Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn huidige systeem stamt uit november 2011, en begint nu echt zijn leeftijd te tonen.
Ik wil mijn nieuwe systeem gebruiken om films/youtube te kijken en internetten, en ook regelmatig te gamen.
Mijn hoofdidee achter het nieuwe systeem is dat het goed moet performen als ik wil gamen, dan mag de geluidsproductie ook wel meer zijn, maar dat het weinig geluid mag maken (CPU/GPU/voeding fans) als het niet zwaar belast word.
Het systeem moet over een jaar of 3 nog steeds de games die dan nieuw uitkomen op zijn minst op redelijke (niet hoge/maximale) settings kan draaien. De games die nu uit zijn moet het geen moeite mee hebben.
Ik heb op dit moment nog geen plannen om op resoluties hoger dan 1920x1080 te gamen.
Het systeem zal niet gebruikt worden voor videobewerking/streaming/twitch etc.
Ook heb ik een hekel aan laadtijden, dus een grote M.2 SSD is een wenspunt.
Ik heb geen plannen om het systeem te gaan overklokken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil niet echt meer dan 1500 euro uit te geven aan dit systeem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis, toetsenbord en dergelijke.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
500Gb SSD (M.2)
16Gb RAM 3.2G
i5-6600 CPU
GTX 1070 GPU
Voeding ~500W
Behuizing (ATX)
CPU Koeling
Windows 10
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De onderdelen van be Quiet lijken goed te staan betreffende geluidsproductie bij goede prestaties.
De ATX kast van be Quiet ziet er ook niet slecht uit, en lijkt me netjes te organiseren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Weinig geluidsproductie onder lichte belasting.
Snel laden van programma's.
Goede prestaties van huidige games, redelijke prestaties over 3 jaar.
Ga je overklokken?
Wat verwacht je van ons?
Wat zijn de verschillen in prestaties en futureproofness van 16Gb @ 3.2G werkgeheugen tegen 32Gb @ 2.4G aangezien deze ongeveer hetzelfde kosten?
Is een betere (stiller) CPU koeler die goed zal passen in dit systeem? Ik zie zelf als hoofdconcurrent de pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition
Wat is het verschil in verwachtte prestaties van een Z170 versus een H170 moederbord voor het verwachtte systeem betreffende toegang geheugen/persistente opslag (zal dit merkbaar zijn, of moet ik een benchmark draaien om dit te zien)?
De keuze van de videokaart. Ik ben erg lang uit dit wereldje geweest. Is er een merk dat wat betreft prijs/prestatie verhouding significant beter is dan de rest, en kunnen jullie een goede suggereren?
Ik kwam na het onderzoeken op het volgende systeem uit:
Mijn huidige systeem stamt uit november 2011, en begint nu echt zijn leeftijd te tonen.
Ik wil mijn nieuwe systeem gebruiken om films/youtube te kijken en internetten, en ook regelmatig te gamen.
Mijn hoofdidee achter het nieuwe systeem is dat het goed moet performen als ik wil gamen, dan mag de geluidsproductie ook wel meer zijn, maar dat het weinig geluid mag maken (CPU/GPU/voeding fans) als het niet zwaar belast word.
Het systeem moet over een jaar of 3 nog steeds de games die dan nieuw uitkomen op zijn minst op redelijke (niet hoge/maximale) settings kan draaien. De games die nu uit zijn moet het geen moeite mee hebben.
Ik heb op dit moment nog geen plannen om op resoluties hoger dan 1920x1080 te gamen.
Het systeem zal niet gebruikt worden voor videobewerking/streaming/twitch etc.
Ook heb ik een hekel aan laadtijden, dus een grote M.2 SSD is een wenspunt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil niet echt meer dan 1500 euro uit te geven aan dit systeem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis, toetsenbord en dergelijke.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
500Gb SSD (M.2)
16Gb RAM 3.2G
i5-6600 CPU
GTX 1070 GPU
Voeding ~500W
Behuizing (ATX)
CPU Koeling
Windows 10
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De onderdelen van be Quiet lijken goed te staan betreffende geluidsproductie bij goede prestaties.
De ATX kast van be Quiet ziet er ook niet slecht uit, en lijkt me netjes te organiseren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Weinig geluidsproductie onder lichte belasting.
Snel laden van programma's.
Goede prestaties van huidige games, redelijke prestaties over 3 jaar.
Ga je overklokken?
Wat verwacht je van ons?
Wat zijn de verschillen in prestaties en futureproofness van 16Gb @ 3.2G werkgeheugen tegen 32Gb @ 2.4G aangezien deze ongeveer hetzelfde kosten?
Is een betere (stiller) CPU koeler die goed zal passen in dit systeem? Ik zie zelf als hoofdconcurrent de pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition
Wat is het verschil in verwachtte prestaties van een Z170 versus een H170 moederbord voor het verwachtte systeem betreffende toegang geheugen/persistente opslag (zal dit merkbaar zijn, of moet ik een benchmark draaien om dit te zien)?
De keuze van de videokaart. Ik ben erg lang uit dit wereldje geweest. Is er een merk dat wat betreft prijs/prestatie verhouding significant beter is dan de rest, en kunnen jullie een goede suggereren?
Ik kwam na het onderzoeken op het volgende systeem uit:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 227,- | € 227,- |
| 1 | Gigabyte GA-Z170XP-SLI | € 132,50 | € 132,50 |
| 1 | Palit GeForce GTX 1070 Super JetStream 8GB | € 484,- | € 484,- |
| 1 | be quiet! Silent Base 600 Zwart/Zilver | € 97,01 | € 97,01 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM | € 30,99 | € 30,99 |
| 1 | be quiet! Pure Rock | € 29,43 | € 29,43 |
| 1 | GeIL Dragon RAM GWW416GB3200C15DC | € 83,68 | € 83,68 |
| 1 | be quiet! Pure Power L8 530W CM | € 74,95 | € 74,95 |
| 1 | Samsung SM951 (NVMe) 512GB | € 239,- | € 239,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.398,56 | |