Motorsteun afgebroken aan motorblok (!!) - Nissan Almera

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2016 19:16 . Reden: Wil dit topic verwijderen ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Aluminium of is het giet ijzer? Alu kan niet gelast worden, want te slap om te lassen. En al zou je het kunnen lassen, zit het ook zo weer los omdat je blok teveel in beweging is.

maar goed dat is mijn simpele zielen conclusie, misschien kan hier iemand anders meer licht op schijnen.

[ Voor 53% gewijzigd door Lip op 05-08-2016 20:49 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermoed gietijzer of gietstaal...
Had eerder deze week contact opgenomen met een lasser. Maar hij zag het uiteindelijk ook niet zitten om zoiets te lassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lip schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 20:46:
Aluminium of is het giet ijzer? Alu kan niet gelast worden, want te slap om te lassen. En al zou je het kunnen lassen, zit het ook zo weer los omdat je blok teveel in beweging is.

maar goed dat is mijn simpele zielen conclusie, misschien kan hier iemand anders meer licht op schijnen.
Ik vermoed gietijzer of gietstaal...
Had eerder deze week contact opgenomen met een lasser. Maar hij zag het uiteindelijk ook niet zitten om zoiets te lassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Dat blok is dus rijp voor de sloop, ben ik bang. Misschien een schadeauto halen (uit duitsland)?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:48
Dat blok is inderdaad rijp voor de sloop. Moet een ander onderblok in om dat te fixen. En dat is duur als je het niet zelf kunt. Dan is een gebruikte motor vaak goedkoper omdat dat minder arbeid kost.

Zoals je aan de fotos kunt zien is de hele voorbalk opgeschoven. Kijk maar hoe kom de motorsteun zit. Dit geeft zijwaartse kracht op de bouten. En dan krijg je gewoon het standaard hefboom verhaal. Het zwakste stuk knapt af. En dat zijn helaas niet de bouten geweest.

[ Voor 40% gewijzigd door .Maarten op 05-08-2016 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Lip schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 20:46:
Alu kan niet gelast worden, want te slap om te lassen.
Alu kan wel gelast worden, (doe het zelf ook) al zal het de sterkte aan kunnen tasten, maar dit ziet er niet uit als alu inderdaad.

Waarvoor zijn de omliggende gaten? Ik zou zelf kijken of ik een constructie kan maken die vast komt te zitten in de andere omliggende gaten. Maargoed, als je niet zelf kunt lassen, dan moet je het laten doen, en dan is het gauw weer kostbaar. En anders inderdaad een ander blok opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_ferry_ schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 21:48:
[...]

Alu kan wel gelast worden, (doe het zelf ook) al zal het de sterkte aan kunnen tasten, maar dit ziet er niet uit als alu inderdaad.

Waarvoor zijn de omliggende gaten? Ik zou zelf kijken of ik een constructie kan maken die vast komt te zitten in de andere omliggende gaten. Maargoed, als je niet zelf kunt lassen, dan moet je het laten doen, en dan is het gauw weer kostbaar. En anders inderdaad een ander blok opzoeken.
Geen idee waarvoor die andere 'gaten' dienen. Ik kan zelf niet lassen... :(
Een ander blok kopen is misschien een optie. Maar dan zit ik weer met het probleem dat ik dat niet zelf kan plaatsen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik ben geen lasser, laat staan dat ik verstand van heb. Maar op het punt waar de montagepunten van de steun zitten, daar wil je toch geen lasnaad hebben? maw die gedachtegang is geen onlogische toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:52

royhoi

-

Ik denk dat een goede garage de gaten wel dieper kan boren en daar opnieuw schroefdraad in tappen. Of anders een nieuwe steun maken die je op huidige bouten vast zet zoals die versnellingsbak bout.

De motor hangt niet aan deze steun. Deze steun is er enkel voor om het kantelen van de motor te beperken.

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-09 13:05
Even vooropgesteld dat ik geen las expert ben. Maar wat is er mis met dit gewoon vol lassen en vervolgens een niet gat boren + tappen?

Maar ja, ik weet niet hoe lang een garage daar mee bezig is. Het is tegenwoordig het uurloon dat het hem doet.

Motor er uit, fixen, weer terug zetten. 1 a 2 dagen? 1000 euro?

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:54
Deze foto's zijn, als ik het goed lees, niet van de auto van TS.
de schade kan dus anders zijn.
Daaruit dus geen conclusies trekken lijkt mij.

Volgende keer zal ik eerst op de link klikken :z

[ Voor 17% gewijzigd door Marcel Br op 06-08-2016 14:16 . Reden: niet goed kiek'n ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Vergeet het maar. We hebben een high speed camera op de motor dyno en hoe de motorsteunen op een buggy te keer gaan bij een vliegwiel resonantie. Je ziet echt het motorblok serieus schudden op zijn steunen.

