Wifi repeater met mogelijkheid op utp aan te sluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:04
Hallo,

Ik ben op zoek naar een wifi versterker die ik eventueel op utp internet kabel kan aansluiten.keuze genoeg maar welke?

Moet eenvoudig aan te sluiten te zijn
Zowel op kabel AP als repeuter in te stellen
Stabiel
Voldoende afstand kunnen overbruggen
Toegift maar niet noodzakelijk, door kunnen lussen als je op utp kan aansluiten

Heb er al wat draaien uit laagste segment en die stoppen er met een kleine 2 jaar mee.

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-06 12:51
Maar dan zoek je dus een accesspoint? Een wifi repeater ben ik niet zo'n fan van aangezien dit de snelheid niet ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

CEA > NT

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Ik heb nét een Netgear AC750 besteld die ik ook op die manier wil gebruiken (2.4 -> 5GHz WIFI extenden en als UTP aansluiting gebruiken voor een apparaat dat zelf geen WIFI heeft). Ik zal hem nu ophalen bij Coolblue en laten weten of dat werkt ;) (Volgens de handleiding wel).
jwtje schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 17:49:
Maar dan zoek je dus een accesspoint? Een wifi repeater ben ik niet zo'n fan van aangezien dit de snelheid niet ten goede komt.
Correct me if i'm wrong, maar als je bridged van 2.4GHz naar 5GHz of andersom dan maakt het voor de snelheid bijna niets uit, misschien een klein beetje extra latency. Je kunt ook bridgen op dezelfde frequentie, dan heb je een extender nodig die op verschillende kanalen tegelijk kan werken (die zijn duurder, en je hebt het nadeel dat je met 2 SSID's zit (volgens mij)) of je verliest de helft van de snelheid.

Daarnaast is het (in mijn geval) alleen om WIFI voor m'n telefoon in de slaapkamer te krijgen en om een 3D printer ethernetkabel-loos aan te kunnen sluiten, dus de snelheid maakt eigenlijk ook helemaal niets uit. Het is wel het gemak van geen ethernet kabel hoeven te trekken.

Edit: wacht, ik lees nu beter. De TS wil hem inderdaad als accesspoint gebruiken. Dat kan die netgear ook.

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 147126 op 05-08-2016 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
De KPN Wifi versterker. Kan zowel AP als versterker zijn. Heeft ook een eigen topic: KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99

Doet ook DFS en band steering, ingebouwde switch. 49 euro, koopje dus. Lees de topic start FF door, daar staat het meeste wel in.

[ Voor 40% gewijzigd door garp op 05-08-2016 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
Bedankt voor jullie berichten. Inderdaad wil ik beide opties repeater en accespoint is voor mijn dochter die op kamers zit en weet nog niet helemaal wat ik aantref. Zojuist geweest en is een ziggo modem en op eerste verdieping gaat het nog maar een etage hoger. Waar ze komt is het instabiel. Eigenaar heeft er geen verstand van dus zal nog even zoeken zijn denk ik. Er is dus wel draadloos wifi signaal maar slecht op haar etage. Accespoint maken op een hogere etage wordt lastig denk ik zo dus zal wel repeater worden ondanks dat ik daar geen fan van. Ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:04
Als het op haar kamer slecht is heeft een repeater op haar kamer weinig nut. Dan zou je sowieso de repeater onder of naast haar kamer moeten plaatsen (waar het signaal nog goed is) maar hou er rekening mee dat de andere gebruikers op de wifi ook last hebben van jouw repeater. Veruit de beste oplossing is dus een utp trekken zo dicht als mogelijk is (in overleg met de eigenaar) naar je dochter haar kamer (als je bijvoorbeeld eronder (een verdieping lager dus) uit komt is dat al een verbetering) en de reeds genoemde KPN Wifi versterker of Ziggo Extra wifi punt met utp aansluiten op het modem en voila ze heeft haar eigen wifi netwerk. Zit je ook niemand in de weg en de heeft de volle bandbreedte op zowel 2,4 als 5 Ghz voor zichzelf.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Zie Jim423, maar ik snap wel dat niet alle huisbazen zitten te wachten op het leggen van kabels (hoewel dit het beste werkt)

