Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaVince
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-04 15:08
Beste mede tweakers,

Ik heb sinds enige tijd de reference RX 480 8GB van saphire. Wat ik helaas nu merk is dat de kaart constant op 100% load zit, met daarbij horende temperaturen van rond de 80graden, terwijl ik mijn PC vers opstart! Dit probleem doet zich nog niet zo lang voor, heb de kaart sinds launch en heb er veel mee getest. Tevens de originele koelpasta vervangen voor Artic Silver 5. Ik heb de nieuwste drivers momenteel, maar dit probleem deed zich ook al voor met de vorige drivers, ik had alleen gehoopt dat het opgelost zou zijn.
De kaart draait volledig stock momenteel, maar ook de powerdraw, voltages etc veranderen veranderd niks aan dit verhaal.

Mijn systeem:
i5 4670k @ 4,3GHz
16GB RAM
Reference RX 480 8GB saphire
850W coolermaster overkill as fuck PSU omdat een maat dacht dat het "mooi futureproof" zou zijn
W10 pro

Bij voorbaat dank!
mvg, vincent

Edit: Zojuist dmv ddu de drivers eraf gegooid, en interessant genoeg geeft GPU-Z nog steeds aan dat de GPU op 100% load is.

[ Voor 15% gewijzigd door ParaVince op 05-08-2016 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:20

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb sinds enige tijd de reference RX 480 8GB van saphire. Wat ik helaas nu merk is dat de kaart constant op 100% load zit, met daarbij horende temperaturen van rond de 80graden, terwijl ik mijn PC vers opstart!
Firmware al eens nagekeken? Mogelijk upgraden/downgraden om te kijken wat er dan aan de hand is.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaVince
Misschien een gekke vraag, maar hoe doe je dat?

zal trouwens toevoegen aan de OP dat dit zich pas enkele dagen voordoet. Heb de GPU al sinds launch

[ Voor 52% gewijzigd door ParaVince op 05-08-2016 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:39
Heb je niet toevallig last van een miner op de achtergrond? Doe is een goede scan van je computer?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaVince
batumulia schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 16:45:
Heb je niet toevallig last van een miner op de achtergrond? Doe is een goede scan van je computer?
Zal meteen een scan doen met antivirus en malwarebytes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Combofix, is het 'beste'.

Begint op moment dat je in windows zit toch? Zo goed als malware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaVince
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 16:49:
Combofix, is het 'beste'.

Begint op moment dat je in windows zit toch? Zo goed als malware.
ComboFix draait niet op wat het zelf "windows 2000" noemt.

Malwarebytes is net klaar met scannen en detecteerd geen enkele threat.
Wat ik nog wel even ga proberen is een oude driver installeren en kijken of dat misschien iets oplost.

Zojuist de 16.6.2 driver geinstalleerd en nu zit de GPU load netjes op 0% Deze drivers zijn de eerste drivers die uitkwamen met de RX 480 volgens mij, er zit ook nog geen "compatibility mode" in voor dat geneuzel over de PCI power draw, maar dat is ok. Ik snap er niks van, maar het is wel opgelost hoop ik.
Dank voor het meedenken!

[ Voor 53% gewijzigd door ParaVince op 05-08-2016 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Als je nou gewoon eerst even met Sysinternals Process Explorer (procexp.exe) kijkt welk proces nou zoveel GPU-cycles snoept, kan je daar verder mee werken om het op te lossen. ;)
Goed dat je het nu hebt opgelost met een driverupdate.

[ Voor 10% gewijzigd door bitshape op 05-08-2016 18:14 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Pagina: 1