Hallo,
Ik heb ondertussen en TP links repeater aangeschaft die je kan instellen met je smartphone. Lijkt heel simpel moet het nog even in praktijk uitproberen. Daarna heb ik ook een powerline adapter gekocht en moet nog binnenkomen (actie bij kruitvat). Ik neem deze beide even mee naar de woning om te kijken wat het beste werkt. Uiteraard had upt mijn voorkeur maar de verhuurder zit daar niet op te wachten omdat het daar niet eenvoudig is om daar te komen. Helaas heeft ze tijdens de verbouwing de bestaand utp kabel per ongeluk doorgeknipt.. dus ga kijken als ik met deze 2 apparaten iets voor elkaar kan krijgen.
In eigen woning heb ik zo'n beetje 130 meter utp getrokken waardoor ik (bijna) overal aansluiting heb maar dit ter zijde..
Zaterdag de klusdag .. wordt vervolgd.
UPDATE:
TL-WA855RE deze repeater had ik gekocht.
Kan je instellen via de app van je smartphone. Dacht leuk lekker éénvoudig!
Is een nieuw type nog geen recenties van gezien dus dacht probeer maar.
Instellen via app werkt super eenvoudig. Iedereen kan het maar helaas kreeg ik wel verbinding maar geen internet verbinding. Even contcact gezocht met support. volgende dag een instruktie hoe ik het met de computer kon doen. Dat was ook eenvoudig maar toch net iets meer werk maar zeker te doen. Toen werkte de internet verbinding wel. De volgende dag kreeg ik Playstore een update van de android app. Dacht vandaag even kijken of het nu wel lukt via app. En Ja hoor ook via smartphone kun je installeren.
Werkt echt super eenvoudig enige wat je moet weten is ww van je wifi (moet je anders ook weten) en aan welke Wifi je hem wil koppelen.
morgen even proberen op de kamer van mijn dochter in Utrecht.
IK hoop dat hij de afstand kan overbruggen anders stuur ik hem weer terug naar Bol.com (14 dagen de tijd voor).
[
Voor 39% gewijzigd door
brownyster op 12-08-2016 20:56
]