Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hebski
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-12-2024

Hebski

Less is more!

Topicstarter
Mijn vraag

Hoi allemaal, ik zit sinds gisteren in het buitenland. Van Nederland met de auto naar het zuiden. Ik heb bij Vodafone een 'alles op reis dagbundel' aangeschaft van 2 euro per dag 50mb/50min/50sms. Maar toen ik gisteren probeerde te internetten, over de grens in België werkte het internet niet. Gegevensroaming en Mobiele gegevens staan ingeschakeld en heb op verschillende netwerken proberen te internetten.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Wileyfox Swift (Android 6.0.1)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb de instellingen nagekeken en gegevensroaming etc. staat ingeschakeld (of zie ik iets over het hoofd https://imgur.com/a/XdNuh?)...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:53

OgWok

U.N.C.L.E.

Mijn ervaring is dat het wel eens even kan duren (paar dagen) voordat je met de sim die je hebt het netwerk op kan; in het buitenland tenminste (bellen gaat wel, data niet). Heb dat gemerkt bij KPN; kon zo maar 2 dagen duren; erg vervelend.

Heb je de bundel kort geleden aangeschaft?

[ Voor 5% gewijzigd door OgWok op 06-08-2016 09:13 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hebski

Hebski

Less is more!

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, de bundel is inderdaad pas kort geleden aangezet (gisterochtend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Toevallig afgelopen weekend een dag in Duitsland geweest en inderdaad ook ik had geen data verbinding, roaming alles aan en er stond ook gewoon 4G of H in beeld maar bleef in het signaalsterkte balkje een uitroepteken houden. En dat bleef de gehele dag zo. Zit trouwens bij KPN.

Wel vreemd want normaal heb ik altijd direct een data verbinding. Hier ook 6.0 android

Overigens geen bundel aangeschaft want was meer even Whatsapp checken maar dat deed ik normaal ook niet, normaal was het roaming aanzetten en je had verbinding.

[ Voor 18% gewijzigd door schnumi op 06-08-2016 09:25 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Je kan eens checken of je apn instellingen goed staan (namen toegangspunten). Of je telefoon rebooten. Ook kan het zijn dat data gebruik in het buitenland via je profiel op Vodafone uit staat standaard (is met simyo sim-only )op het kpn netwerk in ieder geval zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebski schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 09:01:
Mijn vraag

Hoi allemaal, ik zit sinds gisteren in het buitenland. Van Nederland met de auto naar het zuiden. Ik heb bij Vodafone een 'alles op reis dagbundel' aangeschaft van 2 euro per dag 50mb/50min/50sms. Maar toen ik gisteren probeerde te internetten, over de grens in België werkte het internet niet. Gegevensroaming en Mobiele gegevens staan ingeschakeld en heb op verschillende netwerken proberen te internetten.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Wileyfox Swift (Android 6.0.1)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb de instellingen nagekeken en gegevensroaming etc. staat ingeschakeld (of zie ik iets over het hoofd https://imgur.com/a/XdNuh?)...
Heb je toevallig een vodafone zakelijk abbonement?

Ik heb hetzelfde probleem gehad (ander toestel maar dat maakt niet uit). Android neemt standaard de normale APN Instellingen van Vodafone, en die werken prima in NL. Maar in het buitenland met een zakelijk abbo, zijn de instellingen anders dan particulier. En dan doet hij het dus niet!

APN office.vodafone.nl als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Wat toevallig, had zelf ook een paar weken geleden geen internet in Duitsland, erg vervelend :(

Ik heb een KPN consumenten abo.

[ Voor 15% gewijzigd door Strunkie op 06-08-2016 09:48 ]

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:34
Strunkie schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 09:47:
Wat toevallig, had zelf ook een paar weken geleden geen internet in Duitsland, erg vervelend :(

Ik heb een KPN consumenten abo.
Ik had het ook met KPN in België en Duitsland 2 weken terug

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Had deze ervaring met KPN 1 en 2 jaar geleden (zomer). Nu gebruik ik T-Mobile en zo snel als ik de grens over ben krijg ik een SMS. Als ik dan een SMS terugstuur met de grootte van de Internet-bundel, die ik wil hebben, werkt het direkt. Kijk daar heb ik wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Blijft raar en zo te zien gebeurd het vaker ook bij KPN. Wel erg onhandig als je al in het buitenland bent en je kan geen verbinding krijgen. Bij mij hielp niks overigens, een reset een keer vliegmodus aan uit etc.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:43
Ik heb exact hetzelfde probleem.
Heb een Wileyfox Swift met Vodafone zakelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROIMaison
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:51
Ik ben zojuist terug gekomen van Duitsland, en heb hetzelfde probleem. Wilde mijn Roaming aanzetten, en kreeg zelfs de melding : "pas op, dit kan toch hoge kosten leiden", maar vervolgens gebeurde er niks. Er bleef een kleine 'r' boven in het verbindingsicoontje staan, wat volgens mij duidt op het feit dat de telefoon je dataverbruik uit heeft gezet, omdat hij gedetecteerd heeft dat hij in het buitenland is.
Ik zou verwachten dat deze kleine 'r' verdwijnt zodra je je roaming aanzet, maar dat gebeurt dus niet..

Ik zit op het Vodafone netwerk.

[ Voor 3% gewijzigd door ROIMaison op 07-08-2016 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Is "gegevensroaming" alleen een aan/uit slider of kun je daar op doorklikken voor meer instellingen? Ik heb op mijn Android toestel nog een extra venster met instellingen daar.

Verder inderdaad de APN instellingen controleren.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 15:32
Gebruik ook een Wileyfox Swift (Android 6.0.1) en had vrijdagavond ook problemen met 4G, 3G was geen probleem. Er was blijkbaar een storing bij Orange (mijn provider):
http://www.gva.be/cnt/dmf...root-aantal-pokemonjagers

Bij mij werkt alles nu weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

schnumi schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 21:57:
Blijft raar en zo te zien gebeurd het vaker ook bij KPN. Wel erg onhandig als je al in het buitenland bent en je kan geen verbinding krijgen. Bij mij hielp niks overigens, een reset een keer vliegmodus aan uit etc.
Raar en lastig; er is (bij KPN) geen lijn op te trekken wanneer het (in sommige gevallen) gaat werken. Heb 2 jaar geleden bij terugkomst KPN een e-mail gestuurd en verteld dat ik niet blij was, dat het mobiele internet zo "vaag" werkt en 2 dagen niets kunnen doen.

Kreeg eerst een reaktie, om de "volgende" keer vanuit Frankrijk te bellen met de helpdesk......... ;), dan konden ze beter zien wat er aan de hand was. Als je je zaakjes niet op orde hebt, dan moet je niet verwachten dat ik dat vanuit Frankrijk ga doen, via de telefoon.

Vond dat een hele slechte oplossing; ze hebben toen nog aangeboden € 10,-- terug te betalen, als compensatie, maar ben er niet op ingegaan. Geen KPN meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:45

The Executer

Lekker belangrijk!

3 jaar terug soortgelijke problemen gehad op vakantie in België. We waren via Duitsland naar België gereden, waarbij mijn sessie in Duitsland niet afgemeld is geraakt. Hierdoor kon ik in België geen nieuwe datasessie opstarten. Gebeld met Vodafone, welke mijn sessie in Duitsland heeft afgemeld. Hierna toestel gereboot om aan te melden waarna alles weer werkte.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chevchelios schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 23:10:
Ik heb exact hetzelfde probleem.
Heb een Wileyfox Swift met Vodafone zakelijk..
Pas je APN instellingen handmatig in naar die van vodafone zakelijk. Opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:04
Ik had een soortgelijk probleem een maand geleden op vakantie. KPN vakantie bundel van 1gig stond aan. Roaming en eu internet aan. We gaan de Duitse grens over en geen internet. Ik moest eu internet in dit geval uitzetten om te kunnen internetten en via de mijn KPN app gekeken of het wel van de vakantie bundel ging. Dit was wel het geval gelukkig.

Jaar ervoor soortgelijke buitenland vakantie bundel met eu internet aan en toen werkte het allemaal wel. Hoop dat je een soortgelijke troubleshoot kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpdijks
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:43
Beste Tweakers, ik had het zelfde probleem met vodafone, you l vakantie bundel opgewaardeerd en aangezet maar het werkte heel kort 3 gb geladen en snel in 4 dgn. door de bundel heen...Heb nu in Frankrijk een orange prepaid gekocht( vergeet legitimatie niet) en zie daar?? Bijna overal 3 g 4 sterren of 4 G!,, kost maar 25 .- 1 gb, 39,90 3 gb, of 50,- 5 gb. Doordat je niet roamt zit ik nu na urenlang dagelijks gebruik na 3 weken nog maar op 1.9 gb verbruik!
Je kan ook een hotspot op je oude telefoon maken, dan kan je familie op de zelfde bundel! :). Ps aavullen kan ook 1 gb 10,- 3 gb 25,- 5gb 39,90 in elke tabak in Frankrijk

[ Voor 6% gewijzigd door gpdijks op 07-08-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
gpdijks schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 11:46:
Doordat je niet roamt zit ik nu na urenlang dagelijks gebruik na 3 weken nog maar op 1.9 gb verbruik!
:?

Het wel of niet roamen heeft toch geen invloed op de hoeveelheid data die je verbruikt?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dream-Evil
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-09 17:20
Wat bij mij altijd werkt is bij het sim menu handmatig instellen dat je in het buitenland bent en daarna rebooten.
Vaak krijg je erna een lijst met netwerken waar je je op kan 'registreren' waarna je internet hebt.

(bij Tele2 met een Oneplus One iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hebski

Hebski

Less is more!

Topicstarter
Allemaal ontzettend bedankt voor jullie reacties maar zonder iets te doen werkt het internet weer sinds vandaag :D
Pagina: 1