Het zijn de trekkende krachten die je nu niet meer kan houden. Dus als je gaat lassen dan moet je al een flink oppervlak gaan hechten.

Er is een reden waarom men er de vingers niet aan wilt branden.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf lasser van beroep en ik weet uit ervaring dat gietijzer niet makkelijk te lassen is. je heb er speciale elektroden voor nodig, en je zal het geheel warm moeten stoken en langzaam laten afkoelen in zand of glaswol. ik raad dus aan zoek een ander motor blok is het minste risico op scheuren enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:54
Zijn de bouten ook afgebroken of zijn die gewoon zo kort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Met een beetje fantasie is er wel wat te fabriceren, alleen zal de gemiddelde automonteur/garage daar niet snel aan beginnen (te riskant, te moeilijk, te duur).

Er is vast een hobbybob te vinden die een adaptertje kan maken voor de omliggende gaten/bouten (als tijdelijke oplossing uiteraard, tot je een sloopmotor hebt gevonden of iets anders hebt gekocht).

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Dom vraagje hoor - maar zelfs al zou TS een hobbybob oplossing voor elkaar krijgen, gaat de auto dan nog wel door de APK komen of kan de auto op andere gronden niet meer toelaatbaar worden verklaard? (Ik heb echt geen idee wat de regelgeving is maar ik ga er toch vanuit dat er een legale limiet is aan creatieve reparaties?)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderblok van de sloop halen, voorkeur heeft duitsland, altijd wat goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit vind de RDW niet leuk, motor hoort bij de kreukelzone. Maar moet flinke klap geweest zijn, of ruk ontwerp. Motorsteunen breken niet zomaar af haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2016 19:17 . Reden: Wil dit topic verwijderen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 20:43
Ik kan maar één foto zien met een belgisch kenteken dus ik kan geen informatie achterhalen zoals bouwjaar etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:06

4x2

lộn xộn quá

Als het mn eigen auto was geweest (gezien de dagwaarde) had ik de motorsteun incl motorsteun terug op zn plek gezet, de restanten vastgebakken terwijl het gewoon zo in de motorruimte hangt en verder gereden.

Oftewel: zoek een maatje met een lasapparaat, rijd dr heen, laat het hem vastbakken, laat het afkoelen met de rest van de motor en rijd 's avonds naar huis.
Breekt het weer af, jammer dan, in het ergste geval moet je ergens langs de kant van de weg stoppen en je auto af laten slepen.
Maar met een beetje geluk kan het nog heel lang goed gaan.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

iK Vraag me af op het niet op te boren is en dieper te tappen ?

Iperf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 21:43

fynrd1

Fooled by Randomness

Misschien een idee om een schade expert naar de auto te laten kijken? Kan me niet voorstellen dat je slechts een scheve bumper en twee kapotte motorsteunen hebt. Auto versus beton is vaak einde verhaal, ook al ziet het er optisch nog ok uit.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2016 19:18 . Reden: Wil dit topic verwijderen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 20:43
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 11:55:
Alvast bedankt voor de massale reacties! Elke reactie is echt wel nuttig!

Ik ben net bij iemand geweest die me wat geholpen heeft. Die steun lijkt nog niet zo erg te zijn. De motor is nog op 3 andere punten goed vast. Die voorste steun die is afgebroken dient eerder om koppel en vibraties te dempen. Die motor zit echt nog goed vast op zijn plaats. Dus voorzichtig rijden... De herstelling van die steun is dus niet echt aan de orde (gezien de complexiteit, risico op herval, kost aan manuren...).

[...]

U hebt gelijk. Ben ik vergeten vermelden... Het betreft een Nissan Almera 1.5 benzine (16 valves) van 2002 met 98.000 km's. Verder heeft hij opties zoals airco, servo, centrale vergrendeling... Is een 3-deurs model.
Iemand die hier een waarde kan op plakken? :D
http://www.gaspedaal.nl/N...2001&brnst=Benzine&srt=pr

Dit is wel de Nederlandse markt maar die zal niet zoveel verschillen met de Belgische voor deze auto. Kijk en vergelijk en je weet wat er gevraagd wordt voor die auto's. Trek daar een nieuwe motor vanaf (ruilmotor) en je weet wat er over blijft (nagenoeg niets).

Ik denk dat de export een paar honderd geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:48
Kijk ook eens goed naar de foto's. De voorbalk is ook krom. De mororsteun staat niet recht voor het blok. Onderhuids heb je dus nog best wat schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

4x2 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 11:40:
Als het mn eigen auto was geweest (gezien de dagwaarde) had ik de motorsteun incl motorsteun terug op zn plek gezet, de restanten vastgebakken terwijl het gewoon zo in de motorruimte hangt en verder gereden.

