Toon posts:

Onbekende fout bij updaten Intel Chipset Device Software

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Hoe kan ik dit oplossen en er voor zorgen dat hij het gewoon update zonder onbekende fout?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 gebruik ik, Processor Intel(R) Core(TM) 2 CPU T7200
RAM: 4GB (3.24 GB beschikbaar) en 64 bit besturingssysteem, x64-processor.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al geprobeerd de Intel Driver Update Utility te updaten.
Hieruit kon ik Intek Chipset Device Software (INF Update Utility-EXE Only) Versie 10.1.1.14.

Graag hoor ik van jullie! _/-\o_

PS: Ik heb niet veel ervaring op deze site!
MVG

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kan je op z'n minst een plaatje maken van de foutmelding die je krijgt? En waarom probeer je de chipset drivers bij te werken? Die haalt Windows bij Windows Update vandaan en voldoen over het algemeen prima.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:10

Zorian

What the fox?

Hero of Time schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:12:
Kan je op z'n minst een plaatje maken van de foutmelding die je krijgt? En waarom probeer je de chipset drivers bij te werken? Die haalt Windows bij Windows Update vandaan en voldoen over het algemeen prima.
Moet de eerste pc waarbij ie dat doet nog zien. :p
Bovendien zijn die nogal outdated, immers installeert Windows Update ook antieke versies van Intel GPU en NVIDIA. :)

Maar zoals je al zei, een plaatje van de melding is handig.
Vanaf welke link download je? En welk moederbord heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zorian schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:30:
[...]

Moet de eerste pc waarbij ie dat doet nog zien. :p
Ik heb sinds XP eigenlijk niet meer apart de chipset drivers hoeven te installeren. ;)
Bovendien zijn die nogal outdated, immers installeert Windows Update ook antieke versies van Intel GPU en NVIDIA. :)

Maar zoals je al zei, een plaatje van de melding is handig.
Vanaf welke link download je? En welk moederbord heb je?
Gezien hij een Core 2 heeft, is het een nogal oudje. Dus dat er oude drivers geprobeerd wordt te installeren is niet zo gek gedacht eigenlijk. Ware het niet dat het dus helemaal niet nodig is. Zeker voor deze hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:10

Zorian

What the fox?

Hero of Time schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:42:
[...]

Ik heb sinds XP eigenlijk niet meer apart de chipset drivers hoeven te installeren. ;)

[...]

Gezien hij een Core 2 heeft, is het een nogal oudje. Dus dat er oude drivers geprobeerd wordt te installeren is niet zo gek gedacht eigenlijk. Ware het niet dat het dus helemaal niet nodig is. Zeker voor deze hardware.
Op zich een goed punt. Ik gebruik een 4e/6e generatie i7 dus dat is meestal een ander verhaal dan hardware wat al eventjes op de markt is. :p Even half overheen gelezen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:08:
Hieruit kon ik Intek Chipset Device Software (INF Update Utility-EXE Only) Versie 10.1.1.14.
Volgens mij is die Utility alleen voor Intel moederborden/complete systemen van hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:22:
[...]

Volgens mij is die Utility alleen voor Intel moederborden/complete systemen van hun.
Nee, het is de standaard utility om drivers voor je moederbord met Intel chipset bij te werken. Het maakt niet uit of de fabrikant van het moederbord Intel, Asus, MSI of een ander merk is.

Het probleem van de TS zal waarschijnlijk een versieconflict zijn, voor zowel de driver als OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorheen maakte het gebruik van Java, maar sinds de Utility 2 niet meer dacht ik. Moet hij dan eerst alles gaan downgraden en daarna updaten indien mogelijk, of is het erger? En dan staat er op de Intel Driver Download pagina dat sommige fabrikanten specifieke drivers uitbrengen.

Hoe heette die applet nou eigenlijk wat je moest downloaden, het was iig niet Huawey, maar leek er op.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2016 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag een plaatje erbij willen doen! Echter heb ik geen idee hoe ik het kan laten zien via Tweakers haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:12:
Merk van laptop: DELL Latitude D620 Misschien dat je hier iets aan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

https://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/
Uploaden, aanklikken, thumbnail of code kopiëren en in je bericht plaatsen.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 20:45:
Deze http://downloads.dell.com/chipset/R138226.EXE chipset driver hoort bij de 620.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GerardVanAfoort schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 20:47:
https://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/
Uploaden, aanklikken, thumbnail of code kopiëren en in je bericht plaatsen.
Blijkbaar heb ik niet genoeg karma ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 20:45:
[...]

