-
[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2016 19:16 . Reden: Wil dit topic verwijderen ]
[ Voor 53% gewijzigd door Lip op 05-08-2016 20:49 ]
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Ik vermoed gietijzer of gietstaal...Lip schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 20:46:
Aluminium of is het giet ijzer? Alu kan niet gelast worden, want te slap om te lassen. En al zou je het kunnen lassen, zit het ook zo weer los omdat je blok teveel in beweging is.
maar goed dat is mijn simpele zielen conclusie, misschien kan hier iemand anders meer licht op schijnen.
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
[ Voor 40% gewijzigd door .Maarten op 05-08-2016 21:09 ]
Alu kan wel gelast worden, (doe het zelf ook) al zal het de sterkte aan kunnen tasten, maar dit ziet er niet uit als alu inderdaad.Lip schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 20:46:
Alu kan niet gelast worden, want te slap om te lassen.
Geen idee waarvoor die andere 'gaten' dienen. Ik kan zelf niet lassen..._ferry_ schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 21:48:
[...]
Alu kan wel gelast worden, (doe het zelf ook) al zal het de sterkte aan kunnen tasten, maar dit ziet er niet uit als alu inderdaad.
Waarvoor zijn de omliggende gaten? Ik zou zelf kijken of ik een constructie kan maken die vast komt te zitten in de andere omliggende gaten. Maargoed, als je niet zelf kunt lassen, dan moet je het laten doen, en dan is het gauw weer kostbaar. En anders inderdaad een ander blok opzoeken.
K
[ Voor 17% gewijzigd door Marcel Br op 06-08-2016 14:16 . Reden: niet goed kiek'n ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Verwijderd
/dev/null
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
leeg
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
http://www.gaspedaal.nl/N...2001&brnst=Benzine&srt=prVerwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 11:55:
Alvast bedankt voor de massale reacties! Elke reactie is echt wel nuttig!
Ik ben net bij iemand geweest die me wat geholpen heeft. Die steun lijkt nog niet zo erg te zijn. De motor is nog op 3 andere punten goed vast. Die voorste steun die is afgebroken dient eerder om koppel en vibraties te dempen. Die motor zit echt nog goed vast op zijn plaats. Dus voorzichtig rijden... De herstelling van die steun is dus niet echt aan de orde (gezien de complexiteit, risico op herval, kost aan manuren...).
[...]
U hebt gelijk. Ben ik vergeten vermelden... Het betreft een Nissan Almera 1.5 benzine (16 valves) van 2002 met 98.000 km's. Verder heeft hij opties zoals airco, servo, centrale vergrendeling... Is een 3-deurs model.
Iemand die hier een waarde kan op plakken?
Das een goede tip als je nooit verder komt dan 50 km om je woonplaats. Maar dit soort dingen hebben de neiging af te breken op een bergpas in oostenrijk.4x2 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 11:40:
Als het mn eigen auto was geweest (gezien de dagwaarde) had ik de motorsteun incl motorsteun terug op zn plek gezet, de restanten vastgebakken terwijl het gewoon zo in de motorruimte hangt en verder gereden.
Oftewel: zoek een maatje met een lasapparaat, rijd dr heen, laat het hem vastbakken, laat het afkoelen met de rest van de motor en rijd 's avonds naar huis.
Breekt het weer af, jammer dan, in het ergste geval moet je ergens langs de kant van de weg stoppen en je auto af laten slepen.
Maar met een beetje geluk kan het nog heel lang goed gaan.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Verwijderd
@TS.Maarten schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 12:31:
Kijk ook eens goed naar de foto's. De voorbalk is ook krom. De mororsteun staat niet recht voor het blok. Onderhuids heb je dus nog best wat schade.
Dit, je radiator is krom / staat onder spanning. Dit komt omdat je voorfront (waar de radiateur en koelfan etc inhangt) krom is door de klap. Dat je bumpers er aan de buitenkant nog redelijk opzitten zegt niks, al zegt die grote naad tussen je bumper en je motorkap ook al dat de boel krom is..Maarten schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 21:07:
Zoals je aan de fotos kunt zien is de hele voorbalk opgeschoven. Kijk maar hoe kom de motorsteun zit. Dit geeft zijwaartse kracht op de bouten. En dan krijg je gewoon het standaard hefboom verhaal. Het zwakste stuk knapt af. En dat zijn helaas niet de bouten geweest.
Verwijderd
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Zelfs dan. Als je geluk hebt blijft zo'n las 3 dagen heel.Flagg schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 12:59:
[...]
Das een goede tip als je nooit verder komt dan 50 km om je woonplaats. Maar dit soort dingen hebben de neiging af te breken op een bergpas in oostenrijk.
Verwijderd
http://www.belgium.be/nl/...che_vereisten/autokeuringVerwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 17:40:
Belgie kent toch geen apk, tenminste dat idee heb ik als ik daar rondrij, dus lekker verder rijden.
Geweldig advies! Ideaal om bij een ongeval met letsel zwaar de pineut te zijn. Want ja, waar is die motorsteun gebleven?Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 17:40:
Belgie kent toch geen apk, tenminste dat idee heb ik als ik daar rondrij, dus lekker verder rijden.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Euhm al de wagens gaan hier gewoon naar de keuring (de meeste jaarlijks), is je wagen niet gekeurd dan mag je hem aan de kant zettenVerwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 17:40:
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Duh, die was toch niet nodig??? Ik wil graag de motor in de cabine hebben, wanneer ik me te pletter rij.Chevy454 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 17:49:
[...]
Geweldig advies! Ideaal om bij een ongeval met letsel zwaar de pineut te zijn. Want ja, waar is die motorsteun gebleven?
Verwijderd
met of zonder motorsteun(en)?Lip schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 19:12:
[...]
Duh, die was toch niet nodig??? Ik wil graag de motor in de cabine hebben, wanneer ik me te pletter rij.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq