(Gaming) Laptop ter vervanging 'oude' laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMusters
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-08-2016
Mijn vraag

Ik ben nog steeds opzoek naar een opvolger van mijn 'oudere' laptop aangezien deze nu echt op begint te raken. Ik denk dat ik bij de laatste 2 kanshebbers ben uitgekomen echter hoor ik graag vanuit jullie, de experts wat van deze 2 de voor/nadelen zijn zodat ik een weloverwogen keuze kan maken.

De vraag zit er volgens mij in wat ik zwaarder mee zou moeten laten wegen?

256GB Solid State Disk (M.2)
of GeForce GTX 960M 4 GB

Indien er toch nog andere kanshebbers zijn die ik niet gezien heb dan hoor ik dit natuurlijk ook graag :)

Wat mag je laptop gaan kosten?

Max € 1300,-

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)

Nee, zo af en toe twee trappen op om een filmpje / serie te kijken ...

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Mijn laatste twee laptops zijn beide Asus geweest en ik heb er nooit problemen mee gehad.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Op dit moment in mindere mate PS / Illustrator.
Verder qua games ook niet bijzonder veel maar zo nu en dan HotS / WoW, maar ik wil wel voorbereid zijn om wederom wat meer kunnen gamen en dan mee te kunnen qua specs.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Mijn huidige laptop, samen met de 2 kanshebbers (volgens mij)

https://tweakers.net/pricewatch/compare/286318;551633;482537/

In ieder geval al thnx bij voorbaad.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 22:07
Hier nog wat opties die je mogelijk kan overwegen:

-
Dell inspiron
Als je student bent kan je een vipcode aanvragen bij Dell waarmee je 10% korting krijgt. Ben je dit nou niet dan ken je misschien wel iemand die deze voor jou wil aanvragen. Dan zit hij ver onder jouw budget

-http://store.hp.com/NetherlandsStore/Merch/Product.aspx?id=E8P02EA&opt=ABH&sel=NTB
Heeft een gtx 965m die toch weer een stuk sneller is dan een gtx 960m. Ook weegt deze maar 2.2kg. Ook hp heeft een studenten korting van 10%. Deze kan je krijgen door met je mbo/hbo/univeristeits email een account te maken op de hp site Let wel op dat mogelijk niet elke mbo/hbo/uni dit heeft. Het nadeel is dan enkl dat de hp "maar" 8gb ram heeft t.o.v 16 van alle andere. Mocht je de 10% korting kunnen gebruiken dan kan je met het geld dat je onder de 1300,- zit makkelijk 2x 8gb ram kopen mocht ik neem aan dat die dit wel ondersteund. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door CCJJVV op 06-08-2016 15:57 . Reden: Linkje liep te *** ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 12:01

Emiel1984

Made in NL

Ik zou overwegen om de stap te nemen naar een 970m persoonlijk.
Bijvoorbeeld deze welke via V&A aangeboden word voor een bedrag binnen je budget:
V&A aangeboden: MSI Gaming Series GT72 i7-6700HQ/16GB DDR4/SSD/GTX970 IPS

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMusters
CCJJVV schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 15:54:
Hier nog wat opties die je mogelijk kan overwegen:

-
Dell inspiron
Als je student bent kan je een vipcode aanvragen bij Dell waarmee je 10% korting krijgt. Ben je dit nou niet dan ken je misschien wel iemand die deze voor jou wil aanvragen. Dan zit hij ver onder jouw budget

-http://store.hp.com/NetherlandsStore/Merch/Product.aspx?id=E8P02EA&opt=ABH&sel=NTB
Heeft een gtx 965m die toch weer een stuk sneller is dan een gtx 960m. Ook weegt deze maar 2.2kg. Ook hp heeft een studenten korting van 10%. Deze kan je krijgen door met je mbo/hbo/univeristeits email een account te maken op de hp site Let wel op dat mogelijk niet elke mbo/hbo/uni dit heeft. Het nadeel is dan enkl dat de hp "maar" 8gb ram heeft t.o.v 16 van alle andere. Mocht je de 10% korting kunnen gebruiken dan kan je met het geld dat je onder de 1300,- zit makkelijk 2x 8gb ram kopen mocht ik neem aan dat die dit wel ondersteund. ;)
Mijn studententijd ligt al wel eventjes achter me maar het is inderdaad het overwegen waard om eens rond te kijken of dit alsnog te regelen is :)
Volgens mij heeft mijn werkgever ook nog een regeling met Dell, dus dat zou ook nog een goede keuze kunnen zijn.

