Mijn vrouw heeft een LG G2 die op Android 4 draait (update naar 5 is geen optie ivm root). Nu hebben we een nieuwe Motorola G4. Uiteraard wil ik apps+data overzetten, maar dat geeft problemen. Voor het beeld: de G2 is geroot, de G4 wil ik niet gaan rooten zodat updates van de fabrikant makkelijk blijven.
Via Google zelf lukt niet omdat het oude toestel nog op Android 4 draait. Helium zet niet alle apps over, en het zijn er te veel om daar handmatig extra werk voor te gaan doen. Easy Backup lijkt wel wat te doen, maar als ik de backups van de G2 naar de G4 kopieer, dan vindt Easy Backup ze toch weer niet. Ultimate Backup maakt backups naar Google Drive, als ik die backups op het nieuwe toestel terug wil zetten krijg ik een parse error, dat werkt dus ook niet.
Kortom: wie heeft tips om alle apps+data over te kunnen zetten?
Via Google zelf lukt niet omdat het oude toestel nog op Android 4 draait. Helium zet niet alle apps over, en het zijn er te veel om daar handmatig extra werk voor te gaan doen. Easy Backup lijkt wel wat te doen, maar als ik de backups van de G2 naar de G4 kopieer, dan vindt Easy Backup ze toch weer niet. Ultimate Backup maakt backups naar Google Drive, als ik die backups op het nieuwe toestel terug wil zetten krijg ik een parse error, dat werkt dus ook niet.
Kortom: wie heeft tips om alle apps+data over te kunnen zetten?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||