Live stream webcam?

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Beste all,

Ik zit dus te gissen nu met wat ik moet doen en vraag daarom ffjes jullie hulp, ik wil dus voor Ne2000 een live stream webcam ophangen, wat me dus best leuk lijkt, nu heb ik wel dat ik plaatjes kan uploaden elke 10 sec oid, maar dat live streamen kom ik niet aan uit welk programma ik moet hebben,

Dat camarades geval ben ik al tijdje mee bezig maar nop.
Zou iemand een degelijk prog weten waarmee je zou kunnen live-streamen online / local ?

alvast bedankt.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Goh het wordt weer zomer en dan krijgen de webcams weer een slinger. Heb je al gezocht op dit forum???

Effe op tucows een stukje software d/len webcam32 is een veelgebruikte.

Echt live stream zal je alleen lukken als je met een enorm dikke kabel aan het internet zit. Dan gebruik je de profi spullen bij www.real.com of de ms mediaspullen. Daar zit ook capture en streaming software bij.

Verwijderd

Overigens, je mag wel een flinke lijn hebben om beeld te gaan livestreamen. Met een Chello abbo redt je het never nooit.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op woensdag 27 juni 2001 09:23 schreef Gordijnstok het volgende:
Overigens, je mag wel een flinke lijn hebben om beeld te gaan livestreamen. Met een Chello abbo redt je het never nooit.
Zo jongen nog niet helemaal wakker, volgens mij zei ik hetzelfde :)

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 09:29 schreef cutter het volgende:

[..]

Zo jongen nog niet helemaal wakker, volgens mij zei ik hetzelfde :)
|:( idd, ik ben nog niet echt wakker. :)

Verwijderd

[topic=170647] eerst die webcam 32 een plaatje elke 10 sec up laten loaden en dan maak je html met een linkje naar plaatje en dan laat die refreshen elke 10 sec

[topic=170647]

check hier

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mjah

wel eens gedacht aan een lan party waar je local zit te streamen enzo?

GOh toevallig heb je daar 100mbit waarmee je het wel red, dus niet slim proberen te wezen aub.

Dank,en ik zal proberen met webcam32

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:06
mijn broer doet camarades op een 56k modempje (zit op curacou en kan zo af en toe z`n koppie laten zien aant thusi font)

gaat niet vloeiend natuurlijk maar om nou te zeggen echt zwaar klote neuh

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• arjen-h
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08-2025
via http://www.spotlife.com/ heb ik wel eens gestreamed het duurde ff voor het werkte maar het ging wel geinig, (gebruikte Real).

Maar ik kreeg laatst een mailtje dat er binnenkort voor betaald moet worden dus zal het wel weer tegenvallen, je kunt iig ff op de site kijken.

Verwijderd

als er mensen zijn die belang hebben bij livestream bestanden, mail me dan even, dan krijg je een compleet pakket, met source.html erbij per mail.
m.withoff@kabel.netvisit.nl

Verwijderd

Ik ben nu al een tijdje aan het klooien om mijn webcam op een site te krijgen, veel gezocht hier en op andere fora en overal zie ik: gebruik webcam32, ook wel andere, maar vooral vaak webcam32. Ik gedownload, install, netjes ftp eigenschappen ingevoerd, wil gaan werken, helaas.... permission denied. Het wacht woord klopt wel, want ik krijg toegang, anders zegt ie: incorrect username/password. misschien ligt het aan de file die op de server moet staan, je moet een targetfile aanwijzen, dus ik heb gewoon een random jpg erop gezet die als target dient, maar dat werkt neit, als ik er niks op zet aar wel een target aanwijs krijg ik hetzelfde antwoord, permission denied

a fijn, iemand enig idee? ik begin namelijk lichtelijk gek te worden....

