AMD Mobo + CPU

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en videobewerking (Adobe After Effects CC2014).

Wat mag het systeem gaan kosten?
€150.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles behalve de processor en het moederbord.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een AMD processor en een AMD moederbord.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD :)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb momenteel een 500W voeding, dus het moet daar wel mee kunnen werken.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb momenteel een i5 4430 en een ASUS H81M-A. Ik wil mijn processor en moederbord graag een upgrade geven, maar gezien mijn budget gaat dit met intel niet meer lukken, daarom wil ik graag overstappen naar AMD. Ik hoop dat jullie hier mij een beetje mee kunnen helpen, want ik snap er niet heel veel van :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je voor €150,- een AMD CPU en moederbord gaat kopen ga je er op alle vlakken flink op achteruit tegenover je huidige i5. Zelfs een FX 9590 8 core van 4,7Ghz is in games langzamer. Met video's renderen is hij misschien iets sneller, maar dan heb je wel een moederbord van 200 euro en een koeler van 75 euro nodig terwijl hij ook nog eens 3 keer zo veel stroom verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:23
Je zult er qua prestaties op achteruit gaan als je overstapt op AMD. Die i5 presteerd beter dan zelfs een FX-8350. Daarnaast moet je voor een octocore AMD een aardig duur moederbord nemen waardoor je boven het budget komt.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hebben jullie dan misschien een tip voor mij voor een nieuw moederbord waarmee ik later wel nog met intel kan upgraden?

Ik kan ook maar 16GB werkgeheugen op dit moederbord plaatsen, terwijl ik toch wel graag 32GB zou hebben i.v.m. het videobewerken. Maar is het nou wel verstandig om een 1150 socket mobo te kopen en dan bijvoorbeeld later naar een 4690k te upgraden, of kan ik beter wachten en doorsparen voor een 1151 socket mobo met een skylake processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 4690k is nou ook niet veel sneller dan een 4430, of je moet hem aardig gaan overklokken. Ook een Skylake i5 is niet echt een upgrade die de moeite waard is, zeker als je met een laag budget zit.

Haswell is alleen nog interessant als je ze voor een leuke prijs tweedehands op de kop kunt tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je dan misschien een voorstel voor een beter moederbord? Sorry, ik ben heel erg slecht wat moederborden en cpu's betreft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt eraan wat er in je kast past. Nieuw is dit nu een aardige keuze voor de prijs en als je kast ATX moederborden ondersteunt:
pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6

Of anders MicroATX:
pricewatch: MSI B85M-E45

Beiden ondersteunen volgens de specificaties 32GB geheugen.

Tweedehands zou je hier misschien nog wat van de prijs af kunnen krijgen:
V&A aangeboden: ASRock H97 Anniversary

Anders kun je net zo goed voor de Gigabyte gaan.

Loop je nu tegen de limiet van je 16GB geheugen aan? Anders gaat meer geen verschil in snelheid maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2016 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn kast ondersteund ATX en MicroATX (Cooler Master Elite 430)

Ik merk toch dat 16GB niet echt genoeg is, dus ik wil inderdaad naar de 32GB toe.
Verder zou ik het fijn vinden als het moederbord een beetje in mijn systeem past qua kleur (rood/zwart).
Ook moet het minimaal 6 USB poorten hebben, 7.1 surround sound en natuurlijk 32GB RAM ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja keuze genoeg:
https://tweakers.net/cate...r4e3sxjYMGa23UX62MMlzX-gY

De filters zijn al aangepast naar je wensen. (behalve USB maar dat is makkelijk te checken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:23
Welke Windows heb je? Windows 7 Home versies ondersteunen namelijk maar tot 16GiB geheugen. Volgens mij is die grens er ook nog bij Windows 8(.1). Bij Windows 10 ondersteunen de 'mindere' versies 128GiB.

[ Voor 74% gewijzigd door NitroX infinity op 06-08-2016 00:03 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows 10 pro 64bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27
offtopic:
Je nickname en merkvoorkeur raken kant noch wal. 8)7