Flumble schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 16:42:
Bedankt voor de hulp zover!
[...]
AMIBCP accepteert mijn bios-dump helaas niet en voor AMITool vind ik alleen louche downloadsites (heb jij iets betrouwbaars?).
Nou kan ik met een hexeditor wel 888888888788 vervangen, maar het staat zowel op een offset van 0x1000 als 0x2000 en niet met een mooie beschrijving of documentatie dat er nog ergens een checksum aangepast moet worden.

BCP wil alleen met 'verse' images werken, een dump gaat 'm niet worden. Je kan een BIOS update bij Gigabyte downloaden en daar dan in AMIBCP de bewerkingen doen.
Voor de hex edits: er moet inderdaad een checksum aangepast worden, maar soms kan je ook zonder complete flash de data schrijven. AFUDOS kon het in elk geval, misschien dat je het beste een recente versie kan proberen?
Handleiding:
https://www.bios-mods.com...ios-flash-tool-AFUDOS-EXE
er is een directe optie om beide adressen aan te passen (er zijn er twee, de bootblock heeft z'n eigen zodat je PXE boot kan doen terwijl je BIOS corrupt is

waarom dat nodig was om te implementeren weet ik niet, maar het zit er dus in).
Een goed MAC adres instellen dat correleert met wat er op de sticker staat lijkt me vooral netjes. Lokaal een MAC spoofen via de driver kan ook wel, en zal in theorie zodra het OS opgestart is ook wel werken. Voor magic packets moet je dan weer je 'foute' adres gebruiken als je Wake-On-Lan wil doen.
[Voor 29% gewijzigd door johnkeates op 07-08-2016 16:51]