon!) zonder al te veel gedoe. Whatsapp overzetten is relatief simpel: maak een backup naar je Google Drive, installeer Whatsapp op je nieuwe telefoon en hij vindt de backup op je Google Drive. Er is zo-goed-als niets verdwenen. :)

Pagina: 1