Genoeg aan om te weten dat je echt met verouderde kennis aan het werk bent. Zie m'n andere reacties in dit topic: het is niet meer nodig tegenwoordig. Zeker voor jouw hardware. Is de installer eentje die je nog ergens had liggen? Of als je 'm van de Intel site hebt gedownload, heb je ook echt het juiste OS geselecteerd (Windows 10) en niet XP oid gepakt? De versie die je probeert te installeren is tenslotte al wat ouder.
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 20:53:
[...]

Blijkbaar heb ik niet genoeg karma ofzo ?
Correct, pas als je genoeg karma hebt verzameld kan je via de Karmastore features "kopen", waaronder het fotoalbum. Je zal het met een hosting dienst zoals tinyurl e.d. moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:08:
Mijn vraag
Hoe kan ik dit oplossen en er voor zorgen dat hij het gewoon update zonder onbekende fout?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 gebruik ik, Processor Intel(R) Core(TM) 2 CPU T7200
RAM: 4GB (3.24 GB beschikbaar) en 64 bit besturingssysteem, x64-processor.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Graag hoor ik van jullie! _/-\o_

PS: Ik heb niet veel ervaring op deze site!
MVG
Is dit gebeurt na de Windows10 An. update, of ben je zomaar je Chipset gaan updaten ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 21:03:
[...]

Is dit gebeurt na de Windows10 An. update, of ben je zomaar je Chipset gaan updaten ?
Uhm als ik eerlijk ben wou ik eerst Minecraft starten, echter was er iets met pixel not accelerated. Toen heb ik beetje rondgekeken en zag ik dat misschien er een update was om dingen updaten, maar blijkbaar lukt het niet. Hoe kan ik nu minecraft spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Hoe kan ik nu.... Door meer info te geven, zelf op zoek te gaan, Windows logboeken enz. enz.
Maar, ik help ff, jouw melding/zoekterm levert dit op: http://hopper.minecraft.n...l-format-not-accelerated/
Aangezien je wat oudere hardware hebt ook een videokaart die wat ouder is of niet de vereiste OpenGL ondersteund? Welke videokaart heb je?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GerardVanAfoort schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 15:27:
Hoe kan ik nu.... Door meer info te geven, zelf op zoek te gaan, Windows logboeken enz. enz.
Maar, ik help ff, jouw melding/zoekterm levert dit op: http://hopper.minecraft.n...l-format-not-accelerated/
Aangezien je wat oudere hardware hebt ook een videokaart die wat ouder is of niet de vereiste OpenGL ondersteund? Welke videokaart heb je?
Intel 950 en de NVidia Quadro NVS 110M videokaart met turbo cache geheugen. Heb ik gevonden...

Btw, die link die jij hebt gestuurd zo ben ik gekomen om het te gaan updaten...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2016 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:01:
[...]

Intel 950 en de NVidia Quadro NVS 110M videokaart met turbo cache geheugen. Heb ik gevonden...

Btw, die link die jij hebt gestuurd zo ben ik gekomen om het te gaan updaten...
En als allereerste fout staat er al dat het aan de videokaart kan liggen. Jij probeert je chipset bij te werken, niet de videodrivers. ;) Kijk dus eens of er een update is voor je videokaart bij nVidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu
Hero of Time schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:16:
[...]

En als allereerste fout staat er al dat het aan de videokaart kan liggen. Jij probeert je chipset bij te werken, niet de videodrivers. ;) Kijk dus eens of er een update is voor je videokaart bij nVidia.
Maar ik weet niet waar ik kan kiezen tussen intel videokaart en die nvidea... hoe kan ik zien welke videokaart ik beschikbaar heb op mijn laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook staat er al een tijdje dat ik mijn Windows 10 nog niet heb geactiveerd..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:32:
Ook staat er al een tijdje dat ik mijn Windows 10 nog niet heb geactiveerd..?
?? https://www.security.nl/p...oor+als+Windows-activatie
Vraag even iemand in je omgeving met wat Windows kennis/ervaring om je systeem even op orde te krijgen, anders blijf je pleisters plakken. Het kan een klein klusje zijn, maar misschien is een nieuwe installatie wel nodig als er allerlei beschadigingen, virus/malware, corrupted userprofile issues zijn.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:21:
Nu
[...]

