Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejabberd
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 21:57
Ik woon in België in een appartement waar aansluitingen zijn voorzien voor kabeltelevisie en -internet via Telenet maar ik gebruik enkel de telefoonlijn voor ADSL. In de gemeenschappelijke ruimte met meterkasten waar ook telefoon en kabel binnenkomt voor de verschillende appartementen zie ik dat bij de kabel voor mijn appartement (er hangen labels aan met de busnummers) een connector tussenzit die er niet is bij die voor de kabels van mijn buren. Die heeft de benaming "Model TOF V4.0 2713 Mampaey Engineering".

Weet iemand waarvoor dit tussenstuk dient? Zou het kunnen dat men hiermee het signaal onderbreekt voor niet-klanten en dat ik dus - hypothetisch - de kabel zou kunnen aftappen als ik dit tussenstuk verwijder? >:)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:21
Heb je er een foto van?

En nee daarmee onderbreken ze het signaal niet. Dat doen ze in de wijk kasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejabberd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/efkRTioblDivq495WdnglsqZ/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejabberd
@.Maarten: heb je al enig idee wat dat tussenstuk zou kunnen zijn? Zou het niet kunnen dat de "wijkkast" gewoon in onze gemeenschappelijke ruimte staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:21
Nee als de wijkkast daar stond had je veel meer kabels lopen.

Ik heb geen idee. Ik gok op een line equalizer. Wordt gebruikt om het signaal op bepaalde punten te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejabberd
Wel vreemd dat men die "line equalizer" dan op mijn aansluitingspunt heeft gehangen terwijl ik de lijn niet gebruik. Zou het misschien een hulpstuk kunnen zijn dat storingen op ongebruikte lijnen afblokt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeRambo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-10 18:16
We zijn inmiddels bijna 10 jaar verder, maar het leek me toch fijn om het antwoord op deze vraag te geven. Ik heb sinds vorig jaar orange, enkel internet. Daarvoor had ik telenet. Bij de installatie van Orange werd dit er tussen geplaatst omdat ik geen tv afneem. Of dit verder nog extra functies heeft weet ik niet.
Pagina: 1