Best buy guides toegankelijker maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 00:01
Op het moment om naar de best buy guides te gaan moet ik:
  1. Tweakers openen
  2. Naar Reviews gaan
  3. Niet al te logisch voor een beginner.
  4. Helemaal naar onder scrollen en op een klein tekstlinkje 'reviewarchief' klikken
  5. Wie doet zoiets? Welke nieuwe tweaker zou hier ergens iets gaan zoeken? Zelfs als lange tweaker gebruiker moest ik hier even naar zoeken
  6. In de filters onderaan best buy guide aanvinken
  7. Ook weer weg gestopt, en dan ook alleen omdat ik goed weet wat best buy guides zijn, een beginner heeft geen idee wat dit is, waarom ze het zouden willen zien, of waar ze het kunnen vinden, tenzij het toevallig begin van de maand is en het op de frontpage staat.
Kijk ik nu helemaal mis en is er een veel logischere optie? Goed je kan zoeken naar best buy maar zoeken vind ik IMO iets wat apart staat van algemene navigatie (en lost nog steeds niets op voor beginnende tweakers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tijdje terug zocht ik ook naar de BBG, voordat die van juli online kwam. Omdat ik 't niet in 1 oogopslag zag staan, heb ik de search maar gebruikt. Ik ben het met Skaiders eens, het zou makkelijker te vinden moeten zijn. Zijn eerste opmerking is een hele goede, waarom staat het onder reviews? Zet het anders bij de Pricewatch, zoals er 'Koophulp' is. Wat overigens nog een vreemde link eronder heeft, 'klik voor meer' terwijl er maar 3 zijn die al worden weergegeven. De Pricewatch is dé plek waar je het zou verwachten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ik zoek mij ook steeds rot. Het zou beter zijn als deze gewoon in de menubalk onder "Meer >" komt te staan.

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:52
Dat jullie het niet kunnen vinden geeft aan dat het toch nog niet ideaal geplaatst is. Hoe je er ook kunt komen is overigens zo:

1. Tweakers openen
2. Klikken op "Bekijk eerdere Best Buy Guides" in de rechterbalk op de frontpage.

Het hoeft dus niet moeilijk te zijn :)

Wellicht heeft ons product team ideeën om e.e.a. nog te verbeteren dus dat laat ik aan hen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 09:45
Inspector schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 11:16:
Dat jullie het niet kunnen vinden geeft aan dat het toch nog niet ideaal geplaatst is. Hoe je er ook kunt komen is overigens zo:

1. Tweakers openen
2. Klikken op "Bekijk eerdere Best Buy Guides" in de rechterbalk op de frontpage.

Wellicht heeft ons product team ideeën om e.e.a. nog te verbeteren dus dat laat ik aan hen over.
Het gaat denk ik vooral om de nieuwste. Maar die staat daar recht boven met een enorme button.
Alleen het was mij ook nog nooit opgevallen... Gebruikte altijd de search om ze te vinden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hero of Time schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 20:17:
De Pricewatch is dé plek waar je het zou verwachten.
Er staat ook een link onder het 'best getest' blokje op de pricewatch portal ;)

Overigens vind je de laatste laptop BBG uiteraard ook op https://tweakers.net/categorie/496/laptops/ en de desktop BBG op https://tweakers.net/categorie/713/pcs/ ;)

[ Voor 25% gewijzigd door crisp op 07-08-2016 11:29 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

1. Tweakers openen

Ware het niet dat er eerst nog een hele zwik aan andere 'meuk' staat genaamd 'recent getest door Tweakers'. Op een scherm met HD resolutie zie je de BBG dus niet in 1 oogopslag. Alleen op m'n 27" scherm zie ik 't, maar ook maar net. Om over mobiel nog maar te zwijgen. Daar moet je tot 2/3 van de pagina scrollen om 't te zien.

Er zijn niet veel mensen die naar Tweakers.net gaan en naar beneden scrollen om verder te kijken. Er wordt verwacht dat het of direct in zicht is, of via het menu te bereiken is. ;)
crisp schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 11:25:
[...]

Wauw. Die valt echt niet op. Die kan beter zichtbaar gemaakt worden, want de link onder het kopje wat ernaast staat wijst naar 'bekijk alle ...', net zoals op de frontpage dat is voor 'meer nieuws' en 'meer video's'. Met die gedachte wordt de tekst niet gelezen en de link beschouwd als 'zie meer best getest'.

Het moge duidelijk zijn dat de BBG een stuk beter zichtbaar gemaakt kan worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Hero of Time op 07-08-2016 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:52
Hero of Time schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 12:27:
[...]

Ware het niet dat er eerst nog een hele zwik aan andere 'meuk' staat genaamd 'recent getest door Tweakers'. Op een scherm met HD resolutie zie je de BBG dus niet in 1 oogopslag. Alleen op m'n 27" scherm zie ik 't, maar ook maar net. Om over mobiel nog maar te zwijgen. Daar moet je tot 2/3 van de pagina scrollen om 't te zien.

Er zijn niet veel mensen die naar Tweakers.net gaan en naar beneden scrollen om verder te kijken. Er wordt verwacht dat het of direct in zicht is, of via het menu te bereiken is. ;)

[...]

