Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Chromebook: wel of geen touchscreen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-10 21:36
Ik ben aan het rondkijken voor een Chromebook en vraag me af of je voor eentje met of zonder touchscreen moet gaan. Doel van de Chromebook is mn tekstverwerking via google docs onderweg, Remote desktop sessies, wat browsen en af en toe filmpje.

Ik heb mijn oog laten vallen op de HP 13 G1 (via Chromeit) of de Toshiba Chrombook 2 (2015), maar beide hebben geen touchscreen. De Dell Chromebook 13 en de Acer R11 hebben dat wel alleen vind ik 11" eigenlijk te klein.

Uit online reviews begrijp ik dat de meeste apps momenteel nogal buggy zijn, maar dat zal natuurlijk een kwestie van tijd zijn. Ik kan me alleen nog niet echt voorstellen dat ik touch veel zal gebruiken (doet me overigens denken aan dit filmpje hahaha).

Penny for your thoughts

Alle reacties

• jonkmanrj
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-06-2024
De Toshiba CB2 is een heerlijk apparaat, zelfs de originele CB2 van anderhalf jaar geleden en het is dagelijks een plezier om mee te werken. Je moet alleen nu en dan de schroefjes in de bodem nalopen, soms gaat er een los zitten.

En het is handig om een VGA adaptertje bij je te hebben, daarmee kun je de CB actief houden met de klep dicht als je dat een keer nodig hebt, er is bij mijn weten nog geen werkende software hiervoor. Ik gebruik het voor remote desktop sessies: ik blijf ingelogd terwijl ik van mijn bureau naar een vergaderzaal loop vice versa.

Maar over je vraag:
Bedenk dat binnenkort Chromebooks ook Android hosts kunnen zijn. Daarmee worden de functionele lacunes van het Chrome OS platform hopelijk volledig opgelost. Zoals de volledige VLC media player, Skype en volledig MS-Office bijvoorbeeld.

Die Android apps zijn ontworpen voor touch, dus ik zou nu altijd kiezen voor een touchscreen op een CB.
Verder wil dat zeggen dat er lokale opslag nodig is om die apps op te slaan, dus 16 GB is niet genoeg.
Tenslotte is mijn ervaring dat de N2840 Celeron power tekort komt voor videoconferencing, dus ik zou minstens die i3 willen.

Als ik nu een CB zou kopen, dan zou ik dus niet alleen 32 GB storage en een touchscreen nemen, maar ook minstens een i3 processor. En lampjes in het toetsenbord trouwens, en een IPS scherm natuurlijk, als het even kan een scherm dat niet sterk spiegelt. Bij Dell praat je dan meen ik over een apparaat van rond de 725 euro inclusief BTW. Dat is fors, maar vergelijkbare notebooks met een ander OS zijn beslist nog duurder.

Waarschijnlijk krijg ik binnenkort van mijn werk die DELL om te testen als portable thin client voor mijn werk, ik ben heel benieuwd en zal tegen die tijd nog wel een keer terugkomen met mijn ervaring.

[ Voor 8% gewijzigd door jonkmanrj op 06-08-2016 00:20 . Reden: aspect remote desktop toegevoegd ]

• Pabz
Thanks voor je reactie. Dat zijn dus ook precies mijn overwegingen. Wat ik wel weer jammer vind aan de Dell is dat hij niet fanless is, maar goed dat is een minor detail....
Het is jammer dat de CB2 niet met touch wordt aangeboden, want dan was de keuze snel gemaakt. Heb mijn ook nog laten vallen op de HP CB 13 G1, echter ook weer zonder touch...
Volgens mij zijn de meeste andere opties met touch toch weer minder op andere vlakken.
Ben heel benieuwd naar je ervaringen met de Dell.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Heb je deze al eens bekeken?
pricewatch: Acer Chromebook 14 CB3-431-C5K7

Erg mooi model en heeft een erg goed scherm. Soort macbook air voor 369.. helaas ook weer zonder touch. Maar de modellen met touch zijn er niet echt veel en de modellen die er zijn hebben weer andere tekortkomingen qua specs.

• Pabz
Ja had idd ook al reviews langs zien komen met deze. Mn de build kwaliteit schijnt echt heel goed te zijn en de processor is prima voor mijn gebruik. Kleine nadelen idd geen touch dan, geen (micro)SD slot en toetsenbord heeft geen backlight. Lijkt wel alsof iedereen een CB bouwt met NET niet alle features die we willen....

Edit: ze hebben trouwens ook een for work editie met allemaal extra's (backlight keyboard, USB 3.1 port, USB-C port, i3 proc, waterdicht toetsenbord) maar die wordt niet in NL aangeboden helaas. Deze is dan wel van kunststof Deze is dus ook van aluminium maar top is afgewerkt met Gorilla glass. YouTube: Acer 14 Chromebook for Work - CP5-471

[ Voor 43% gewijzigd door Pabz op 07-08-2016 20:38 ]

• Pabz
Net met Acer gebeld, ze hebben geen idee wanneer de for work versie in de Benelux komt, maar hij probeerde wel meteen de consumer versie aan te smeren haha
Pagina: 1