Helpen laptop uitkiezen!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag allemaal, ik start binnenkort met een opleiding die ICT gerelateerd is en daarvoor zoek ik een laptop, nu heb ik wel wat exemplaren gevonden maar ik twijfel nogaltijd of deze er wel aan voldoen aangezien ik persoonlijk geen idee heb wat 'Hardware Data Execution Prevention (DEP)' moet zijn.
Ik heb een lijstje gekregen waar mijn laptop aan zal moeten voldoen:

- X64 processor (i5 of hoger)
- Hardware ondersteunende virtualisatie
a. Intel Virtualizatation Technology (Intel VT)
b. AMD Virtualizatation (AMD-V)
- Hardware Data Execution Prevention (DEP)
a. Intel (XD execute disable) of
b. AMD (NX no execute bit)
- werkgeheugen minimaal 8 GB
- CPU met 4 MB of meer second level cache
- videokaart met minimaal 2 GB geheugen
- 15 inch scherm of groter
- harddisk minimaal 500 GB
- Windows 8.1 x 64 Professional, bij voorkeur Windows 10 x 64 Professional
- 5Ghz. wifi kaart

Hier enkele laptops die ik op oog had:
pricewatch: Toshiba Satellite Pro A50-C-1GR
pricewatch: Lenovo B51-80 80LM0009MH

prijsklasse valt tussen 800 - 1000.
Zouden jullie mij mogelijk kunnen vertellen of een van de laptops die ik heb gezien geschikt zal zijn? of dat jullie mogelijk een andere aanraden?

Alvast Bedankt!

Beste antwoord (via Verwijderd op 27-08-2016 00:15)

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:36
Gezien de vereisten (videokaart) neem ik aan dat accuduur niet heel belangrijk is? In dat geval zou ik in deze prijsklasse zeker voor een HQ processor gaan (ipv de u die in de Toshiba zit).

Klik

Klik

Beide 15,6 inch full HD IPS scherm, 6700hq processor en 960m videokaart. De eerste heeft ook nog een SSD. Je zal dan wel inleveren op accuduur en gewicht, misschien ook wel op bouwkwaliteit?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 20:12
De lenovo valt al af, daar zit geen gpu in met 2 GB vram.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Pepper92
Gezien de vereisten (videokaart) neem ik aan dat accuduur niet heel belangrijk is? In dat geval zou ik in deze prijsklasse zeker voor een HQ processor gaan (ipv de u die in de Toshiba zit).

Klik

Klik

Beide 15,6 inch full HD IPS scherm, 6700hq processor en 960m videokaart. De eerste heeft ook nog een SSD. Je zal dan wel inleveren op accuduur en gewicht, misschien ook wel op bouwkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pepper92 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 16:16:

Klik

Klik

accuduur maakt indd vrij weinig uit, ik wacht nog even af met kopen.
Helaas zit er geen windows 10 pro op beide maar deze kan ik nogaltijd apart eropzetten.
Ik kijk het nog even aan, mogelijk reageren er nog meerdere mensen, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Als student zijnde kun je Windows 10 Education gratis krijgen via bijvoorbeeld http://slim.nl (zijn nog wel meerdere). Dat is pro maar dan met wat extra toevoegingen. Heb je wel een watermerk op je desktop, rechtsonderin. Maar daar heb je wel een registry key voor zodat ie foetsie is. >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Luca op 06-08-2016 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
De professional eis zou ik inderdaad laten vallen: geeft je een veel te beperkte keuze. En education is idd gratis te krijgen, onder andere via surfspot. Office overigens ook afhankelijk van je instelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal, ik denk dat ik voor de Asus laptop ga aangeboden door Pepper !
Pagina: 1