Voedingprobleem???

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenurk123
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-09-2024
Hey tweakers, ik zit met een probleem. Ik heb een maand geleden een nieuwe pc gekocht en deze deed het prima tot 3 dagen gelden (ik deed nog geen zware games, alleen: league, minecraft en portal 2. Ik had 3 dagen geleden mw2 gekocht en tijdens het spelen van deze game moest ik onverwacht snel weg waardoor ik in "paniek" de pc via de power button uitschakelde ipv via de gebruikelijke manier de pc afsloot. Is niet erg voor een keer dacht ik maar vanaf dat moment valt mijn pc na het opstarten van MW2 na 2 minuten helemaal uit. Ik dacht eerst dat er iets mis wat met de game zelf maar zo gauw ik nu 10 minuutjes op internet heb gesurft valt mijn pc ook uit dus er is meer aan de hand. Mijn temperaturen zien er gewoon goed uit dus daar kan het niet aan liggen denk ik, kan iemand me helpen?
Groeten Ruben.

Hieruit bestaat mijn pc:
- Moederbord: Gigabyte GA-B150-HD3P

- CPU: Intel Core i5-6400 / 2.7 GHz - 6 MB cache - LGA1151 Socket

- RAM: Kingston HyperX FURY DDR4 - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM 288-pins - DDR4 - 2133 MHz / PC4-17066 - CL14 - 1.2 V

- SSD: Crucial BX200 - Solid state drive - 480 GB - intern - 2.5'' - SATA-600

- Voeding: Cooler Master B Series B500 ver.2 - 500W

- GPU: Sapphire Radeon RX480 8G - Grafische kaart - Radeon RX 480 - 8 GB GDDR5 - PCI Express 3.0 - HDMI, 3 x DisplayPort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren
CSL is geen problemenhonk. Schopje naar OH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Rubenurk123 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 12:11:
Mijn temperaturen zien er gewoon goed uit dus daar kan het niet aan liggen denk ik, kan iemand me helpen?
Kan idd de voeding zijn. De voeding is dan ook wel van erg lage kwaliteit. Is ook vrij zonde om voor zo'n best wel snelle goede game PC, zo'n cheape voeding te gebruiken.

pricewatch: Corsair CX450M is bijvoorbeeld maar een tientje duurder, maar is een heel stuk beter. Wat de goedkope pricewatch: Cooler Master B500 ver.2 ook gewoon te duur maakt, omdat het verschil best nog wel groot is tussen beide, maar het prijsverschil niet.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenurk123
Dankje voor je reactie @themask. Ik heb de voeding voor een andere verruild, eentje van betere kwaliteit. Ook bij deze voeding vielen gespeeld spellen na minder dan 2 minuten uit. Heb je nog meerdere ideeen waar dit aan kan liggen. Ik heb geen idee waar het verder aan kan liggen?

Hartelijk dank vast.
-The_Mask- schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 23:42:
[...]

Kan idd de voeding zijn. De voeding is dan ook wel van erg lage kwaliteit. Is ook vrij zonde om voor zo'n best wel snelle goede game PC, zo'n cheape voeding te gebruiken.

pricewatch: Corsair CX450M is bijvoorbeeld maar een tientje duurder, maar is een heel stuk beter. Wat de goedkope pricewatch: Cooler Master B500 ver.2 ook gewoon te duur maakt, omdat het verschil best nog wel groot is tussen beide, maar het prijsverschil niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Wat zijn alle temperaturen van alle onderdelen onder idle en load? Kun je daar wat screenshots van maken?

Zou je ook wat foto's van het systeem van binnen kunnen maken, misschien valt iets op wat niet juist is aangesloten of iets dergelijks.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenurk123
-The_Mask- schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:16:
Wat zijn alle temperaturen van alle onderdelen onder idle en load? Kun je daar wat screenshots van maken?

Zou je ook wat foto's van het systeem van binnen kunnen maken, misschien valt iets op wat niet juist is aangesloten of iets dergelijks.
Hoi @The_Mark, bij deze stuur ik even een link naar wat foto's. Ik wil btw nog even melden dat mijn MW2 bij opstarten zwart beeld geeft en dat na 1 of 2 keer proberen de game pas gepakt wordt, waarna na 2 minuten spelen mijn hele pc weer uitvalt ;(.
Groeten Ruben

http://partyflock.nl/album/1394700:Mijn-PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zou je voor het uitlezen van de temperaturen HWMonitor en GPU-z kunnen gebruiken? Die werken wat beter dan Speedfan.

Voor het belasten van de CPU kun je Prime95 gebruiken en voor de videokaart bijvoorbeeld Furmark. Als je dan eerst de CPU belast en daar een screenshot van de temperaturen van HWMonitor neemt en daarna de videokaart belast met Furmark kun je dan een screenshot van de temperaturen in GPU-z nemen.

[ Voor 19% gewijzigd door -The_Mask- op 10-08-2016 10:16 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1