Dank voor beide opties. Zo kom ik erachter dat ik misschien toch nog iets verder moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMusters
Emiel1984 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 16:02:
Ik zou overwegen om de stap te nemen naar een 970m persoonlijk.
Bijvoorbeeld deze welke via V&A aangeboden word voor een bedrag binnen je budget:
V&A aangeboden: MSI Gaming Series GT72 i7-6700HQ/16GB DDR4/SSD/GTX970 IPS
Dank voor me ook op deze mogelijkheid te wijzen. Tot nu toe bij de vaste verkopers gekeken maar had deze optie nooit gevonden. Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasC88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-04 18:56
Weet niet hoe veel haast er achter je keuze zit, maar er komen eind augustus-september waarschijnlijk laptops met de nieuwe generatie grafische kaarten van nvidia. Deze zijn waarschijnlijk een behoorlijke sprong vooruit qua grafische prestaties, omdat ze in tegenstelling tot de vorige generaties waarschijnlijk meer zoals de normale desktop kaarten zijn. Gezien je vrij ruime budget van 1300 euro is het misschien de moeite deze nog even af te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
Wat zeg je van deze?

pricewatch: HP Omen 15-ax025nd

Je hebt dan een GTX965M erin zitten..das net weer wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
Cinemaskoop schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 20:05:
Wat zeg je van deze?

pricewatch: HP Omen 15-ax025nd

Je hebt dan een GTX965M erin zitten..das net weer wat sneller.
Euh...
4 post geleden raadde ik die ookal aan 8)7 ;)
Linkje wilde enkel niet werken maar goed. Die lijkt mij idd ook het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
Dit is ook nog een optie maar zag ik nog niet op tweakers staan.

http://www.laptopshop.nl/...f-1263nl-leopard-pro.html

Die heeft wel gewoon een GTX960M maar dan heb je wel een MSI met een beter keyboard en LAN. Neutrale keyboardverlichting en een goede behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Cinemaskoop schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 20:17:
Dit is ook nog een optie maar zag ik nog niet op tweakers staan.

http://www.laptopshop.nl/...f-1263nl-leopard-pro.html
Die heeft wel gewoon een GTX960M maar dan heb je wel een MSI met een beter keyboard en LAN. Neutrale keyboardverlichting en een goede behuizing.
Want een MSI is zo veel beter dan een ander merk met dezelfde hardware? Val alsjeblieft niet voor de gladde marketingpraatjes, MSI is daar heel erg goed in. Let vooral op de afmetingen, en het gewicht. Het moet je wel opvallen dat dit in vergelijking met een HP minder gunstig is. Daarnaast betaal je een aardige premium voor wat extra ram en een 250GB SSD die je samen los zo'n 120 euro maximaal kosten. Voor de LAN hoef je het al helemaal niet te doen, dat gaat echt gewoon (van MSI dan, niet persoonlijk) op het lachwekkende af 8)7. Daarnaast heeft de MSI die je laat zien een TN-paneel, en dat wil je echt niet meer.

Om maar even soort van reclame te maken: productreview: HP Omen 15-ax010nd review door Kuusj Het goedkopere broertje van de Omen 15 AX25 dus. Persoonlijk zou ik nooit 300 euro meer neerleggen voor een iets snellere CPU (die in games geen noemenswaardig verschil gaat maken) en een 10% snellere GPU. Een GTX960m is gelijk aan een GTX560Ti. Een GTX965m gelijk aan een HD7850. Beide zijn nog goed geschikt om op te gamen, maar niet meer op ultra settings in de nieuwste games. Met een GTX970m gaat je dat overigens ook niet lukken, en al dat extra geld voor iets mooiere textures zou ik zonde van het geld vinden.

Maar goed, ik gooi denk ik nog 8GB bij mijn laptop erbij, en dan zet ik er meteen een SSD bij. aangezien ik de laptop voor 874 euro heb gekocht heb ik voor iets meer dan 1000 euro nagenoeg dezelfde prestaties dan de MSI laptop.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
kuusj98 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 02:23:
[...]

Want een MSI is zo veel beter dan een ander merk met dezelfde hardware? Val alsjeblieft niet voor de gladde marketingpraatjes, MSI is daar heel erg goed in. Let vooral op de afmetingen, en het gewicht. Het moet je wel opvallen dat dit in vergelijking met een HP minder gunstig is. Daarnaast betaal je een aardige premium voor wat extra ram en een 250GB SSD die je samen los zo'n 120 euro maximaal kosten. Voor de LAN hoef je het al helemaal niet te doen, dat gaat echt gewoon (van MSI dan, niet persoonlijk) op het lachwekkende af 8)7. Daarnaast heeft de MSI die je laat zien een TN-paneel, en dat wil je echt niet meer.