Maar ik weet niet waar ik kan kiezen tussen intel videokaart en die nvidea... hoe kan ik zien welke videokaart ik beschikbaar heb op mijn laptop?
Hoezo moet je kiezen tussen die kaarten? Welke andere kaart zou er in kunnen zitten? Je hebt een Core 2 CPU, die heeft niet eens een ingebouwde videokaart. Die techniek is jaren later pas gekomen, met de Core i generatie. Daarvoor was het er gewoon niet, of was het onderdeel van de chipset en voor dat laatste geval voornamelijk bij desktops. Voor laptops is er toen geen keus geweest.

Ik snap niet waar je zo moeilijk over doet eigenlijk. Je denkt aan moderne technieken in een old-timer. Een auto uit de jaren '80 had nog nooit gehoord van ABS, park assist e.d. Waarom zou een laptop in die categorie dan van Optimus hebben gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GerardVanAfoort schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:43:
[...]

?? https://www.security.nl/p...oor+als+Windows-activatie
Vraag even iemand in je omgeving met wat Windows kennis/ervaring om je systeem even op orde te krijgen, anders blijf je pleisters plakken. Het kan een klein klusje zijn, maar misschien is een nieuwe installatie wel nodig als er allerlei beschadigingen, virus/malware, corrupted userprofile issues zijn.
Nee haha het is geen telefoonscam gebeuren, ik zat te denken om.gewoon terug te gaan naar windows 7. Echter heb ik 1 spel waar ik erg veel tijd in heb gestoken, die wil ik graag de saves van bewaren (rome total war 1). Hoe kan ik deze bewaren wanneer het naar windows 7 terug gaat. Want ik ben bang dat wanneer ik een kopie maak, dat deze weg zijn... hellup? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:58:
[...]

Hoezo moet je kiezen tussen die kaarten? Welke andere kaart zou er in kunnen zitten? Je hebt een Core 2 CPU, die heeft niet eens een ingebouwde videokaart. Die techniek is jaren later pas gekomen, met de Core i generatie. Daarvoor was het er gewoon niet, of was het onderdeel van de chipset en voor dat laatste geval voornamelijk bij desktops. Voor laptops is er toen geen keus geweest.

Ik snap niet waar je zo moeilijk over doet eigenlijk. Je denkt aan moderne technieken in een old-timer. Een auto uit de jaren '80 had nog nooit gehoord van ABS, park assist e.d. Waarom zou een laptop in die categorie dan van Optimus hebben gehoord?
Ja ik dacht er staat overal op internet dat deze laptop 2 videokaarten heeft, nee ik doe niet moeilijk. Hoe kan je er dan voor zorgen dat bij sommige spellen mijn nvidea werkt? Of heb ik überhaupt wel een 2e videokaart in mijn laptop, ja ik ben een groentje op dit gebied en ja dit is niet helemaal mijn laptop maar half-half leen dinges...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:02:
[...]

Ja ik dacht er staat overal op internet dat deze laptop 2 videokaarten heeft, nee ik doe niet moeilijk. Hoe kan je er dan voor zorgen dat bij sommige spellen mijn nvidea werkt? Of heb ik überhaupt wel een 2e videokaart in mijn laptop, ja ik ben een groentje op dit gebied en ja dit is niet helemaal mijn laptop maar half-half leen dinges...
Het model van jouw laptop is in 2 uitvoeringen gemaakt. 1 met een 'domme' videokaart voor simpel kantoor werkzaamheden en eentje met meer 'power' voor bijvoorbeeld mensen die programma's zoals Autocad of visualisatie gebruiken.

Wat er echter ook van toepassing is, is dat je een Quadro kaart hebt. Die zijn niet gemaakt voor games. Het is dus mogelijk dat bepaalde features niet aanwezig zijn die spellen nodig hebben. Minecraft leunt zwaar op OpenGL. Autocad e.d. doen dat weer niet. Ga de specificaties van je videokaart eens na en vergelijk die met de systeemvereisten van je games.

Pagina: 1