Toon posts:

Home Cinema systeem samenstelling: 1500-2000euro

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb het topic met de fotos van setups al een beetje gevolgd :9~ , en weet dat audio en speakers soms een beetje persoonlijk is van smaak, maar toch zou ik graag jullie raad hebben voor een setup van 1500-2000euro.

Wat moet hierin zitten?

Receiver met hdmi passtrough (gaat enkel voor home cinema dienen, voor de rest gebruik ik mijn sonos)

2 front speakers (komen naast het meubel of op het meubel staan, ligt aan formaat)
2 rear speaker (worden opgehangen aan de muur)
1 center speaker.

een subwoofer (al weet ik niet of sommige speakers genoeg bass geven zodat die misschien overbodig is?)
speakers liefst wit om bij interieur te passen

Ruimte van de zithoek is ongeveer 3,5m op 4,5m maar is aan beide kanten open naar bureau en eetplaats toe..

ik zou zeggen, barst maar los..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je bepaalde merkvoorkeuren? En misschien een voorkeur voor de vorm en afmeting van de speakers?

En wat heb je zelf al uitgezocht? En waar twijfel je nu nog over?

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2016 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 16:31
Het is moeilijk om een goed advies te geven, er bestaat niet iets als 'het beste' voor iedereen. Persoonlijke smaak en luister ruimte maken veel verschil.

Een aantal vragen die je jezelf kan stellen zijn wat voor formaat zoek ik? Melkpakjes, boekenplank of vloerstaanders? Wil ik alles in een keer kopen of in delen waardoor je meer geld kan uitgeven aan de receiver/front speakers? Welk merk heb ik een fijn gevoel bij?

Als je die vragen hebt beantwoord plan dan een afspraak in bij een goede hifi zaak en laat ze speakers van je voorkeur merk klaar zetten en ook van andere merken in dezelfde prijs range. Dan krijg je pas een goed beeld van wat de speakers echt doen.

Zelf ben ik uitgekomen op een Denon X3000 met de Dali Zensor 7 en Zensor Vokal, als rears goedkope sony melkpakjes die ik over had. Ben er tot op de dag van vandaag zeer tevreden mee. Tiwazz in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49"

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:13
Wat heb je zelf gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:08

FeaR

In GoT we trust

Een aankoopadvies behoort in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Echter ga ik het topic niet verplaatsen omdat ik de eigen inzet mis. Zoals je zelf aangeeft en ook al door anderen aan is gegeven is audio persoonlijk en zijn er honderden opties te verzinnen. Zeker met zeer algemene eisen als "HDMI passthrough". Al die opties hier op gaan noemen voegt niets toe en leidt alleen tot een doelloos opsomtopic.

Voel je vrij het topic opnieuw te openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies maar voldoe dan wel aan de Quick Start en kom dus zelf met voorbeelden van apparatuur, ideeën hoe je budget gaat verdelen, etc.

[ Voor 47% gewijzigd door FeaR op 06-08-2016 09:34 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.