Whatever.
die dremels zijn wel handig denk ik (ik heb er geen want het is me een beetje te duur) maar als je goed kan zagen kom je met een decoupeerzaag een heel eind.
voor heel dun ijzer enzo en gebogen vlakken is een dremel beter want daar is een decoupeerzaag iets te lomp voor (hij ragt dan het ijzer scheef)
niks slechts dus over een dremel (ik zou er graag een hebben) maar ik hoor vaak hier en op casemodsites dat een dremel zo ongeveer vereist is om je kast te bewerken. dat lijkt me onzin.
Verwijderd
als je alleen een boormachine hebt en weinig geld, koop dan een gatenboor. je bent dan voordeliger uit.
als je misschien wel vaker iets wil doen dan zou ik echt een decoupeerzaag kopen.
tip: aldi heeft volgende week decoupeerzagen voor 40 piek.
ik ga er zeker een halen.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Verwijderd
Goed alternatief: Proxxon, basisset 145 piek, maar veel uitgebreider. Kwalitatief erg goed, veel meer uitbreidingsmogelijkheden dan dremel. Het is enigszins off topic, maar voor het makn van blowholes red je je natuurlijk prima met zon goedkoop namaak dingetje. OF je koopt een boor voor grote gaten en je vijlt de randen wat bij. Het overige kun je gebruiken om echt te tweaken.
Je moet natturlijk wel een geschikt zaagje hebben anders kan je het shaken.
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Ik zie mezelf al bezig met een decoupeerzaag heb ik een vierkant rondje :-)
Verwijderd
eerst een klein gaatje voor boren en daarna met die zevengatenboor het gat boren.
perfect mooi rond en aan de binnenkant alleen het braampje weghalen klaar is kees
greetz
Ik had dus gehoord dat deze wel 90 piek kosten!koop een zevengatenboor voor staal.
Whatever.
Verwijderd
Volgende gat gewoon met de decoupeerzaag gezaan (houtzaagje
Verwijderd
Alleen die slijpschijfjes slijten wel als een gek!!
Verwijderd
maar het is altijd goedkoper en netter dan een dremel.
greetz
Verwijderd
Maar voor the case: gatenboor. En die heb je ook uit de 5,-bak. Tuurlijk, die gaat niet zo lang mee, maar hoeveel gaten wilde je boren dan?
Dan nog ff vijlen en hop: gaten genoeg.
Over mijzelf: ik heb gewoon de zijkant van mijn kast opgelaten...
ik heb vaak zat bij gebrek aan metaalzaagjes met een houtdecoupeerzaagje gewerkt. ze slijten gewoon iets sneller en je krijgt niet zo'n heel mooi resultaat.
ik heb zelfs ooit toen alle zaagjes op waren van die lange dunne metaalzaagjes gebruikt (voor in handzaagjes dus). gewoon afbreken en dan past het precies (bijna).
voor 1 gat had ik wel 2 zaagjes nodig..
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
Verwijderd
als je niet elke dag een paar gaten moet maken voldoet een houtzaagje ook wel. dus koop gewoon zo'n bagger gatenzaag voor 10 piek ofzo
[/quote
Dat dacht ik ooit ook eens, dus gewoon zo'n houtboor op de boormachine gezet en maar raggen op die kast van mij. Veel rook en kabaal, maar op het laatst waren gewoon alle tandjes van die gatenboor weggesleten. Ik had er ook een plankje onder gelegd en die was helemaal verkoold door de wrijvingshitte. Niet doen dus met zo'n houtboor.
Prepare for unforeseen consequences
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Verwijderd