Oftewel: zoek een maatje met een lasapparaat, rijd dr heen, laat het hem vastbakken, laat het afkoelen met de rest van de motor en rijd 's avonds naar huis.
Breekt het weer af, jammer dan, in het ergste geval moet je ergens langs de kant van de weg stoppen en je auto af laten slepen.
Maar met een beetje geluk kan het nog heel lang goed gaan.
Das een goede tip als je nooit verder komt dan 50 km om je woonplaats. Maar dit soort dingen hebben de neiging af te breken op een bergpas in oostenrijk.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Maarten schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 12:31:
Kijk ook eens goed naar de foto's. De voorbalk is ook krom. De mororsteun staat niet recht voor het blok. Onderhuids heb je dus nog best wat schade.
@TS
dit, en om te denken dat het motorblok wel even goed blijft zitten omdat het nog op 3 punten van de 4 vast zit 8)7
Je brengt niet alleen jezelf in gevaar maar ook anderen, denk hier eens aan.

als de auto niet een erfenis, gift, met ''liefde'' behandeld.... dump deze en zoek een ander blik.
Eerste beste APK als je deze al officieel laat keuren, zal falikant falen. die motorsteunen zitten er niet voor niks....
dacht ergens een documentaire te hebben gezien wat er gebeurd tijdens rijden op hoge/lage snelheden waar de motorblok helemaal vandoor gaat. krachten die jij je niet voor kunt stellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:59
.Maarten schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 21:07:

Zoals je aan de fotos kunt zien is de hele voorbalk opgeschoven. Kijk maar hoe kom de motorsteun zit. Dit geeft zijwaartse kracht op de bouten. En dan krijg je gewoon het standaard hefboom verhaal. Het zwakste stuk knapt af. En dat zijn helaas niet de bouten geweest.
Dit, je radiator is krom / staat onder spanning. Dit komt omdat je voorfront (waar de radiateur en koelfan etc inhangt) krom is door de klap. Dat je bumpers er aan de buitenkant nog redelijk opzitten zegt niks, al zegt die grote naad tussen je bumper en je motorkap ook al dat de boel krom is.

Als je dit goed wilt repareren moet je dus een ander onderblok of vervangend blok hebben en een andere (onderhuidse) voorkant van de sloop. Zit meestal met 2 bouten aan elke kant vast aan je uitstekende chassisbalken in de motorruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit brikkie is niets meer waard, overtuigend total loss. Vergeet het en koop een andere auto, dit is een veel te ernstig probleem voor een auto met zo´n lage dagwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Hoewel 98k niet zo heel veel is, we hebben het wel over een 14 jaar oude, dood normale Almera 1.5je. Dat ding is echt economisch afgeschreven en absoluut niet waard om daar geld in te steken.

Als het een bijzonder zeldzame auto zou zijn, een R34 GT-R of een S15 Silvia in goede conditie, dan zou je een grondige reparatie nog kunnen overwegen icm met een blok revisie ofzo.

Maar dit lijkt mij gewoon einde oefening. En zoals gezegd, die steunen zitten er niet voor niets. Denk ook aan de veiligheid van jezelf, je familie of vrienden die met je meerijden en het overige verkeer.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:35
Auto zonder schade, 1500 of 2000 misschien. Haal daar een deuk met wat onderhuidse schade vanaf en je bent total loss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
Flagg schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 12:59:
[...]

Das een goede tip als je nooit verder komt dan 50 km om je woonplaats. Maar dit soort dingen hebben de neiging af te breken op een bergpas in oostenrijk.
Zelfs dan. Als je geluk hebt blijft zo'n las 3 dagen heel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belgie kent toch geen apk, tenminste dat idee heb ik als ik daar rondrij, dus lekker verder rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 17:40:
Belgie kent toch geen apk, tenminste dat idee heb ik als ik daar rondrij, dus lekker verder rijden.
http://www.belgium.be/nl/...che_vereisten/autokeuring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Geweldig advies! Ideaal om bij een ongeval met letsel zwaar de pineut te zijn. Want ja, waar is die motorsteun gebleven?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:33

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Euhm al de wagens gaan hier gewoon naar de keuring (de meeste jaarlijks), is je wagen niet gekeurd dan mag je hem aan de kant zetten :+

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Chevy454 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 17:49:
[...]

Geweldig advies! Ideaal om bij een ongeval met letsel zwaar de pineut te zijn. Want ja, waar is die motorsteun gebleven?
Duh, die was toch niet nodig??? Ik wil graag de motor in de cabine hebben, wanneer ik me te pletter rij. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lip schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 19:12:
[...]

Duh, die was toch niet nodig??? Ik wil graag de motor in de cabine hebben, wanneer ik me te pletter rij. :+
met of zonder motorsteun(en)?
Pagina: 1