Voorwoord
De overige BBG'ers hebben het allemaal druk deze maand en daarom ben ik volgens mij de enige die wat in de BBG zal plaatsen. Daarom heb ik besloten om Zaterdag 27 Augustus als laatste datum aan te houden voor het bespreken van dit topic. Dat geeft mij voldoende tijd om de pagina's voor de BBG te schrijven.[BBG] Monitoren
Ik wil in de komende Desktop BBG van September, enkele pagina's wijden aan monitoren. Ik heb inmiddels een ruime selectie van monitoren voor diverse doeleinden gemaakt en voor diverse resoluties en aspect ratio's. Ik wil graag jullie meningen horen. Welke monitoren zouden jullie kiezen in plaats van de genoemden en zijn er categorieën die jullie missen (schermen voor professionele foto en videobewerking bijvoorbeeld) ?1920x1080
Budget; pricewatch: BenQ BL2205PT ZwartEen goedkope monitor met displayport, dvi-d en vga aansluiting. De monitor kan gedraaid, in hoogte versteld en verticaal gekanteld worden.
Goedkoper alternatief; pricewatch: BenQ GW2270H Zwart
Een stukje goedkoper. Niet in hoogte verstelbaar. HDMI en VGA aansluitingen.
75Hz FreeSync; pricewatch: AOC G2460VQ6 Zwart
Displayport, HDMI en VGA aansluiting. Verticaal kantelbaar maar helaas niet in hoogte verstelbaar.
Alt; pricewatch: Samsung S24E370DL Wit
144Hz FreeSync; pricewatch: Asus MG248Q Zwart
Displayport, HDMI en DVI-D. In hoogte verstelbaar en verticaal kantelbaar.
180Hz G-Sync; pricewatch: Acer Predator XB241H Rood, Zwart
Beter beschikbaar dan de overige G-Sync monitoren. Displayport en HDMI invoer. Kan 90 graden gedraaid worden, is verticaal kantelbaar en in hoogte verstelbaar.
2560x1080
Budget; pricewatch: LG 25UM58-P ZwartIn hoogte verstelbaar en verticaal kantelbaar. Twee HDMI aansluitingen.
75Hz FreeSync; pricewatch: LG 29UM68-P Zwart
Displayport, 2x HDMI en verticaal kantelbaar.
Gebogen, 75Hz FreeSync; pricewatch: LG 29UC88-B Zwart
Scherm met een kromming. Displayport, 2x HDMI, in hoogte verstelbaar en verticaal kantelbaar.
Gebogen, 160Hz FreeSync; pricewatch: AOC C3583FQ Zwart
Scherm met een kromming. 2x Displayport, 2x HDMI, DVI-D en VGA. In hoogte verstelbaar en verticaal kantelbaar.
Gebogen, 144Hz G-Sync; pricewatch: Acer Predator Z35 Rood, Zwart
Scherm met een kromming. Displayport en HDMI aansluitingen. In hoogte verstelbaar en verticaal kantelbaar.
2560x1440
Budget; pricewatch: BenQ BL2420PT ZwartDisplayport, HDMI, DVI-D en VGA. 90° horizontaal draaibaar, in hoogte verstelbaar en verticaal kantelbaar.
75Hz FreeSync; pricewatch: Iiyama Prolite B2783QSU-B1 Zwart
Displayport, HDMI en DVI-D. 90° horizontaal draaibaar, in hoogte verstelbaar en verticaal kantelbaar.
144Hz FreeSync; pricewatch: BenQ XL2730Z Rood, Zwart
DisplayPort, 2x HDMI, en VGA. 90° horizontaal draaibaar, in hoogte verstelbaar en verticaal kantelbaar. USB Hub.
144Hz G-Sync; pricewatch: Dell S2716DG Zwart
Displayport en HDMI. 90° horizontaal draaibaar, in hoogte verstelbaar en verticaal kantelbaar. USB Hub.
3440x1440
Budget; pricewatch: Iiyama ProLite XUB3490WQSU-B1 ZwartDisplayPort en 2x HDMI. In hoogte verstelbaar, verticaal kantelbaar en USB hub.
60Hz FreeSync; pricewatch: LG 34UM88C Zwart
Displayport, 2x HDMI. In hoogte verstelbaar en verticaal kantelbaar.
60Hz G-Sync; pricewatch: Acer Predator X34A Zwart
Dit scherm heeft een Displayport en HDMI aansluiting. In hoogte verstelbaar en verticaal kantelbaar.
Gebogen; pricewatch: Dell Ultrasharp U3415W Zwart
Scherm met een kromming. 2x DisplayPort, HDMI en Mini DisplayPort. In hoogte verstelbaar, verticaal kantelbaar en USB hub.
3840x2160
Budget; pricewatch: Acer B276HKA ZwartDisplayPort, DVI-D, HDMI en VGA. 90° horizontaal draaibaar, in hoogte verstelbaar en verticaal kantelbaar.
60Hz FreeSync; pricewatch: LG 27MU67-B Zwart
DisplayPort, DVI-D, 2x HDMI en Mini DisplayPort. 90° horizontaal draaibaar, in hoogte verstelbaar en verticaal kantelbaar.
60Hz G-Sync; pricewatch: Asus ROG Swift PG27AQ Zwart
DisplayPort en HDMI. 90° horizontaal draaibaar, in hoogte verstelbaar en verticaal kantelbaar. USB hub.
[ Voor 10% gewijzigd door NitroX infinity op 30-08-2016 20:42 ]
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry