Dremel??

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:11

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hoi!

Welke tweakers gebruiken allemaal een DREMEL voor het maken van blowholes?
Afbeeldingslocatie: http://www.virtualhideout.net/images/dremel_03_small.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.virtualhideout.net/images/dremel_31_small.jpg
Het schijnt veel beter te werken dan een decoupeerzaag..... ik heb het met een decoupeerzaag gedaan. :)

Comments pleaze! ;)

Whatever.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
ik heb alleen een kapotte decoupeerzaag (kop waar zagen in zitten zit erg los), maar ik heb foto's gezien van lui die met dremels bezig waren en mijn blowholes hebben echt wel nettere randen.

die dremels zijn wel handig denk ik (ik heb er geen want het is me een beetje te duur) maar als je goed kan zagen kom je met een decoupeerzaag een heel eind.

voor heel dun ijzer enzo en gebogen vlakken is een dremel beter want daar is een decoupeerzaag iets te lomp voor (hij ragt dan het ijzer scheef)

niks slechts dus over een dremel (ik zou er graag een hebben) maar ik hoor vaak hier en op casemodsites dat een dremel zo ongeveer vereist is om je kast te bewerken. dat lijkt me onzin.

Verwijderd

Is een speciale 'grote-gaten-boorkop' eigenlijk niet veel handiger? Zie ook b.v.: http://www.ocaddiction.com/articles/project_blowhole/blowhole1.html

• aatos
ja maar het is een vrij specefiek ding. als je niet veel geld hebt koop je eerst de meest essentiele dingen, zoals een decoupeerzaag(eerst een boormachine). dus de meeste mensen hebben wel een decoupeerzaag.

als je alleen een boormachine hebt en weinig geld, koop dan een gatenboor. je bent dan voordeliger uit.

als je misschien wel vaker iets wil doen dan zou ik echt een decoupeerzaag kopen.

tip: aldi heeft volgende week decoupeerzagen voor 40 piek.

ik ga er zeker een halen.

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 17:03
Hoeveel kost een dremel eigenlijk?

• aatos
veel. ik denk rond de 250 piek

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08-2025
Er zijn wel goedkopere clones van. Wel uitkijken, want er is eens één getest die het niet lang uithield. (door consumentengids of zo)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:15
Ik heb ook zo'n mooie dremel en een decoupeerzaag. Voor het maken van blowholes gebruik ik gewoon de decoupeerzaag en voor de afwerking de dremel. Waarom? Met de decoupeerzaag heb je (vind ik) met controle over het uiteindelijke resultaat.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• Grrrrrene
  • Niet online
Volgende week krijg ik mijn dremel, ik had er eigenlijk nooit aan gedacht om daarmee blowholes uit te zagen, maar dat schijnt idd kinderspel te zijn. Ik, of eigenlijk mijn ouders, halen hem op de spaarpunten bij de supermarkt waar ik werk (Komart, regio Apeldoorn). Wel 26 spaarkaarten à 50 zegels, dat betekent 26 x 50 x 10 = 13.000 piek uitgegeven bij die supermarkt, maar dan heb je ook wat (gratis) :) :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Shit, ik heb m'n berg komartzegels ingeruild voor een ijsmachine. Zal tegen m'n vriendin zeggen dat we een DREMEL hadden moeten kopen :)

Verwijderd

Kale dremel is ong 180 -190 piek.
Goed alternatief: Proxxon, basisset 145 piek, maar veel uitgebreider. Kwalitatief erg goed, veel meer uitbreidingsmogelijkheden dan dremel. Het is enigszins off topic, maar voor het makn van blowholes red je je natuurlijk prima met zon goedkoop namaak dingetje. OF je koopt een boor voor grote gaten en je vijlt de randen wat bij. Het overige kun je gebruiken om echt te tweaken.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik heb al mijn gaten met een brakke decopeerzaag en een heeeeel goed metaalzaagje gedaan en (maar dat is mijn mening) ik vind dat er toch mooier uitzien dan dat gepruts met zo'n dremel.
Je moet natturlijk wel een geschikt zaagje hebben anders kan je het shaken.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• aatos
ja maar zo'n zaagje kost 5 piek (kutmerk) of 10 piek (piranha) dus daar zal niemand echt wakker van liggen als ie z'n kast gaat modden

• Hellfire
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dat Proxxon is eigenlijk veel beter dan Dremel (dat is mij verteld). Het is alleen zo dat Dremel veel meer reclame maakt(e) dan Proxxon en dus veel bekender is.

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33

stinger

RAG

Hmm hoe krijg je daar eigenlijk een mooi rond gat in?
Ik zie mezelf al bezig met een decoupeerzaag heb ik een vierkant rondje :-)

Verwijderd

koop een zevengatenboor voor staal.
eerst een klein gaatje voor boren en daarna met die zevengatenboor het gat boren.
perfect mooi rond en aan de binnenkant alleen het braampje weghalen klaar is kees :)
greetz

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:11

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
koop een zevengatenboor voor staal.
Ik had dus gehoord dat deze wel 90 piek kosten! :(

Whatever.