Wauw. Die valt echt niet op. Die kan beter zichtbaar gemaakt worden, want de link onder het kopje wat ernaast staat wijst naar 'bekijk alle ...', net zoals op de frontpage dat is voor 'meer nieuws' en 'meer video's'. Met die gedachte wordt de tekst niet gelezen en de link beschouwd als 'zie meer best getest'.

Het moge duidelijk zijn dat de BBG een stuk beter zichtbaar gemaakt kan worden.
Wederom, mee eens dat het niet heel opvallend is maar daar mag product zich over buigen. Hoe je het ook went of keert, het is nooit mogelijk om alle content boven "de fold" weer te geven of in het menu te stoppen, dat zou ook een onoverzichtelijke brij worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Inspector schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 12:36:
[...]

Wederom, mee eens dat het niet heel opvallend is maar daar mag product zich over buigen. Hoe je het ook went of keert, het is nooit mogelijk om alle content boven "de fold" weer te geven of in het menu te stoppen, dat zou ook een onoverzichtelijke brij worden.
Klopt. Een verbetering zou al zijn om bij de PW het blok van 350x250 dat 'schreeuwt' om een review te schrijven te verkleinen in 4 blokken of in 2'en en de BBG daar aan toe te voegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hero of Time schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 12:42:
[...]

Klopt. Een verbetering zou al zijn om bij de PW het blok van 350x250 dat 'schreeuwt' om een review te schrijven te verkleinen in 4 blokken of in 2'en en de BBG daar aan toe te voegen. :)
Ja, maar dan kunnen we daar weer geen banner neerzetten.. ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 00:01

1. Tweakers openen
Ik ben nu al jaren tweaker en dat is me nog nooit opgevallen. Voor een nieuwere bezoeker dus nog wat minder kans, vooral omdat ze ook niet weten dat er zoiets bestaat als best buy guide.
crisp schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 11:25:
[...]

Overigens vind je de laatste laptop BBG uiteraard ook op https://tweakers.net/categorie/496/laptops/ en de desktop BBG op https://tweakers.net/categorie/713/pcs/ ;)
Dit is wel een heel goed voorbeeld van wat ik bedoel, dit wijst toch op een soort gebrek aan optimalisatie in navigatie/UI? Dat klein tekst linkje onderaan ziet niemand, van de 2 categorieën wist ik niet eens, die view heb ik nog nooit gezien! Ik heb er dus ook even naar moeten zoeken hoe je deze bereikt. (zoekfunctie niet meegeteld)
  1. Tweakers openen
  2. Naar Pricewatch gaan
  3. Op laptops en systemen klikken
  4. Op (bv.) PC's klikken
  5. Dan nogmaals boven op de titel PC's klikken 8)7 (of op overzicht)
  6. Dan flink naar onder scrollen en op het stukje van best buy klikken
  7. waar trouwens ook weer niet staat uitgelegd wat het eigenlijk is. Waarom zou een nieuwe tweaker hierop klikken, hoe vind hij zo'n pagina zelfs? Als ik naar bovenstaande reacties kijk is het duidelijk dat zelfs actieve tweakers hier verward door geraken, ik kan me niet echt voorstellen hoe het voor een nieuwe gebruiker zou zijn.
De simpele oplossingen zijn inderdaad niet zomaar mogelijk, maar IMO is dit dan ook een kwestie voor een UI designer ipv een devver :)

[ Voor 3% gewijzigd door Skalders op 07-08-2016 18:56 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gigantische kick, maar ik merk dat ik constant via google naar de best buy guides ga.

Losse sectie op de reviews pagina lijkt me logischer toch?

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-09 20:27

BM

Moderator Spielerij
Naar aanleiding van dit topic eens gekeken hoe ik ze vind, maar is het nu toevalig dat onderstaande mijn FP op dit moment is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qzcXaIxc6Hv2DJ03NY6FtJ8uxkc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gwCATu306u56Bav8RRwVQgQj.png?f=fotoalbum_large
Veel prominenter in beeld kan denk ik niet?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:54
BM schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:42:
Naar aanleiding van dit topic eens gekeken hoe ik ze vind, maar is het nu toevalig dat onderstaande mijn FP op dit moment is?

[Afbeelding]
Veel prominenter in beeld kan denk ik niet?
Zou je denken, maar eigenlijk kijk ik (weliswaar N=1, maar ik zal niet de enige zijn) nooit in die balk daar, omdat daar meestal ook de banners staan, en het eigenlijk best als een banner aandoet. Bannerblindness dus :P

Lijkt me een goede test om eens 10 mensen te vragen om op de homepage de Best Buy Guide van afgelopen maand te zoeken, en te kijken hoeveel mensen daadwerkelijk dat blokje zien en gebruiken :+

The devil is in the details.

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 13:56
Om eerlijk te zijn was het mij op de voorpagina ook nooit opgevallen :+

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Of zet ze lekker in het menu bovenin bij de meer sectie?

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die banner staat er inderdaad ook, was me ook niet echt opgevallen.
Maar via de knop "reviews" zijn ze pas na meerdere kliks te vinden.
Pagina: 1