Fotobestand gekopieerd uit iPhone corrupt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 10:59

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Ik heb recentelijk bestanden uit mijn telefoon willen kopieëren naar een externe schijf, maar later kwam ik erachter dat diverse foto's beschadigd zijn. Ik heb de iPhone aan de PC gehangen met een USB-snoer en met copy/paste de mappen gekopieerd naar een externe schijf. Althans, dat dacht ik. Ik heb niet direct gecontroleerd of de foto's OK waren en er zijn inmiddels weer andere fotos met de telefoon gemaakt. Het was even een haastkus voor ik op vakantie ging.

De schijf toont 1 van de mappen nog aanwezig, maar leeg en er is ook een groot bestand (1.7GB) met dezefde naam as de map, die ik niet met andere programma's geopend krijg. Ik heb de boveniggende map laten scannen door Pirform Recova en die vindt veel meer files dan het aantal losse foto's, maar kan het betreffende bestand vervolgens niet openen.

Ook iTunes opent het bestand niet, 7zip zegt het niet te kunnen openen.

Iemand enig idee hoe ik dit file (geen extensie) kan openen en hopeijk er nog goede exemplaren van de foto's aantref?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik heb geen iPhone, dus heb geen specifieke kennis. Maar moet je de foto's vanaf je iPhone niet synchroniseren met je computer? Dus door middel van iTunes of iets dergelijks? In dat geval kan ik mezelf voorstellen dat je de complete database vanaf je iPhone gekopieerd hebt. Wat zegt "file $bestand" als je dat in terminal uitvoert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:09
Oyster schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 15:46:
Ik heb geen iPhone, dus heb geen specifieke kennis. Maar moet je de foto's vanaf je iPhone niet synchroniseren met je computer? Dus door middel van iTunes of iets dergelijks? In dat geval kan ik mezelf voorstellen dat je de complete database vanaf je iPhone gekopieerd hebt. Wat zegt "file $bestand" als je dat in terminal uitvoert?
Ik vermoed dat hij Windows heeft. Vanuit daar kan het wel en ziet Windows het "gewoon" als een camera en krijg je de DCIM map te zien.

@TS probeer eens je schijf te herstellen. Misschien dat Windows denkt dat het een file is terwijl het eigenlijk een folder is en staat dat fout in de MBR.

Mocht je meer kennis hebben probeer het ook te openen in een Linux omgeving dmv een Live Linux USB/CD/DVD.

Staan de foto's niet toevallig nog in je Photo Stream?

En allerbelangrijkste maak een kopie van dit bestand! Teveel klooien kan het permanent beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
neanderthaler schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 15:41:
De schijf toont 1 van de mappen nog aanwezig, maar leeg en er is ook een groot bestand (1.7GB) met dezefde naam as de map, die ik niet met andere programma's geopend krijg.
Daarom altijd "Veilig Verwijderen".

Foto's herstellen doe je met Photorec
http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec

[ Voor 68% gewijzigd door jeroen3 op 06-08-2016 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Had je niet toevallig icloud/foto's/icloud fotobibliotheek aan staan (zonder het te beseffen oid.)? Dan zouden ze nog easypeasy terug te halen zijn.
Overigens, als je ze echt alleen gekopieerd hebt zouden ze toch ook nog op de telefoon moeten staan? Bij het importeren naar de map afbeeldingen via het automatisch afspelen venster van windows moet je apart de optie aanvinken dat de originelen op het toestel verwijderd worden.
Bij knippen vanaf de dcim map op de iphone naar de externe schijf kopiëren zouden ze wel weg kunnen zijn.
Wel goed gechecked of die schijf ok was en heb je hem niet toevallig te vroeg losgekoppeld? Dan kan de boel nog wel eens corrupt raken...