Suggestie: Maximale levertijd filter op categorie pagina

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brentolinni
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:54
Filter in kwestie:
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/qr08t/8cb57dd678.png

De laatste dagen zat ik de nieuwe videokaarten zoals de RX480 en GTX1060 in de gaten te houden en het viel mij op dat heel veel uitvoeringen van deze producten op pre-order of 12+ dagen staan bij de winkels.
De winkels zonder voorraad verkopen een product voor een prijs die 30 tot 50 euro goedkoper is dan de concurrent, die deze wel op voorraad heeft. Hierdoor onstaat een misleidende minimale prijs.

Ik vroeg mij af of de toevoeging van een maximale levertijd filter op de categorie-pagina een goede haalbare toepassing kan zijn. Deze filter zorgt er ook voor dat een nieuwe minimale prijs wordt weergegeven naast het product (beginnend bij de winkel die het product wel op voorraad heeft).

Als er op de blauwe "prijs/prijzen" knop wordt gedrukt kan de filter instelling worden doorgevoerd naar de prijzen pagina.

Is dit een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:51

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Brentolinni schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 21:17:
Filter in kwestie:
[afbeelding]

De laatste dagen zat ik de nieuwe videokaarten zoals de RX480 en GTX1060 in de gaten te houden en het viel mij op dat heel veel uitvoeringen van deze producten op pre-order of 12+ dagen staan bij de winkels.
De winkels zonder voorraad verkopen een product voor een prijs die 30 tot 50 euro goedkoper is dan de concurrent, die deze wel op voorraad heeft. Hierdoor onstaat een misleidende minimale prijs.

Ik vroeg mij af of de toevoeging van een maximale levertijd filter op de categorie-pagina een goede haalbare toepassing kan zijn. Deze filter zorgt er ook voor dat een nieuwe minimale prijs wordt weergegeven naast het product (beginnend bij de winkel die het product wel op voorraad heeft).

Als er op de blauwe "prijs/prijzen" knop wordt gedrukt kan de filter instelling worden doorgevoerd naar de prijzen pagina.

Is dit een goed idee?
Heel goed idee, maar technisch lastig door te voeren. Het probleem zit 'm in de grote hoeveelheid producten die je kan zien op een categoriepagina. Default zijn het er geloof ik 25 producten per pagina, maar dit is ook in te stellen op 50 of zelfs 100. Voor elk product zal dus alle levertijden opgehaald moeten worden, gecheckt of deze voldoet aan jouw instelling en dan al dan niet tonen. Dit is vrij zwaar en zal elke keer opnieuw bekeken moeten worden.

Ik zet hoe dan ook je verzoek door naar Mooie Features, ter beoordeling van het product-team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWijnhoven
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-07 17:18
goede vraag, ik zat zelf ook al te zoeken naar deze feature voor hetzelfde doel.
verbaast me dat het er nog niet is, met een beetje database design zou dit niet echt spannend moeten zijn om te implementeren!
+1 voor de feature request!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het lijkt me ook wel een nuttige feature. Ik gebruik het ook wel regelmatig als ik iets in een webshop moet bestellen en het snel nodig heb. Ik geef het even door aan Maite die over de Pricewatch gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvwoens
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-01-2023
Heel veel leveranciers hebben producten in de lijst staan die ze helemaal niet kunnen leveren. Een simpel filter "levertijd 12+ dagen niet tonen" of "alleen direct leverbaar" is wat mij betreft een essentiele, maar nu ontbrekende feature