Verwijderd

Heb het ook met de dremel gedaan, opening maken onderin de kast, heeft me drie van die slijpschijven gekost :(
Volgende gat gewoon met de decoupeerzaag gezaan (houtzaagje >:) )

Verwijderd

ik heb ook een dremel, de uitgebreide (extra dingen erbij enzo) kostte 239,- met minder accesoires issie 189,- geloof ik...

Alleen die slijpschijfjes slijten wel als een gek!!

Verwijderd

ja ik heb ze gewoon op mijn werk liggen die boren. :)
maar het is altijd goedkoper en netter dan een dremel.
greetz

Verwijderd

Hmmm, ik heb ook een Dremel. Al een paar jaar. Nog uit de brommertijd. Werkelijk een perfecte tool om je speolpoorten van je brommer mee te vergroten.

Maar voor the case: gatenboor. En die heb je ook uit de 5,-bak. Tuurlijk, die gaat niet zo lang mee, maar hoeveel gaten wilde je boren dan?

Dan nog ff vijlen en hop: gaten genoeg.

Over mijzelf: ik heb gewoon de zijkant van mijn kast opgelaten...

• aatos
voor die gatenzagen geldt hetzelfde als voor decoupeerzagen: je kast is niet zo heel dik metaal, en als je niet elke dag een paar gaten moet maken voldoet een houtzaagje ook wel. dus koop gewoon zo'n bagger gatenzaag voor 10 piek ofzo.

ik heb vaak zat bij gebrek aan metaalzaagjes met een houtdecoupeerzaagje gewerkt. ze slijten gewoon iets sneller en je krijgt niet zo'n heel mooi resultaat.
ik heb zelfs ooit toen alle zaagjes op waren van die lange dunne metaalzaagjes gebruikt (voor in handzaagjes dus). gewoon afbreken en dan past het precies (bijna).
voor 1 gat had ik wel 2 zaagjes nodig..

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

misschien een gek ide, maar gewoon ff naar de gamma of andere zaak gaan en zo'n ding huren? veel goedkoper.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

Verwijderd

Goedkoper asl een hout-7-gaten-boor van 5 piek? Lijkt me niet. Die boor van 5 piek gooi je naderhand gewoon weg.

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
[quote]
als je niet elke dag een paar gaten moet maken voldoet een houtzaagje ook wel. dus koop gewoon zo'n bagger gatenzaag voor 10 piek ofzo
[/quote

Dat dacht ik ooit ook eens, dus gewoon zo'n houtboor op de boormachine gezet en maar raggen op die kast van mij. Veel rook en kabaal, maar op het laatst waren gewoon alle tandjes van die gatenboor weggesleten. Ik had er ook een plankje onder gelegd en die was helemaal verkoold door de wrijvingshitte. Niet doen dus met zo'n houtboor.

Prepare for unforeseen consequences

• Grrrrrene
  • Niet online
Gewoon een goede kopen en verhuren aan andere tweakers :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Neem de Minimot van Proxxon. Een komplete set met slijpschijfjes etc. voor maximaal 140 gulden. Proxxon is gegarandeerd beter. Er wordt alleen geen reclame voor gemaakt. De spullen van Proxxon zijn bekend uit de modelbouwwereld. Deze moet je niet kopen bij een modelbouwzaak omdat die absurde prijzen hanteren. Erg goedkoop met Proxxon artikelen is "Markkauf" (overgenomen door Praxis die "Dremmel" verkoopt).Als je gaten slijpt in je kast kun je de onderzijde van de plaat waar je een gat in slijpt het beste afplakken met verpakkingstape. Het ijzerslijpsel blijft aan het tape plakken! Mij is overigens opgevallen dat, indien je het rooster (of wat er voor door gaat) dat voor je frontside ventilator zit eruit slijpt, de ademhaling van je kast aanzienlijk verbeterd!! Alleen loop je kans dat er tussen je frontplaat en de voorzijde van de kast warme lucht uit je kast gezogen wordt via niet gebruikte 3,5 en 5,25 openingen. Je laat als je pech hebt dus warme lucht circuleren!! Je kan om dit op te lossen een tussenschot van modelbouwplasic in je frontplaat lijmen om er voor te zorgen dat er geen warmelucht aangezogen wordt en er alleen frisse lucht via de ventilatie opening aan de onderzijde aangezogen wordt. Geloof me een A4tje wordt vastgezogen tegen de luchtinlaat onderin de frontplaat van je kast! Het nadeel is dat je een stofzuigertje onder je buro hebt staan. Weg mooie geruisloze lownoise kast....

• Kit
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:03

Kit

Bij de Kwantum hebben ze "dremel" voor 50 piek...... het is van een vage merk. Pas nog gezien
Pagina: 1