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:43
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 16:29:
Ik ben nu al een tijdje aan het klooien om mijn webcam op een site te krijgen, veel gezocht hier en op andere fora en overal zie ik: gebruik webcam32, ook wel andere, maar vooral vaak webcam32. Ik gedownload, install, netjes ftp eigenschappen ingevoerd, wil gaan werken, helaas.... permission denied. Het wacht woord klopt wel, want ik krijg toegang, anders zegt ie: incorrect username/password. misschien ligt het aan de file die op de server moet staan, je moet een targetfile aanwijzen, dus ik heb gewoon een random jpg erop gezet die als target dient, maar dat werkt neit, als ik er niks op zet aar wel een target aanwijs krijg ik hetzelfde antwoord, permission denied

a fijn, iemand enig idee? ik begin namelijk lichtelijk gek te worden....
offtopic:
lekkere kick :P

wat je kan proberen is om de jpeg in je root folder van je website te laten gooien, als hij daar geen error geeft, heb je waarschijnlijk gewoon geen permissie om weg te schrijven naar de folder waar je van origine heen wou schrijven..

rm -rf ~/.signature

Verwijderd

Ja ik had ook al zoiets bedacht, maar in de root krijg ik gewoon dezelfde foutmelding!

• bakakaizoku
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 16:45:
Ja ik had ook al zoiets bedacht, maar in de root krijg ik gewoon dezelfde foutmelding!
tja dan weet ik het ook niet, de laatste keer dat ik webcam32 gebruikte is ook al weer 1,5 jaar terug..

probeer het eens met webcamxp ?

rm -rf ~/.signature

Verwijderd

mattttt schreef op 06 november 2003 @ 16:49:
[...]

tja dan weet ik het ook niet, de laatste keer dat ik webcam32 gebruikte is ook al weer 1,5 jaar terug..

probeer het eens met webcamxp ?
webcamXP is inderdaad een hele goeie... heppum zelf ook regelmatig gebruikt. Hij livestreamed zelfs zo goed, dat ik hem met geen mogelijkheid van die livestream kon afhalen hehe :P

Verwijderd

webcamXP lijkt goede dingen te doen.. ik draai em nu lokaal op het netwerk hier, en het werkt :) probleem is alleen, ik moet em op internet hebben en ik heb hier een router waardoor ik dus geen goed ip krijg, hoe kan ik ervoor zorgen dat ik mijn kop over web stuur? :)

alvast bedankt, want ik ben in ieder geval al een stuk verder!

• bakakaizoku
je kan ergens het listening ip invullen, moet je ff in de configuratie bladeren

rm -rf ~/.signature

Verwijderd

Hmmm, hij weigert nog steeds te werken, ik heb em nu zo ver dat ie over het exhte ip adres moet streamen, maar als ik dan zelf naar dat ip ga (80.60.32.199:81) krijg ik het bericht dat ie de server niet kan vinden. Als ik de html pagina open, verschijnt het wel alleen blijft het schermpje grijs....

ik werk met een thomson speedtouch 500s router maar volgens mij kan dat het probleem niet zijn... wat het dan wel is is mij een raadsel 8)7

hopelijk weet één vna jullie het?

• bakakaizoku
je kan niet via NAT naar je eigen cam kijken, probeer het eens via een andere verbinding en je ziet dat hij het dan wel goed doet

rm -rf ~/.signature

Verwijderd

hmmm anderen kunnen het ook niet zien :(

hoe kut is het dat het ZO makkelijk zou moeten zijn en dat ik het gewoon na een week nog steeds niet aan de praat heb.

moet ik nog iets als server instellen ofzo voordat iemand het kan benaderen? het zou toch genoeg moeten zijn als ik webcamxp draai en zeg "Start server"?

• bakakaizoku
poort op je router ook open staan ? :?

If yes, dan geef ik het op. Hij deed het bij mij na poortmapping en extern ip adres toewijzen meteen, toen ik nog achter een NAT zat.

rm -rf ~/.signature

Verwijderd

Probeer eens een andere setting voor je stream (Jave/Javascript/Flash). heeft bij mij het probleem opgelost.

Verwijderd

nou, de poort staat open, de server draait, maar het ding weigert alle dienst..

kijken waar ik em nog meer voor kan gebruiken, wk webcamslingeren ofzo want dit doet ie niet

in ieder geval bedankt

Verwijderd

setting wijzigen werkt ook niet, alledrie geven een Kan server niet vinden boodschap, als ik het zelf probeer en ook als iemandvan buitenaf het probeert
Pagina: 1