Echter kan het ook zijn dat de WiFi slecht is omdat er nu een modem router staat van ziggo die van zich zelf al slechte wifi heeft. Dit kun je vaak aanzienlijk verbeteren door er gewoon een accespoint naast te zetten (en dan evt. wifi in de modem/router uit te zetten). dit maakt kabels trekken overbodig, maar kan wel het signaal flink verbeteren. Ziggo heeft zelf een accespoint voor 59 euro (+ 30 dagen niet goed geld terug regeling)

Wat ook nog zou kunnen is werken met powerline adapeters met ingebouwde wifi. Omdat je bij ziggo zit, kun je ook deze 'proberen (een set is 99 euro, maar ook weer met 30 dage niet goed geld terug) wat zeker bij powerline erg fijn is, want soms werkt het perfect, maar soms ook helemaal niet (en dan kun je hem dus kostenloos retour sturen).

Beide opties hebben dus geen extra kabels nodig, waar een huisbaas vaak wel blij mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
Hallo,

Ik heb ondertussen en TP links repeater aangeschaft die je kan instellen met je smartphone. Lijkt heel simpel moet het nog even in praktijk uitproberen. Daarna heb ik ook een powerline adapter gekocht en moet nog binnenkomen (actie bij kruitvat). Ik neem deze beide even mee naar de woning om te kijken wat het beste werkt. Uiteraard had upt mijn voorkeur maar de verhuurder zit daar niet op te wachten omdat het daar niet eenvoudig is om daar te komen. Helaas heeft ze tijdens de verbouwing de bestaand utp kabel per ongeluk doorgeknipt.. dus ga kijken als ik met deze 2 apparaten iets voor elkaar kan krijgen.

In eigen woning heb ik zo'n beetje 130 meter utp getrokken waardoor ik (bijna) overal aansluiting heb maar dit ter zijde..

Zaterdag de klusdag .. wordt vervolgd.

UPDATE:

TL-WA855RE deze repeater had ik gekocht.

Kan je instellen via de app van je smartphone. Dacht leuk lekker éénvoudig!
Is een nieuw type nog geen recenties van gezien dus dacht probeer maar.

Instellen via app werkt super eenvoudig. Iedereen kan het maar helaas kreeg ik wel verbinding maar geen internet verbinding. Even contcact gezocht met support. volgende dag een instruktie hoe ik het met de computer kon doen. Dat was ook eenvoudig maar toch net iets meer werk maar zeker te doen. Toen werkte de internet verbinding wel. De volgende dag kreeg ik Playstore een update van de android app. Dacht vandaag even kijken of het nu wel lukt via app. En Ja hoor ook via smartphone kun je installeren.

Werkt echt super eenvoudig enige wat je moet weten is ww van je wifi (moet je anders ook weten) en aan welke Wifi je hem wil koppelen.

morgen even proberen op de kamer van mijn dochter in Utrecht.

IK hoop dat hij de afstand kan overbruggen anders stuur ik hem weer terug naar Bol.com (14 dagen de tijd voor).

;)

[ Voor 39% gewijzigd door brownyster op 12-08-2016 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
Vandaag tp link repeAter geïnstalleerd waarvoor het bedoeld was. Via app ingesteld.verbinding was acceptabel . ik heb daarna repeater een etage lager geplaatst en toen was het top. Wifi begane grond repeater 1e etage en gebruik wifi signaal op 2e etage. Oplossing perfect. Ik breng dat andere apparaat wat dat op stopcontact werkt weer terug de tp link repeater werkt uitstekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
Repeater krijgt nog een software update en ik hou het andere apparaat de powerline adapter ook het lijkt mij gemakkelijk en via de utp heb ik ik ook nog een hogere snelheid.

Was verbaasd over het gemak van aansluiten zeg.

Kortom case closed
Pagina: 1