Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scripted
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 00:05
Ik zoek een?
Een nieuw scherm voor bij me nog te bestellen computer, in de resolutie 2560x1440.

Wat is je budget?
€400,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren, ik kijk nu naar de Dell U2515H (veel lovende reviews(ouder)) vs Dell UP2516D(ook lovende reviews(nieuwer)
https://tweakers.net/pricewatch/compare/472132;431158/

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het wordt een nieuwe i7 met een GTX1080, genoeg power dus om het scherm aan te sturen.
Wordt vooral gebruik voor games/films maar doe ook voor de hobby wat fotobewerking.
Nu games zoals Heroes of the Storm(langzame beelden), maar ook Overwatch(snellere beelden) en in de toekomst BF1

Ik twijfel tussen de twee schermen hierboven genoemd maar sta ook open voor advies/ideeën over andere schermen. Volgens mij is er binnen het budget geen schermen op 1440p en een hogere (100Hz+) refresh rate.

Welke schermen hebben jullie en van waar deze keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-04 19:29
Ik heb 2 U2515h's in gebruik voor foto retouch doeleinden en ik kan niet anders zeggen dan dat ik erg tevreden ben over deze schermen. Uniformiteit en kleurechtheid is prima en de bouwkwaliteit is ook dik in orde. Wel een beetje IPS glow bij beide schermen maar tijdens normaal gebruik merk je er niks van.

Dit zijn gewoon de betere beeldschermen met deze resolutie en in deze prijsklasse.

Met de 2516D heb ik zelf geen ervaringen dus daar kan ik weinig over zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door netvista op 05-08-2016 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scripted
Bedankt!
Wat is je ervaring met gamen / snelle beelden?
En de IPS glow is toch vooral bij donkere beelden?
Heb je daar in het dagelijks gebruik last van? of valt het soms op en heb je er normalieter geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-04 19:29
Ik doe puur foto retouch, geen games. De ips glow is alleen zichtbaar bij een zwarte achtergrond. ( als je je pc/Mac net inschakelt bijvoorbeeld). Tijdens gebruik merk je er niks van.

[ Voor 7% gewijzigd door netvista op 06-08-2016 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scripted
Ah oké, ik was bang dat je ook IPS glow zou hebben wanner je zwarte beelden zou hebben in een foto of een film bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Grappig, ik heb deze week voor dezelfde keuze gestaan. Ik heb vorig jaar de U2515H gehad, en direct weer retour gestuurd vanwege een gele waas en omdat de touchbuttons heel vaak niet reageerden. Wellicht dat dat een jaar later is opgelost maar ik had daar eigenlijk een hard hoofd in.

de UP2516D heeft veel betere uniformiteit in helderheid en kleur. Bij hardware.info heeft de UP2716D maar liefst 95% uniformiteit in helderheid, dat is echt heel goed. https://nl.hardware.info/...en-helderheid-en-contrast

Ik heb net even een testrondje BF4 en GTA V gedaan en merk niks qua ghosting of wat voor vaagheid dan ook. Voor die €25 meer zou ik dus zeker voor de UP2516D gaan. Krijg je er meteen een gratis ingebouwde KVM-switch bij. :P

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scripted
Ah, dat wist ik niet eens van die KVM switch haha. Hmm ik ga de review op HWI even lezen.
Zou de 25 en 27 inch voor de rest hetzelfde zijn denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Dat durf ik niet te zeggen. Maar ik lees wel vaak dat de 27" monitoren wat meer last kunnen hebben van bijvoorbeeld IPS-glow. Anyway, gisteren mijn bevindingen geplaatst in het Dell-topic: Mick1990 in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 21"

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Pagina: 1