Een cross-post met Stack Overflow maar weinig respons daar.
Ik zit met het volgende probleem:
Als ik mijn applicatie debug in Visual Studio dan zie ik regelmatig een soort van uitbraak van tot wel 80 de zelfde queries tijdens een page load. Het is ook niet vooruit te branden. Het is een code first project wat ik geerfd heb van een andere programmeur. Ik doe al mijn database migraties met SQL scripts aangezien er ook altijd data overgepompt moet worden enzovoort. Ook makkelijker met CI en terug rollen van dingen.
Het lijkt er op dat EF probeert om te checken of tables bestaan en ze dan aan te maken. Maar ik heb inmiddels wat maatregelen genomen om dat tegen te gaan:
Deze code wordt ook geraakt als ik breakpoints zet dus ik ga er van uit dat al die auto init zut gewoon niet meer werkt. Toch staat mijn hele log vol met:
Ik zit met het volgende probleem:
Als ik mijn applicatie debug in Visual Studio dan zie ik regelmatig een soort van uitbraak van tot wel 80 de zelfde queries tijdens een page load. Het is ook niet vooruit te branden. Het is een code first project wat ik geerfd heb van een andere programmeur. Ik doe al mijn database migraties met SQL scripts aangezien er ook altijd data overgepompt moet worden enzovoort. Ook makkelijker met CI en terug rollen van dingen.
Het lijkt er op dat EF probeert om te checken of tables bestaan en ze dan aan te maken. Maar ik heb inmiddels wat maatregelen genomen om dat tegen te gaan:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
| public class MyConfig : DbConfiguration { public MyConfig() { SetDatabaseInitializer<DatabaseContext>(null); } } |
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| public DatabaseContext() : base("DefaultConnection") { Configuration.LazyLoadingEnabled = false; Database.SetInitializer<DatabaseContext>(null); } public DatabaseContext(string connectionString) : base(connectionString) { Configuration.LazyLoadingEnabled = false; Database.SetInitializer<DatabaseContext>(null); } |
Deze code wordt ook geraakt als ik breakpoints zet dus ik ga er van uit dat al die auto init zut gewoon niet meer werkt. Toch staat mijn hele log vol met:
SQL:
1
2
3
| IF db_id(N'dbname') IS NOT NULL SELECT 1 ELSE SELECT Count(*) FROM sys.databases WHERE [name]=N'dbname' -- en SELECT COLUMN_NAME FROM INFORMATION_SCHEMA.COLUMNS where TABLE_NAME=@Table |
iOS developer