Om maar even soort van reclame te maken: productreview: HP Omen 15-ax010nd review door Kuusj Het goedkopere broertje van de Omen 15 AX25 dus. Persoonlijk zou ik nooit 300 euro meer neerleggen voor een iets snellere CPU (die in games geen noemenswaardig verschil gaat maken) en een 10% snellere GPU. Een GTX960m is gelijk aan een GTX560Ti. Een GTX965m gelijk aan een HD7850. Beide zijn nog goed geschikt om op te gamen, maar niet meer op ultra settings in de nieuwste games. Met een GTX970m gaat je dat overigens ook niet lukken, en al dat extra geld voor iets mooiere textures zou ik zonde van het geld vinden.

Maar goed, ik gooi denk ik nog 8GB bij mijn laptop erbij, en dan zet ik er meteen een SSD bij. aangezien ik de laptop voor 874 euro heb gekocht heb ik voor iets meer dan 1000 euro nagenoeg dezelfde prestaties dan de MSI laptop.
Off topic: Mooie uitgebreide review!
Toevallig ook 3 jaar garantie er bij gekocht?
Ben deze laptop ook van plan om te kopen en voor €67 kan ik dat eigenlijk niet laten liggen. Denk je dat die extra garantie nodig zal zijn? Heb namelijk weinig zin om na 1.5 jaar met een kapotte laptop te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

CCJJVV schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:22:
[...]

Off topic: Mooie uitgebreide review!
Toevallig ook 3 jaar garantie er bij gekocht?
Ben deze laptop ook van plan om te kopen en voor €67 kan ik dat eigenlijk niet laten liggen. Denk je dat die extra garantie nodig zal zijn? Heb namelijk weinig zin om na 1.5 jaar met een kapotte laptop te zitten.
Bedankt :) En nee, ik heb hem bij de Mediamarkt gekocht, daar kun je voor zover ik weet geen extra garantie krijgen. Wel heb ik een inboedelverzekering afgesloten die alle apparaten van het gezin buitenshuis dekt, in het geval van diefstal/wat dan ook.

Het is na een maand gebruik moeilijk te zeggen wat als eerste kapot zal gaan, ik denk dat als je een beetje redelijk ermee omgaat dat het met veelvuldig gebruik echt wel een aantal jaar zonder problemen meegaat.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMusters
Thnx all voor de aanvullingen, al ben ik wederom aan het twijfelen gebracht :)

@ SebasC88 er is niet heel veel haast bij dus misschien is het inderdaad wel het wachten waard.

Tevens wil ik door de vele vermeldingen van de HP laptops toch eens nakijken bij mijn werkgever of ze daar ook geen kortingsregeling mee hebben (kan me haast niet voorstellen van niet) maar dat zal pas volgende week zijn i.v.m. vakantie.

Dus thnx all, mijn zoektocht wordt voor nu dan even uitgesteld in afwachting van de nieuwe kaarten/laptops en anders kan ik altijd alsnog bij HP even kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 19:18

Processorkoeler

Geen stock koeler

De pricewatch: HP Pavilion 15-bc035nd is zeker een aanrader!
Ik heb hem zelf. Snel in gebruik, mooi design en de temps zijn redelijk. Ook het geluid valt mee.

Enige minpunten is de wat lage schrijfsnelheid van de M.2 SSD, de niet-zo-heel-hoge helderheid en een combi audio jack (maar dat is op te lossen met een verloopje).

Als je student bent krijg je hem bij de HP store voor €1080!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 22:36
Processorkoeler schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 22:38:
De pricewatch: HP Pavilion 15-bc035nd is zeker een aanrader!
Ik heb hem zelf. Snel in gebruik, mooi design en de temps zijn redelijk. Ook het geluid valt mee.

Enige minpunten is de wat lage schrijfsnelheid van de M.2 SSD, de niet-zo-heel-hoge helderheid en een combi audio jack (maar dat is op te lossen met een verloopje).

Als je student bent krijg je hem bij de HP store voor €1080!
Het voordeel van deze SSD zit hem juist in de leessnelheid, (iets wat je toch vooral wil bij games en zware applicaties) ik zou deze verkiezen boven de ax025nd.
Je hebt voor een lagere prijs een betere (lees ssd met hogere leessnelheid) en grotere ssd, 16gb ipv 8.
De grafische kaart is vrijwel hetzelfde, je zal bij de 65 variant iets hogere framerates halen bij spellen op ultra, ga je naar een lagere modus dan zullen de verschillen niet te zien zijn.

mijn inziens niet de paar honderd euro waard, die je ervoor terugkrijgt als je voor de bc035nd gaat
Pagina: 1