Ik sta op het punt mijn Seagate 2TB 2.5" externe USB harddisk te vervangen omdat deze vol raakt. De disk gebruik ik vooral om mijn muziek-collectie te stallen. Hij zit gekoppeld aan een RPI om de muziek te streamen in huis en het geheel staat eigenlijk altijd aan (nu dus al 2 jaar). Problemen heb ik eigenlijk niet mee gehad, behalve toen de PI-hut USB hub defect raakte, maar toen die weer was vervangen werkte weer als vanouds. Ik wil in deze setting blijven draaien, dus niet kijken naar een andere storage oplossing zoals een NAS.
Ik wil een grotere USB disk kopen waar ik weer een paar jaar mee vooruit kan. Waar ik op wil letten is (formfactor : 2.5", low power en de prijs/per Gb).
Ik heb de volgende disken geselecteerd op basis van bovengenoemde specs.
seagate 4Tb 2.5inch USB Eur 144
pricewatch: Seagate External HDD Expansion 4TB USB3.0 4TB Zwart
Maxtor 4Tb 2.5inch USB Eur 133
pricewatch: Maxtor M3 Portable 4TB Zwart
Beide disken vallen qua specs binnen de criteria, zie ik nog andere oplossingen over het hoofd ?
Ik werk nu al probleemloos 2 jaar met de Seagate, maar lees over het algemeen slechte ervaringen met seagate disken (het gaat dan om de uitval, ik moet daarbij zeggen dat het dan meestal om 3.5" disken gaat).
Welke disk kan ik beter kopen, de Maxtor, de seagate , of iets anders ?
Ik wil een grotere USB disk kopen waar ik weer een paar jaar mee vooruit kan. Waar ik op wil letten is (formfactor : 2.5", low power en de prijs/per Gb).
Ik heb de volgende disken geselecteerd op basis van bovengenoemde specs.
seagate 4Tb 2.5inch USB Eur 144
pricewatch: Seagate External HDD Expansion 4TB USB3.0 4TB Zwart
Maxtor 4Tb 2.5inch USB Eur 133
pricewatch: Maxtor M3 Portable 4TB Zwart
Beide disken vallen qua specs binnen de criteria, zie ik nog andere oplossingen over het hoofd ?
Ik werk nu al probleemloos 2 jaar met de Seagate, maar lees over het algemeen slechte ervaringen met seagate disken (het gaat dan om de uitval, ik moet daarbij zeggen dat het dan meestal om 3.5" disken gaat).
Welke disk kan ik beter kopen, de Maxtor, de seagate , of iets anders ?