Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-09 08:40
Goedemiddag,

Ik weet niet zeker of dit in de juiste categorie staat, maar mijn probleem is het volgende:
Ik heb Domoticz gedownload vanaf sourceforge, waarna ik dat img bestand op de sd-kaart heb gebrand met Win32DiskImager. Daar stond hij uiteindelijk op, maar toen ik de Raspberry Pi op stroom aansloot starte hij niet op. Toen in NumLock aanklikte gaf die wel gewoon een lichtje, maar het beeldscherm zegt dat hij geen signaal geeft.

Ik heb een RPi 3 en ik heb de volgende versie van Domoticz gebruikt:
https://sourceforge.net/projects/domoticz/files/ en daar heb ik versie 4834 gedownload.

Ik zat te kijken, maar ik heb Win32DiskImager, zoals het moest, uitgevoerd als Adminstrator. Verder heb ik geen idee wat er fout zou kunnen zijn. Google levert niets op.

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 11:09
Zou gewoon moeten werken. Als hij niet werkt is dat denk ik niet echt Domoticz gerelateerd. Start hij wel op met een NOOBS kaartje? Hoe dan ook, er is een speciaal domotics draadje op tweakers. Misschien meer een vraag voor daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
SuperKris schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:43:
Zou gewoon moeten werken. Als hij niet werkt is dat denk ik niet echt Domoticz gerelateerd. Start hij wel op met een NOOBS kaartje? Hoe dan ook, er is een speciaal domotics draadje op tweakers. Misschien meer een vraag voor daar.
Als ik het Noobs pakket installeer op de SD werkt het wel gewoon, maar je hebt gelijk dat ik het beter daar kan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
De Pi geeft toch pas beeld als de image correct geladen wordt?
Misschien toch iets fout gegaan met branden of kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 11:09
dan denk ik inderdaad dat je die image toch niet goed op het SD kaartje hebt gezet, of dat er iets mis met het SD kaartje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
Het is opgelost. Ik heb de volgende settings uncommen in de raspi config:
#hdmi_force_hotplug=1
en:
#hdmi_drive=2
Daarna werkte het weer

Ik kreeg deze oplossing aangeboden van een andere tweaker, voordat jullie denken dat ik het zelf heb opgelost :p

Pagina: 1